Moottoripyöräily ei enää huvita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juaalton
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

juaalton

MotOrg ry
Kyllä tuntuu ihmeelliseltä. pyörä odottaa ulkona ajamaan lähtöä mutta kuljettajaa ei enää kiinnosta? Mikä mulla on vikana? jo neljänä talvena putkeen olen odottanut kuin hullu että pääsee ajamaan. Tänä vuonna huomasin että mitä enemmän lunta oli lähtenyt sen vähemmän ajaminen konkreettisesti on kiinnostanut. Yhtenä syynä epäilen olevan tällä hetkellä puuttuvien pyörä kavereiden aiheuttaman paineen loppumisen "lähetään cruisailee". Ostin myös avoauton jonka rattiin hyppäsin ainakin nyt muutamina aurinkoisina päivinä paljon, siis PALJON mieluummin kuin pyörän. No niin, onko muilla ollut samankaltaisia tuntemuksia ja miten niistä on sitten selvitty?
T:toivottavasti ei ex-motoristi
confused_orig.gif

Aikansa kutakin. Varsinkin tällaisissa harrastuksissa on se hyvä puoli, että jollei se enää nappaa niin ei muuta kuin lopetus kehiin.

Nimimerkillä minkälainen pyörä tulee myyntiin?  
biggrin.gif

edit: Trumppa vissiin, mutta minkälainen?

Mulla vähän samoja fiiliksiä, ei montaa tonnia tullu viime kesänäkään. Mut posari ja tasari nyt ainakin käydään eikä mopoo minnee myydä, ajellaan sitte sitte kun huvittaa
tounge.gif

Mikä pyörä sulla on? Paljolla myyt?

No ei vaines. Minkäs sille tekee jos ei huvita? Mun mielestä on vaan tervettä että ei sitten lähde hammasta purren ajamaan. Itselle käynyt useamman harrastuksen kanssa niin, että aikansa jaksaa fanaattisesti sitä touhua ja sitten jossain välissä se alkaa tuntumaan työltä ja siltä että pitää pakottaa itsensä liikkeelle. Tässä tilanteessa minun mielestä on vaan hyvä olla rehellinen itselle ja seurata niitä omia "vaistoja".

Eli ei väkisin tarvitse ajaa.

Samaa vikaa havaittu tänä keväänä.. mopoilua samalla mopolla harrastanut keväästä -05 alkaen. -06 keväällä polte päästä ajamaan oli mieletön, nyt taas tuntui että olisi sillä autollakin voinut vielä ajaa pidempään (jätän auton kesäksi seisontaan kun otan pyörän ajoon).

Pitänee loppukesästä kokeilla tehokkaampaa pyörää jos saisi uutta intoa. Nykyään huvin vuoksi samoja tuttuja teitä ajeleminen ei kiinnosta pätkääkään, mutta jos pääsee uusiin maisemiin (Euroopan reissu kesäksi suunnitteilla) tai radalle päästelemään niin se kyllä kiinnostaa.

No sen verran tuohon omaa tarinaa että enää ei lähde ajamaan joka päivä kuten aiemmin. Nyt ajaa vain silloin kun tuntuu siltä, ja ajaminen on paljon parempaa kun on keskittyneempi ja paremmassa vedossa. Töiden jälkeen on usein väsynyt, jolloin ajaminenkin on `pakkopullaa`, nyt en lähde silloin tai sitten myöhemmin illalla jos on parempi fiilis.
Tää on vaan harrastus, ei siitä tartte huonoa omaatuntoa ottaa, laita pyörä seisontaan ja katsele kiinnostaako parin kk päästä.

Kyllä tuntuu ihmeelliseltä. pyörä odottaa ulkona ajamaan lähtöä mutta kuljettajaa ei enää kiinnosta? Mikä mulla on vikana? jo neljänä talvena putkeen olen odottanut kuin hullu että pääsee ajamaan. Tänä vuonna huomasin että mitä enemmän lunta oli lähtenyt sen vähemmän ajaminen konkreettisesti on kiinnostanut. Yhtenä syynä epäilen olevan tällä hetkellä puuttuvien pyörä kavereiden aiheuttaman paineen loppumisen "lähetään cruisailee". Ostin myös avoauton jonka rattiin hyppäsin ainakin nyt muutamina aurinkoisina päivinä paljon, siis PALJON mieluummin kuin pyörän. No niin, onko muilla ollut samankaltaisia tuntemuksia ja miten niistä on sitten selvitty?
T:toivottavasti ei ex-motoristi  
confused_orig.gif
Käypäs kuule radalla ajamassa, niin saattaapi mieli virkistyä!
wink.gif

Esim. Orgin ratapäiville koulutusryhmään...

