Moto Guzzi 1200 Sport?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roadster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Roadster

New member
Aikeissa hankkia mutta millainen pyörä on käytössä,
- millainen ajoasento (177 cm pituiselle)
- riittääkö tehot
- millainen matka-ajossa (pakaasit, kaksi päällä)
- mitä tuuli vaikuttaa tähän nakupyörään eli toimiiko tuo pieni pleksi riittävästi ja millä nopeudella "irtoaa pää hartioista"    
- millaisia tyyppivikoja/ muita ongelmia
- mistä kannattaa kysellä tarjousta
- + jne

Kiitos!
 
Hyvän näköinen pyörä, vaan tehoton ja painava, jonka vuoksi kiinnostus tuota kohtaan hiukan lopahtanut, mutta muistaakseni Biken 2/07 numerossa testissä.
 
Jälleen aluksi:
http://www.youtube.com/watch?v=tlE9kbq0V1c

Mittaisellesi mielestäni tarjolla on hyvä ajoasento - henkilökohtainen mieltymys/tarve?
Vaikka aluksi pidin vanhemman eli 2v-version etukenoksi moitittua ajoasentoa itselleni (172cm,ajovarusteissa n.80kg) liian pystynä, niin nyt on pakko myöntää. että koeponnistettu roppani viihtyy tämän Guzzin kyydissä.

Mihin tehojen pitäisi riittää? Tämänkään pyörän läheskään kaikkia tehoja ei hyödyntämään arkiliikenteessä.
Mikäli henkilökohtainen taitotaso ylittää tämän pyörän tarjoaman kapasiteetin, niin tehokkaampia ja kevyempiä vaihtoehtoja löytyy - myös saman konsernin tuotteista.

Mukava on matkaa taittaa, kun tankillisella (n. 23l) pääsee yli 400km - säädetyllä moottorilla jopa 500km (nopeudella rajoitus +10%).
Suurista pakaaseista eikä kyytiläisestä (ajaa omalla) ole kokemusta.
Myöskin alustan saa säädettyä (sekä tyhjä, että kuormattu laskeuma hyvin/tasapainoisesti alueella) vakio komponenteilla toimivaksi.

Pieni kate suojaa yllättävän hyvin - pystyy pitämään koviakin keskinopeuksia.

Oman yksilöni viat/2v/25tkm:
1tkm Etukatteen korvake murunut - asennusvirhe. Takuu
1tkm Pakoputken kannake murtunut - asennusvirhe. Takuu
18,5tkm Öljynpaineanturin liitimessä(abiko) kosketushäiriötä. Vaihdettu itse. Kustannus: muutama sentti.

Eipähän tuota kovin epäluotettavaksi voi moittia.

Todella hyvän ja kilpailukykyisen varaosapalvelun lisäksi Moto Italia pystyy myös pyörissä kilpailemaan rinnakkaistuontiliikkeiden kanssa - varsinkin suorassa kaupassa

T,
Jukka

Ps. Todennäköisesti ei myöskään britti toimittajalla ei ole taloudellisia sidoksia ko. merkkiin - hyviä kokemuksia kylläkin
smile_org.gif
 
Moto 1:ssä on jossain numerossa Veijo Saanon artikkeli 1200 sportista. Muistaakseni aika positiiviset arviot, mutta sport nimessä kertoo enemmänkin ulkonäöstä kuin sporttisiuudesta. Guzzit eivät pärjää monelle japsille suoritustehoissa, mutta ovat kyllä hyviä ja luotettavia matkan tekijöitä. Sportissa on paljon sukua isommalle Breva (isolohko) 1200:lle (aiemmin 1100 ja 850). Keskialue vääntöä saisi olla enemmän, mutta tehot riittää loistavasti kakspäällä matkaamiseen.
sport05.gif
 
Mielestäni 1200 Sport 2v:n koneessa on ihan hyvä vääntö:

IMG_3345.JPG


MCN:n toimittajan Maserati vertaukseen en voi ottaa kantaa, koska minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta kyseisestä autosta.

T,
Jukka

Ps. Sport sanaa alalysoimatta tai kyseenalaistamatta oikeutta sen käyttöön tässä tahi muussakaan tapauksessa - eiköhän "sporttisuus" määräydy lopulta satulan ja sarvien välistä.
 
Ps. Sport sanaa alalysoimatta tai kyseenalaistamatta oikeutta sen käyttöön tässä tahi muussakaan tapauksessa - eiköhän "sporttisuus" määräydy lopulta satulan ja sarvien välistä.
Ööö - siis meinaatko että kun on tarpeeksi sporttinen kuski niin ER 5 ja Viagrakin muuttuu sporttipyöriksi??
 
Aiheen aloittaja halusi Moto Guzzi 1200 Sportin käyttökokemuksia.

Yhtenä osana on kyseisen pyörän tarjoama ajokokemus, joka mallinimen mukaan tai siitä huolimatta on kuskin kykyjen salliessa myöskin sporttinen.

Ajamallahan se selviää.

sanoi:
Mikäli henkilökohtainen taitotaso ylittää tämän pyörän tarjoaman kapasiteetin, niin tehokkaampia ja kevyempiä vaihtoehtoja löytyy - myös saman konsernin tuotteista.

T,
Jukka

Ps. Kawasaki GPZ 500 S:n (44kW/196kg) sporttisia ajosuorituksia olen nähnyt. ER 5 ja Viagra?
 
Back
Ylös