Moottoripyörän vuokraus Hanialla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sarkka

New member
Moottoripyörän vuokraus Hanialla?

Moi,
Löytyisikö joltain tuoretta kokemusta, mistä kannattaisi Kreetan Hanialla vuokrata matkaenskaa?

Asustamme Plataniaksella, mutta pääseehän siitä Hanian keskystaankin noutamaan.
Toisaalta vielä houkuttavampi olisi jos joku osaisi suositella paikan, josta tilata valmiiksi hotellille.

Niiden puulaakien nimet tuppaa muuttumaan niin usein että ei niitä muista.
Ehkä kannattaa kahlata ekana päivänä myös ne Plataniaksen ja Agia Marinan putiikit läpi, kyllä niitäkin siellä piisasi, niissäkin oli 6-puolikkaita enskoja, voi olla turhaa lähteä hakemaan pyörää Haniasta asti.

Agia Marinassa oli muistaakseni Lion, joka oli suht edullinen ja isompia pyöriäkin oli. Kolme vuotta sitten.

n. 3 vuotta sitten oltiin Hanian lähistöllä (n. 2 km keskustasta) ja vuokrasin pyörät hotellin kautta (ensin 500 cc skootteri ja sitten V-Strom 650). Ko. hotelli oli pienehkö perhehotelli, jonka omistaja tunsi tuon vuokraamon omistajan -> pyörä toimitettiin hotellille halutun päivän aamuna ja haettiin sieltä pois joskus illalla, joten itse ei tarvinut nähdä kovin paljoa vaivaa sen eteen. Samanlainen järjestely varmaan toimii useimmilla hotelleilla ja ainakaan tuossa tapauksessa vuokrahinta oli samaa tasoa, kuin suoraan vuokraamoista haettaessa (olisiko ollut jotain 40-50 EUR/vrk).

Noita vuokraamoita taitaa olla jokaisessa turistikeskuksessa (Plataniaksessakin), joten tuskin kannattaa kovin pitkältä lähteä varta vasten hakemaan

Ihan noin vertailun vuoksi vuokrasin yksin Haniassa viime syyskuussa Suzuki DR200 -enskan, 12 päivää sen mulla oli ja 250 euroa kustansi perälaukkuineen, paikanpäällä tingitty hinta. Kiertelin pitkälti toista tuhatta kilsaa (olisko noin 1200...1300) sillä pitkin poikin Kreetaa. Oli kokonaisedullinen kulkupeli, vähän bensaa kulutti ja takaboksiin meni kaikki matkatavarat repussa kun yövyin uudessa paikassa lähes joka yö. Etelärannikolla tiet ei aina olleet mitään huippua (sorateitä) ja epäilenpä, että mun omalla DL-650:llä olisi voinut tulla useampikin pohjakosketus ellei peräti kaato kun onnettomia polkuja pitkin poikkesin rannoille. Kahdensadan kuution voimavarat riitti kyllä ihan tarpeeksi ripeään matkantekoon. Minnekään kun ei ollut varsinaisesti kiirus.

Back