Olen nimittäin vaihtanut pyörää usein juuri sen takia kun olen kyllästynyt niihin tosi nopeasti, tai sitten se ei johtunutkaan siitä. Hetkinen, en ole muuten ajanut kuin kerran kokonaisen kesän putkeen...
1.suzuki 750gsxr, gsxr:llä kait se on kaikkien aloitettava
smile_org.gif
Vaihdoin kun halusin nakun.
2. Speed triple, Loistava naku ajamisen iloa!
3. Ostin kaveriksi 1050 Sprintin. Halusin myös matkapyörän. No myin Sitten molemmat pois.
4. 675 Daytona. Piti olevinaan päästä radalle ajamaan. Paskat ajoin tällä pikkukyykyllä pisimmät reissut ja rata ajoa en nähnyt kuin youTubessa. möin pois! Loistava pyörä muuten!
5. Triumph sprint St 1050 TAAS! Viime kesän pohjilta päättelin että matkasportti se onkin mun juttu. >Tänä vuonna reissuun jne, mut jos innostus on tämä niin tuskin tulee lähettyä.

Eli en usko että se on pyörästä kiinni olen kumminkin aina ostanut oikeastaan sen mitä olen halunnut ja rinki on jo kätry ilmeisesti kerran läpi. Kyllä se on korvien välisää juu.

Osta enska tai varsinkin matkaenska, niin voit käydä ajelemassa vähän monenlaista reittiä. Mulla oli yhden kesän DR 650 ja viime kesän GSX 1100 G. Tänä keväänä vaihdoin G:n DR 800:n, kun alkoi katupyörä kyllästyttää jo viime syksynä ja taas maistuu meno, Vaihtelu vaan virkistää
smile_org.gif

Osta enska tai varsinkin matkaenska, niin voit käydä ajelemassa vähän monenlaista reittiä. Mulla oli yhden kesän DR 650 ja viime kesän GSX 1100 G. Tänä keväänä vaihdoin G:n DR 800:n, kun alkoi katupyörä kyllästyttää jo viime syksynä ja taas maistuu meno, Vaihtelu vaan virkistää
smile_org.gif
Ei, oli kaksi viikkoa 1200gs ja kirosin mokomat vehkeet alimpaan helvettiin. Mutta toisaalta joku supermoto saattaisi sytyttääkin...! mutta arvatenkin se pitäisi jo myydä parin kuukauden päästä, koska olisin lukenut HD-miehen tarinoita ja alle pitäisi saada HD tai jotain vastaavaa...

Mulla olis intoo, mutta ei oo aikaa, ku on tuo perhe ja työ..
Tänä keväänä huimat 600km takana.
confused_orig.gif

Taidan myyä mopon pois.
sad_orig.gif
Ei kehtais vakuutuksia ihan turhaankaan maksaa.

Mulla olis intoo, mutta ei oo aikaa, ku on tuo perhe ja työ..
Tänä keväänä huimat 600km takana.
confused_orig.gif

Taidan myyä mopon pois.
sad_orig.gif
 Ei kehtais vakuutuksia ihan turhaankaan maksaa.
Sullahan on kertynyt tuplasti se mitä minulle. Kolmesataa kilsaa on tullut ajeltua. Otin tosin pyörän liikenteeseenkin vasta viikko sitten. Silti ne vähätkin kilometrit ovat olleet sen arvoisia, että kannattaa pyörää pitää.

idea3.gif
.. moottoripyöräily pitäisi kieltää ...

Eikös se niin ole, että yleensä tykätään kaikesta mikä
on kiellettyä, moraalitonta, lihottavaa ja laitonta ..
bowdown.gif

Olen harrastanut alaa vuodesta 2001 ja kilometrejä on tullut joka vuosi 12-13 tuhatta eikä vielä maistu puulta
inlove.gif
Enkä ole edes vielä Eurooppaa katsastanut. Sitten kun alkaa maistua lahonneelle ajopuulle niin sitten vaan yksinkertaisesti pensselit naulaan
bawling.gif
Ja katsotaan myöhemmin uudelleen, jos meno taas alkaisi maistumaan
062802moto_prv.gif

Mulla vähän samoja fiiliksiä, ei montaa tonnia tullu viime kesänäkään. Mut posari ja tasari nyt ainakin käydään eikä mopoo minnee myydä, ajellaan sitte sitte kun huvittaa
tounge.gif
Samoilla linjoilla ollaan, paitsi ei nappa oikein posari eikä oikein tasarikaan. viime vuonna ajoin "väkisin" n. 10 000 kilsaa, joista 1/3 tuli kahtena viikonloppuna.

Itse sain kadonneen fiiliksen takaisin radalla joskin liikenteeseen ei kyllä nappaa lähteä, mielummin muilla kulkineilla. Vielä tuo katupeli tallissa nököttää kilsoja varmaan 200, katsotaan jos kesällä jaksais kurvailla.

osta matkaenska, aukee lukemattomien sorateiden verkosto ja tulee sisäinen pikku kilipää esiin kun saa pöllytellä kiviä ja sammalta niinkun sillon pienenä mopon kanssa...

Back