• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mopo vaihtui

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kärppä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kärppä

New member
Nyt se sitten tapahtui, moitteettomasti pelannut GSR vaihtui GSX-R1000:een, vuosimallia 2005. Hieno peli kurvailla, ja mitä enemmän ajelee sitä enemmän tekee mieli lähteä taas uudestaan
062802moto_prv.gif


Samalla heräsi kysymys johon en ihan heti löytänyt vastausta...
Paljonko mahtaa olla nopeusmittarissa virhettä ko. laitteessa kun tuntuu että kaikki muut köröttelee "alinopeutta"?
nixweiss.gif
 
Onneksi olkoon hankinnasta.

Riippuu vähän nopeudesta. Suomen motareilla taitaa virhe olla siten, että mittari näyttää 143/144 km/h, todellinen nopeus on 140 km/h. Muualla maailmassa siinä vaiheessa kun mittari on juuri saavuttanut sen 299 km/h, todellinen nopeus on n. 274 km/h muistaakseni.
biggrin.gif
tounge.gif
 
Onneksi olkoon ja tervetuloa prätkien Toyota Corollan (Gixxerit ovat niin yleisiä) omistajien joukkoon! Olin tänään iltalenkillä (190 km) ajaen yksikseni eräällä autiolla asfalttitiellä ja pohdin samaa mittarivirhekysymystä. Samalla tarkkailin prätkän taustapeilejä kuin konsanaan Antti Rokka juoksuhaudassa periskooppia puhdetyön veistämisensä lomassa. Takaa lähestyi tarmokkaasti kiihdyttäen nopeasti henkilöauto, joten päätin hiljentää arvioimaani mittarivirhenopeuteen ottaen huomioon nopeusrajoituksen. Auto oli siviiliajoneuvo japanilaista merkkiä ja sisällä istuivat todennäköisesti konstaapelit Koukku ja Matero. No, siinä ajettiin n. 10 km peräkkäin kuin köyhän talon porsaat, jonka jälkeen konstaapelit luovuttivat ja kääntyivät etsimään uusia vainottavia. Sen jälkeen pääsin taas korottamaan matkanopeuden tavanomaisiin lukemiin. Niin, että on se Gixxeri aikamoinen turomagneetti. Kannattaa olla valppaana tien päällä!
 
Wau, koskaan en aikanaan corollaa saanut, nyt on sekin tavallaa korjattu
biggrin.gif


Kiitos mittari-infosta, en halunnut sitä uskoa joten olisi varmaan hyvin pian tullut kalibroitua se Kissalan poikien mittariin... Täytyypä olla varovainen!
062802moto_prv.gif
 
Löysin penkin alta sellaisen pienen mustan laatikon jossa on muutama dip-kytkin, onko Turot laittaneet jo seurantalaitteen vai mistä on kysymys? Menee siihen piuhakin eli kai sillä jotain virkaakin on...
withstupid.gif
 
Paljonko mahtaa olla nopeusmittarissa virhettä ko. laitteessa kun tuntuu että kaikki muut köröttelee "alinopeutta"?
nixweiss.gif
Yleensä mitä oon ite testannu, ni mittarivirhe on ollu about 10%. Eli 140 mittarissa = 140 - 14 = about 126 todellista.

Anyway, iha noheva valinta uudeksi pyöräksi. Kiva nähdä, että valitsit Suzuki-leirin. Vaikkakin noita kilogixuja alkaa olee jo liiaksiki asti liikenteessä, ni on ne silti hienon näkösii ja kulkee kovaa. Hyviö (k)ilometrejä vain!
062802moto_prv.gif
 
Onneksi olkoon vaan (hyvästä valinnasta!)!!
wink.gif


Mittarivirheestä sen verran..Ok..mulla on yksi piikki edessä vähemmän..
mutta GPS:llä tarkistin virheen: 140mittarissa oikeesti 120
160mittarissa oikeesti 140...Oho,sehän on jo ylinopeutta
blush.gif

Pitäs testii noita norminopeuksiakin joskus ku kerkeis..
 
Onneks olkoon.Hieno pyörä.
smile_org.gif
Kevyt käsitellä ja tehoa,ehkä liikaakin ainakin taajamassa. Vaikee o löytää parempaa,ku ens kesänä vaihto suunnitteilla..uus busa,kingi tai 312?
062802moto_prv.gif
 
JUUPS. Täytyy sanoo, että vaikka olenkin vannoutunut Busanisti ja en Gigsua omista, on se yksi pyöristä "uljaimpia". Mutkissa Busaa erittäin paljon ketterämpi, mutta suorilla jääpi "YLEENSÄ", riippuu vähän mopoista.
062802jumpie_prv.gif


Oltiin lauantaina Alastarossa, ja kyllä mielettömiä aikoja kellotteli Gigsukuskit vartilla, Oliskoos noitten "pitkäperse" Supermopojen ( pelkkään ratakäyttöön) jälkeen 1 kpl Kawa 1400 ja pari kolme Bussia ollut ja tuli jo liuta Gigsuja, tosin huomioon otettavaa, että paras Busa Saastamoinen ajoi vaparilla, eli ilman Turboa ja jotain 9,3 ja osia. Mutta Gigsut keikku 9,5 luvuissa joka on mieletön aika sen tyylin pyörälle. BUENO !
033102beer_1_prv.gif


Rykkönen oli pariin otteeseen Gigsun rinnalla ja jäi puoli radan mittaa, kun keuli ja pomppi kuin heinäsirkka. ZZR 1400 Kawaa lukuunottamatta rata oli kaikissa luokissa TÄYSIN Suzuki voittoinen. Eikä Parhaan Bussin ja ISON Kawan tuloksissa ollut eroo kuin marginaalisesti, eli JOS sunnuntaina olis ajettu olis saattanut Jamppa korjata "Vaihteex" potin.
bowdown.gif


Mutta jos ylimääräistä siunaantuu joskus, niin sattaa tulla Gigsu meidän perheeseenkin, vaikka sitten kun vaimo intoutuu taas ajamaan. Huu NOUS !?!

Pitkällä Baanalla, esim. europa tourilla ei vaan ole Haybusan voittanutta SIIS MUN MIELESTÄ, makuasioita kaikki tyynni, mutta arvostus Gigsua kohtaan nousi tuhat pinnaa, kun näki livenä kuinka vakaasti ja hurjaa kyytiä sillä lähettiin viivalta !!

bowdown.gif
 
Onneksi olkoon vaan (hyvästä valinnasta!)!!  
wink.gif


Mittarivirheestä sen verran..Ok..mulla on yksi piikki edessä vähemmän..
mutta GPS:llä tarkistin virheen: 140mittarissa oikeesti 120
160mittarissa oikeesti 140...Oho,sehän on jo ylinopeutta  
blush.gif

Pitäs testii noita norminopeuksiakin joskus ku kerkeis..
Vahvistan, mullakin näyttää GPS piikin pienemmällä 140 kun mittarissa on 160..
 
Mittarivirheasiaan omasta puolesta vielä sen verran, että meikäläisellä on vakiovälitykset, gps:ää ei ole, ainoastaan Sigma, joten tarkkuushan ei tietenkään ole gps:n luokkaa. Tänään tsekkasin aikaisemmin kirjoittamani luvut, täsmäsivät. Mutta samapa tuo, kahtakymppiä mittari ei vielä noissa nopeuksissa heitä (subjektiivinen mielipide
tounge.gif
) vakiovälläreillä.
 
Back
Ylös