• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mopon lukitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hadar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hadar

New member
Eli milloin lukitaan, miten ja millä? Jos käy esmes kahvilla ja mopo jää katveeseen nurkan taakse, niin onko tapana varmistaa matkan jatkuminen omalla pyörällä laittamalla se enempikin lukkoon kuin vain ohjaus sellaiseen?

Kysyy uus-vanha motoristi.

No eiköhän se ihan oma lukko ole hyvä + vakuutus
biggrin.gif

Itse olen käyttänyt tien päällä vain ohjauslukkoa jos poikkean johonkin pikaisesti, mutta kotiparkkiksen lukitusta voisikin sitten kutsua jopa vainoharhaiseksi.

Jos mopon säilyminen kahveella istuessa huolettaa niin helpoin ratkaisu on hankkia hälytin. Kun menet kahville niin hälyn saa päälle yhdellä napin painalluksella eikä tarvitse leikkiä ketjujen kanssa.

Pöllittyjen mopojen määrä on jo yli 500/ kausi. On hyvä, että olette huolellisia.

Se, että vakuutusyhtiö jotain korvaa, ei ole itsestäänselvyys. Jos sitten jotain saakin, niin koska... se ei esim. heinäkuussa hymyillytä
ghostface.gif

mopoa ei saa jättää katveeseen, jos käy kahvilla.
biggrin.gif
ite ajan mopon aina lähestulkoon pyödän viereen, jos ollaan ulkotiloissa. sisälle en tietysti sitä viel
smile_org.gif
kuitenkin näkökenttään. onhan mulla sitten kiljuva jarrulevylukko..

Itse otan avaimet pois virtalukosta,ei kai ny kukaan vie pyörää jos kahvilla käy?Pitää olla aika hyvä tuttu
biggrin.gif
jos vie...

Ja missäs semmosta 4kilon ketjua mukana kannat
biggrin.gif
biggrin.gif
käyttäjät kertokaa
tounge.gif
teitä kumminkin on paljon
wink.gif

mopoa ei saa jättää katveeseen, jos käy kahvilla.  
biggrin.gif
ite ajan mopon aina lähestulkoon pyödän viereen, jos ollaan ulkotiloissa. sisälle en tietysti sitä viel  
smile_org.gif
kuitenkin näkökenttään. onhan mulla sitten kiljuva jarrulevylukko..

Just tota jarrulevylukkoa olen itsekin funtsinut. Esim. Xenan lukko no:14 on vakuutusyhtiöiden hyväksymä malli ja siitä saa kuulemma joitain koputuksia pois vakuutusmaksuistakin. Onko tästä lukosta jotain vahvoja mielipiteitä tai peräti käytännön kokemuksia?

Xena lukkojen kanssa joillakin oli viime syksynä vinkumisen herkkyysongelmia.

Mulla on kahdessa pyörässä ja olen pärjännyt ongelmitta. Vinku on myös minua varten. Kun lähtee omalla pyörällä levylukko kiinni, se on kuulemma ikävää. Vinku varoittaa...

niin, tai sitte niin kuin minä ekalla pärrälläni, Royal Enfield 250cc'llä. Viksuna laitoin muovipäällysteisen kettinkilukon takamunkin ympärille, enkä enää sitä muistanut pois ottaa kun lähdin ajamaan. Ihmettelin kovasti, että mikä on kun ei liiku
withstupid.gif
no, sinne sisuksiinhan se koko mötikkä suli, prkl! Apuun tullut herrasmies virnuillen lohdutti, että noin käy kaikille...kerran
biggrin.gif

Back