Maailman magein moottoripyörä heti Buell XB:n jälkeen.
1100:n on vielä vanhan liiton 2-venttiillikone eli äärimmäistä omistamisen helppoutta tarjoileva.
(alkupään 1200 4v-koneissa venttiilinnostimet kulahtavat, kannattaa päivittää loppupään mallien rullanostimiin).
Nykypäivän silmin katsottuna isoin miinus taitaa olla ABS-jarrujen puuttuminen, sinällään kuitenkin laadukkaat pysäyttimet. Hyvä ajettavuus ottaen huomioon ettei kuitenkaan ole kyse terävästä sporttipyörästä. Katteettomuus miinusta kovavauhtisilla moottoritieosuuksilla.
Guzzin leiska on tietysti lähes ideaali, mutta suurimpana huonona puolena että kun kytkimeen täytyy päästä käsiksi niin joutuu purkaa puolet pyörästä. Kytkin tarttee huoltoa vajaan 100 th kilsan välein? Samalla kattoo kardaanin ristikkonivelen.