• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörän hätävilkku?

adrenaliini

Tunnus suljettu
Eli uusimmissa mopoissa on ilmeisesti jo lainsäätämät hätävilkut,mutta onko kulla tietoa jälkiasennetuista hätävilkuista?
Tietysti pelimies vääntää ne vaikka vanhan corollan releestä ja saa vielä toimimaankin,mutta onkohan valmiita sarjoja olemassa mopoihin, Mulla hornetin 900.
Ja jos joku kysyy miksi haluan hätävilkut mopoon,älä kysy sillä vastaan ennen kuin kysyt: Haluan hätävilkut A.jos tulee hätä B.niillä voi tervehtiä tienantajaa jonka ohitan C.niillä voi varoittaa vastaatulevaa,hirvestä,kolarista,esteestä tiellä,sinivuokoista pientareella,moottorviasta,tyhjästä kumista(siksi ajan hiljaa)jne
062802moto_prv.gif

Ja tiedoksi että jos tämä aihe on jo käyty läpi,sorry että kysyin uudelleen
bowdown.gif
,mutta en siitä täältä tietoa löytänyt.

Louisin luettelossa o moinen sarja myynnissä. Tosin erillisellä katkaisijalla. Hinta 29,95€.

Tai sitte osta uus HD... Ehdinkö ennen Bemaristeja??
tounge.gif
biggrin.gif

...Haluan hätävilkut B.niillä voi tervehtiä tienantajaa jonka ohitan C.niillä voi varoittaa vastaatulevaa,hirvestä,kolarista,esteestä tiellä,sinivuokoista pientareella...
Hmm... itse en ole ikinä nähnyt käytettävän/käyttänyt hätäreitä merkin antamiseen tms.

Ja eikös nuo hätävilkut ole ollut mopoissa vakiona/pakollisensa jo iät ajat...? EI kai tuo hornet mistään 60-luvulta ole?
withstupid.gif

Ei kai sentään. Ei ainakaan mun -02 kawassa ollut sen paremmin kuin tässä -90:ssäkään.

Tää mun nykyinen pyörä on ensimmäinen, jossa on hätävilkut. Edellinen oli -03/-04 Kawa ZRX ja ei kyllä siinä ollut hätävilkkuja, enkä ole kyllä kuullutkaan moisesta, että olisivat oikein pakolliset.

En tiiä missä päin Merenrantaa
tounge.gif
asut, Adrenaliini, mutta Raisiosta löytyy Biker Point niminen putiikki, joka myy Louisin tavaraa luetteloon painetuilla hinnoilla. Ei postikuluja eikä muita välistävetoja. Eri asia tietysti jos tuolta B.P:sta tilaa.

Suurin osa noista toiminnoista hoituu kyllä käsimerkein, mutta jos koet vilkut tarpeellisiksi niin antaa mennä vaan. Mopoa harvemmin tarvii jättää silleen tienreunaan, että olis tiellä. Tyhjentää vaan turhaan akun.

...Haluan hätävilkut B.niillä voi tervehtiä tienantajaa jonka ohitan C.niillä voi varoittaa vastaatulevaa,hirvestä,kolarista,esteestä tiellä,sinivuokoista pientareella...
Hmm... itse en ole ikinä nähnyt käytettävän/käyttänyt hätäreitä merkin antamiseen tms.

Ja eikös nuo hätävilkut ole ollut mopoissa vakiona/pakollisensa jo iät ajat...? EI kai tuo hornet mistään 60-luvulta ole?  
withstupid.gif
Hornet on v2002,mutta siinä ei ole hatiksiä? ja eikoös muuten vilkuisskin vaadita nykyään itsestään palautuminen,ts.eivät jää päälle?

Tää mun nykyinen pyörä on ensimmäinen, jossa on hätävilkut. Edellinen oli -03/-04 Kawa ZRX ja ei kyllä siinä ollut hätävilkkuja, enkä ole kyllä kuullutkaan moisesta, että olisivat oikein pakolliset.

En tiiä missä päin Merenrantaa
tounge.gif
asut, Adrenaliini, mutta Raisiosta löytyy Biker Point niminen putiikki, joka myy Louisin tavaraa luetteloon painetuilla hinnoilla. Ei postikuluja eikä muita välistävetoja. Eri asia tietysti jos tuolta B.P:sta tilaa.
Asunpi turgusesta idään,eli salossa,mutta sattumoisin ajan raisiosta kautta naantaliin ensiviikolla. Ja hops,löysin netistä liikkeenkin,on muutakin mielenkiintoista sälää
bowdown.gif
Kiitos!

Ei kait hätävilkut pakolliset ole, todella harvassa pyörässä ainakin sellaiset nähnyt. Omassa kyllä on ja tarvetta onkin jo ollut kun kaverin pyörä jäi tien laitaan.

Ei kait hätävilkut pakolliset ole, todella harvassa pyörässä ainakin sellaiset nähnyt. Omassa kyllä on ja tarvetta onkin jo ollut kun kaverin pyörä jäi tien laitaan.
Eipä kait sitten vissiin... Tuohan on sellainen feature, ettei niitä pahemmin katsele kun mopoja tutkii.
smile_org.gif
Jaa mistä tiedän, että meikäläisen moposta löytyy? No kun toissapäivänä huomasin pesun jälkeen, että vilkun lasit oli huurussa sisäpuolelta. Noh samalla kun lämmittelin konetta parkissa, niin tyrkkäsin hätävilkut päälle lämmittääkseen/kuivattaakseen vilkkuja.
tounge.gif
Kyllähän tuo ainakin silmämääräisesti auttoi.

Löytyy tuosta -03 fasupalasta myös valokatkaisija, jota ei näy monessa uudemmassa mopossa olevan. Kaikenlaisia judansseja ne karsiikin kustannusten säästämiseksi.
confused_orig.gif
Ärsyttävin kustannussäästö on ehkä nuo digi(kiekka)mittarit esim. esim. FZ6 ja Z750
veryangry.gif

Back