• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moto talvikuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motoboy3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

motoboy3

New member
Miten aseöljy soveltuu vaijereiden öljyämiseen ja tulpan reijästä sylintereiden voiteluun talviseisonnan ajaksi ?  
ghostface.gif

Sylintereitten talvisuojaksi aseöljy on varmaan ihan bueno, mutta voipi olla hiukan liian ohkaista vaijereille
nixweiss.gif

Mitä te yleensäkin käytätte vaijereissa? Vaseliini olisi tietenkin se ihannevaihtoehto, mutta sitä ei saa juoksemaan vaipan sisään. Itse olen viime aikoina käyttänyt persoonallisesti ohjaustehostinöljyä, made by Honda. Se tulee hyvin tippakannusta ulos ja tuntuu voitelevankin.

Break Free (tai jotains sinnepäin) on meinaan varmasti hyvää aseöljyä joka varmasti sopii myös noihin vaijereihin. Sitä just itekkin ruikin niihin injektioneulalla ja ruutalla ja hyvä tuli
buttrock.gif

Töistä oon pölliny wurtin synteettistä vaseliinia.
Spray purkista tulee ihan ohkasena/öljymäisenä mut
hetken ilman kanssa reakoituaan muuttuu sopivan
jäykäksi vaseliiniksi. Suosittelen.
Saa helposti meneen vaijerikuoren väliin.

aseöljyjen huono- ja hyväpuoli  
confused_orig.gif
on niiden pesevyys... halvemmissa aseöljyissä on suurimpana osana petroolia.. haihtuupi pois, ja oikeastaan mitään muuta kun kosteudelta suojaava kalvo jää pintaan. aseiden osat ei kuitenkaan tartte voitelua siinä määrin kuin joku vaijeri... liikaa rasvaa--->tarttuu likaa ja paska--->toimintahäiriö. laittaisin itse jotain spray vaseliinia esim. wurtin hhs2000.

Vaseliinia kannattaa käyttää jos haluaa kaiken lian ja pölyn liikkuvien osien väliin. Kyllähän jo järki sen sanoo että tahmea vaseliini kerää kaiken tavaran sinne väliin. Ja sama juttu spray vaseliinissa.

Paras on ihan vaikka WD40, pesee ja irroittaa paskan ja voitelee samalla. Sitä voidaan laittaa myös pyttyihin jos säilyttää mopon ulkona talven yli.

2-tahtiöljyä olen laittannu pyttyihin että se edes periaatteessa palaa kohtuullisen puhtaasti keväällä poijes eikä tee ylimääräisiä karstoja puristusrenkaisiin niissä kun periaatteessa öljy sitten käynnistettäessä on vain pahaksi

Vaijereihin lääkeruiskulla jotain ohutta öljyä mikä tulee ruiskusta läpi (automaattivaihteistoöljy, ompelukoneöljy tjs.) Itse olen automaattiöljyä laittanut, sitä kun sattuu olemaan tallissa. Eipä ole sylinterien ruostuminen käynyt edes mielessä, en kantaisi moisesta huolta puolen vuoden seisonta aikana..

silikonisprayta...
teflonilla taitaa olla vielä päällystetty niin ei tartte sitäkään.

2-tahtiöljyä olen laittannu pyttyihin  että se edes periaatteessa palaa kohtuullisen puhtaasti keväällä poijes
Jos totta puhutaan niin 2t öljy ei kyllä häviä "ikinä" pois sieltä metallipinnoilta. Nykyaikasilla 2t öljyillä on vähän tapa, että se jää semmoseksi kiiltäväksi kalvoksi metallin päälle. Näin ainakin minusta... Eikä sielä kyllä minusta mitään semmosta ruostumiselle altista ole edes. pinnotetta, alumiinia, kromia...

Back