Onkohan tätä hommaa ajateltu ihan loppuun asti?
Monella tuntuu olevan luulo, että parilla ajo- ja teoriatunnilla saadaan jotain maata mullistavaa aikaiseksi!
Suuri osa, tämän ikäisistä kyllä tuntee ja tietää liikenne säännöt! Mutta kun tuossa iässä hormonit jyllää ja on vähän muut ”asiat mielessä”, kun se että missä, miten ja millä saa ajaa!
Muistelkaa, edes vähän, itse mitä ja miten puuhasitte sekä mitä ”ajattelitte” mopoiässä!
On esitetty arvioita, että mopokortin hinta nousee lähelle kevarikorttia.
Se on tuon ikäiselle ISO raha.
Ja miten tätäkin tullaan valvomaan? Lisäämällä kameroita maanteille? (”pakko” oli tämäkin liittää tähän
Tuntuu nyt jo liikenteessä, olevan runsaasti, viritettyjä- valottomia- ja kilvettömiä- mopoja!
Ei valvonta kovin tehokkaalta tunnu!
Riski on, ainakin näillä hinnoilla, että käy tälle niin kuin ”hansdfree” hommalle...
sanoi:
Ehdottomasti positiivista! on niin paljon maitopartoja jotka ei kaksipyöräisellä oo koskaan kokeillutkaan ajaa! Varsinkin kaupungissa.
Ite oon onnellinen että oon kasvanu maalla, mopon sain 6vuotiaana.. Harmi ku ei mittari toiminu niin ei näe kuin paljon on tullu kilometrejä.
Ennen ei oltu maitopartoja?
Ja ennen sai ajaa 6-vuotiaana...
sanoi:
...Ennen sentään piti osata vaihtaa vaihteita, käyttää kytkintä ja vielä jarruttaa....
Taas yx ennen...
sanoi:
....Kyllähän sitä itekkii on ajeltu joskus vaikka ja miten mutta silon osattiin mopot hallita edes suurinpirtein....
Vaihteeks silloin...
sanoi:
Aika pitkään olen jo ihmetellyt noiden mopo/ skootteri-ihmisten pukeutumista,...
Pukeutumiseen ei taida inssi/kortti vaikuttaa mitenkään?
sanoi:
Kesällä meinas mopo ajaa kuorkin koppiin kun olin sitä kääntämässä poikittain tielle aikeena peruuttaa pihaan. Vilkku päällä käänsin mutta ei mopo hidastanut vaan pujahti melkein nurmikon kautta ohi
Olisko tässä, melkein, mopoinssi/kortti muuttanut tilannetta? kun "vilkun voimalla" kuorkkia käännetään poikittain tielle...
sanoi:
Suurin ongelma mopoikäisillä ei mielestäni ole käsittely vaan asenteet.. ajetaan ihan miten sattuu. Kaahataan 80km/h jalkakäytävillä ihmisiä pujotellen ja punaisia päin
Eipä taida asenteisiin inssi, paljon auttaa... eikä 80 km/h jalkakäytävällä tai punaisia päin ajoon...
sanoi:
Erittäin hyvä homma muuten paitsi, että mopoharrastus taitaa jäädä nyt useammalla väliin. Taitaa mopokorttikin alkaa maksamaan moottoripyöräkortin verran tuon uudistuksen jälkeen. Joidenkin taulapäiden ilotteluista tämäkin uudistus varmasti tulee, osa ajelee ihan hyvin.
Oho, nytt olen, suunnilleen, samaa mieltä