Moto Guzzi V65 Lario

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kumikameli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kumikameli

New member
Otsikon mukainen pyörä toimii nyt ensimmäisenä isona pyöränäni
smile_org.gif
ja heräsi muutama asia mieleen tästä pyörästä joita nyt tahtoisin udella jos joku täällä tietäisi enemmän. Elikkä siis niin tyhmältä kuin kuulostaa eka kysymys on tehoputkista ja millaisia tähän saa/ on saanut kun nyt tuossa on paikallaan jonkinlainen mutta merkistä ei ole tietoa ja se kiinnostaisi saada selville
smile_org.gif
tuntomerkkejä on seuraavanlaiset putki on 2-1 tyylinen ja yhdistyvät ennen öljypohjaa ja öljypohjan kohdalla putki on litistetyn mallinen ilmeisesti maavaran takia, sen litistyksen jälkeen putki jatkuu normaalina oikealle puolelle pyörää ja tulee kiinni kyytiläisen jalkatapin runkoon, vaimentimesta en ole varma onko se putken alkuperäinen vai jälkeenpäin vaihdettu joksikin muuksi mutta äänet ovat melko kovat. Jos joku sattuisi tietämään enemmän asiasta niin viitsisikö kertoa vaikka yv:llä koska tämä asia painaa mieltäni :P
 
Guzzifoorumi

Jos äänenvaimennin on mustapäätyinen ja keskeltä esim teräksen värinen, voi kyseessä olla Micronin valmiste.
Valmiita mallikohtaisia putkia tuohon ei juuri tällä hetkellä saa. Soveltaa pitää. Itsellä Lariossa omat etukäyrät ja omavalmisteiset rosteriset sliparit.
Ainakin tuohon on saanut Guzzin standardiksi muodostuneita La Franconi vaimentimia, usein mallit jopa alkuperäisen kaltaisia, mutta paremmin virtaavia. Mutta esitä toki kysymyksesi Guzzifoorumilla, niin saat lisää infoa.
 
Juuri sellainen se vaimennin on
smile_org.gif
kiitoksia tiedosta. koitin yksi päivä katsella tietoa tuolta guzzi foorumista mutta ei löytynyt ja nyt päätin tänne laittaa kysymyksen. Mutta muuten tuolta guzzifoorumilta löytyi aika hyvin tietoa kiitoksia paljon
smile_org.gif
 
Juuri tällaista on kuulunutkin että ne eivät kestä, mutta tämä pyörä on kuristettu pikku-a:ksi ja ei ota enää niin paljoa kierroksia että pitäisi kovin paljoa pelkoa olla että ylikierroksilla hajottaa koneen.
 
Ei ole kierroksista kiinni se venttiilien katkominen. Johtuu vain ja ainoastaan liian ohut vartisista venttiileistä jousipaineisiin nähden. Pienen kanavan vuoksi varressa on kevennys ennen lautasta.
Itselläni kesti moitteettomasti rata-ajon ja muun huudatuksen-> katkesi alle kuuden tonnin kierroksilla..

Ihanan halpa harrastus.
 
Tuohon mun pyörään on joskus vaihdettu toinen sylinteri kokonaisuudessaan (sylinteri, mäntä, kansi, venttiilit yms.) ja tämä johtui kun oli välivapaalle mennyt ja vetänyt ylikierroksilla venttiilit mäntään kiinni.
 
Luulen että olisi hajonnut muutenkin, ei nimittäin välivapaalle nakkaamalla karkaa kierrokset mitenkään varkain taivaisiin (+10000km:n kokemuksella). Mutta väkisin pienemmälle runnomalla varmaan kyllä.
Kyllä tuon koneen pitäisi kestää ihan tavallista reipasta käyttöä, ei sitä kannata pelätä. Itselläni sattui huono tuuri venttiilien kanssa ja katkesi ennen aikojaan (n.5000km:n kohdalla) vaikka olisi pitänyt kestää ainakin viisi-kuusi kertaa pidempään.
Jos posahtaa, tee kuten minä-> iso pikkulohko tilalle kaksiventtiilisin kansin
buttrock.gif






ps. kansien osia ja mäntiä et tuohon nimittäin saa mistään, ovat kuulemma loppu kaikilta toimittajilta + tehtaalta..
 
No toivotaan ettei tule mitään täystuhoa
smile_org.gif
siis tämä pyörä on isäni entinen ja hän kertoi vähän tuon historiasta että noin oli käynyt joskus kun oli ollut koeajolla tai vastaavaa, itse olin siihen aikaan sen verran pieni etten oikein muista mitään niiltä ajoilta
smile_org.gif
 
Guzzin kanssa se eka vuosikymmen menee tehtaan töppäilyjen säätämiseen. Toinen pyörän parantamiseen ja kolmas niiden omien säätöjen hakemiseen.Ai oma guzzini, no neljäs vuosikymmen menee siihen isoon huoltoon jossa vaihdetaan kaikki.
 
Uutta tietoa pitkästä aikaa. Tänään tuli säädettyä venttiilit pyörästä joka oli yllättävänkin helppo ja nopea toimenpide mutta sitten alkoi alamäki. Ilmanputsari oli aika tympeä vaihtaa ja samalla tuli huomattua että akku oli alkanut pullistelemaan ja jäätynyt kaiken lisäksi, eniten tässä tympii että viime keväänä oli ostettu uusi akku. No ei muuta kuin uutta romua suoneen kun vanha paska kuolee. Seuraava vastaisku oli että huohottimen letkut olivat vanhuuttaan hajonneet joten uudet pitää ostaa mutta eiköhän tämä vielä tästä voitoksi käänny.
smile_org.gif


Ja nyt kevättä ja ajokelejä odotellessa
062802moto_prv.gif
 
Guzzilla ei aika tule pitkäksi kun jotain ropattava aina löytyy
smile_org.gif

Ja lopussa sitten
062802moto_prv.gif
 
Toivottovasti ilmasto lämpenee lisää, niin ei jäädy akkukaan.
tounge.gif

Oiskohan järki ollut jäässä jo mopoa ostaessa
biggrin.gif
 
Kiitokset moto-italialle nopeasta toiminnasta, eilen tilasin uudet letkut ja tänään olivat postissa
062802jumpie_prv.gif


timo1: eiköhän se ole ollut ja ei näköjään vieläkään ole sulannut
biggrin.gif
 
Kiitokset moto-italialle nopeasta toiminnasta, eilen tilasin uudet letkut ja tänään olivat postissa
062802jumpie_prv.gif


timo1: eiköhän se ole ollut ja ei näköjään vieläkään ole sulannut
biggrin.gif
Itellä ollu nuppi jäässä vuodesta -86. Silloin ensimmäinen Guzzi. Ja koukkuun jäätiin. En osaa selittää vieläkään miksi. Mutta toisaalta, noloahan se olisikin jos olis jäänyt koukkuun mazdaan.  
033102bebe_1_prv.gif
Sellanenkin ollu.
 
Eihän tämä todellakaan ole niin noloa kuin esim. juuri mazdaan koukkuun jääminen vaikka tässä järkikin näyttää jäätyvän
biggrin.gif
 
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Näinpä!
For those who understand,no explanation is necessary.

For those who don`t, no explanation is possible.
wink.gif
 
Back
Ylös