Moto2 korvaa 250cc luokan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa-artsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noi säännöt on jo ehditty muuttamaan. Moto2 luokassa ajetaan Hondan 600cc rivinelosilla ja mainittua ostosääntöä ei tule olemaan. Teamit tekee omat pyörät kyseisen moottorin ympärille.

Uusi luokka on varmasti halvempi vaihtoehto kuin nykyiset puolikkaat, koska pelkkä Aprilian(gilera) liisaaminen kaudeksi maksaa satoja tuhansia.

En vain näe mitään mielenkiintoa kyseisessä luokassa. Enemmän kiinnostaa vaikka Supersport 600, koska siellä valmistajat pyrkii kilpailemaan keskenään. En ymmärrä miksi aina pitää olla suurimpana tarkoituksena tuoda kuljettajien eroja esiin. Mitä intressiä on pyörävalamistajilla osallistua koko touhuun, jos kyse on vain kuljettajista? Eikö olisi luonnollisempaa, jos gp-tasolla kuskit olisivat edelleen vain palkattuja ajamaan teamin tai tehtaan viivalle tekemää kilpuria?

Moottoripyöräkilpailun voi voittaa vain moottoripyörä, ei ihminen.
 
Okei!
Toi artikkeli tuntuikin aika "pelottavalta". Toisaalta, jos ajetaan yhden valmistajan moottoreilla, niin miksei moto2 muuteta vain esim honda trophy tms.
Tuntuu, että tässä tehdään vaan muutoksi muutosten takia.
 
Onhan tuo 250 cc ollu siitä turha luokka, kun millään valmistajalla ei ole vastaavia tuotantomalleja, eikä siten voi käyttää hyväksi markkinoinnissa tai tuotekehittelyssä. Ja muutenki kaks tahti on vanhahtavaa tekniikkaa. Ois kyllä mielekkäämpää ollu jos ois muitaki valmistajia tulevassa sarjassa. Tai sitten ois suoraan ollu superbike luokka.
 
Moto2 ei tietenkään saa muistuttaa liikaa Supersportin MM-sarjaa. GP-luokkien tärkein ero Superbike/Supersport-sarjoihin on juuri se, että GP:ssä ajetaan prototyyppikilpureilla (vaikka nuo moto2-pelit ei olekaan läheskään niin prototyyppejä kuin motogp-pyörät), ja supereissa tuotantopyöriin perustuvilla.
 
Käännetääs niin, että kun moottorit on samat, niin eikö silloin ajajien taidot tuu esille paremmin. Moto GP ssä vaikuttaa ainakin nyt siltä että Yamaha hallitsee kovasti ja se siinä. MOmasta mielestä ainakin tulossa tiukempaa kisaa
nixweiss.gif
 
Ja muutenki kaks tahti on vanhahtavaa tekniikkaa. Ois kyllä mielekkäämpää ollu jos ois muitaki valmistajia tulevassa sarjassa. Tai sitten ois suoraan ollu superbike luokka.
Eikä ole. Suorasuihkutusta vaan käyttöön ja taas mennään. Ostaisin heti 250 cc - 500 cc kaksitahtikaturaaserin, jos vaikka joku japanilainen tehdas sellaisen älyäisi tehdä.

Tuossa mallia:

10R
 
Lainaa (rantaile @ Syys. 05 2009,20:31)
Ja muutenki kaks tahti on vanhahtavaa tekniikkaa. Ois kyllä mielekkäämpää ollu jos ois muitaki valmistajia tulevassa sarjassa. Tai sitten ois suoraan ollu superbike luokka.

Eikä ole. Suorasuihkutusta vaan käyttöön ja taas mennään. Ostaisin heti 250 cc - 500 cc kaksitahtikaturaaserin, jos vaikka joku japanilainen tehdas sellaisen älyäisi tehdä.

kyllähän noista kakstahdeista tehoa saa, mutta siviilikäytössä muut ominaisuudet huonompia. Kuluttaa enemmän ja päästöt kovemmat.
 
Käännetääs niin, että kun moottorit on samat, niin eikö silloin ajajien taidot tuu esille paremmin. Moto GP ssä vaikuttaa ainakin nyt siltä että Yamaha hallitsee kovasti ja se siinä. MOmasta mielestä ainakin tulossa tiukempaa kisaa  
nixweiss.gif
Täysin samaa mieltä. Tosta menee kaikki katsomisen ilo tostakin lajista kun merkkikohtaiset erot on nii järjettömät että siivoojarouvakin ko. tallista repis ittensä eturiviin (okei EI repis mutta kärjistin vain). Viimeset pari kisaa menny täysin jammujen pyörityksessä ja se Stonerin Ducatikausi vasta oliki tylsää katottavaa ku pyörä vie yhen suoran mitalla äijää kolme pyöränmittaa karkuun.

Hiton hyvä vain jos tulis luokka jossa oikeesti näkyy kuka osaa ajaa ja kuka ei. Ite tykkäsin kattella noita vanhoja Formula Opel Lotus osakilpailuja ku kaikil samat romppeet. Ja imo saisivat vielä karsia noita teknisiä superhyperhienouksia paaaaljon pois tuolta MotoGP:stä ni sais sinneki vaihteeks kilvanajoa. Formula1 tätä jo on tehnyki (tosin 5 vuotta myöhässä) ja alkaa olee ees pientä valoa tunnelin päässä. Vieläku saisivat noita elektroniikkavirityssääntöjä tiukemmalle ettei niillä päätetä kenen pyörät vie 3 sekkaa muita nopeemmin, ni sit ois ihanaa taas katsella kilvanajoa.
 
Lainaa (rantaile @ Syys. 05 2009,20:31)
Ja muutenki kaks tahti on vanhahtavaa tekniikkaa. Ois kyllä mielekkäämpää ollu jos ois muitaki valmistajia tulevassa sarjassa. Tai sitten ois suoraan ollu superbike luokka.

Eikä ole. Suorasuihkutusta vaan käyttöön ja taas mennään. Ostaisin heti 250 cc - 500 cc kaksitahtikaturaaserin, jos vaikka joku japanilainen tehdas sellaisen älyäisi tehdä.

kyllähän noista kakstahdeista tehoa saa, mutta siviilikäytössä muut ominaisuudet huonompia. Kuluttaa enemmän ja päästöt kovemmat.
No eipä tuokaan pidä paikkaansa. Tutustu Evinrude E-tec:iin ja vertaile nelitahtisiin kilpailijoihin..
 
Käännetääs niin, että kun moottorit on samat, niin eikö silloin ajajien taidot tuu esille paremmin. Moto GP ssä vaikuttaa ainakin nyt siltä että Yamaha hallitsee kovasti ja se siinä. MOmasta mielestä ainakin tulossa tiukempaa kisaa  
nixweiss.gif
Täysin samaa mieltä. Tosta menee kaikki katsomisen ilo tostakin lajista kun merkkikohtaiset erot on nii järjettömät että siivoojarouvakin ko. tallista repis ittensä eturiviin (okei EI repis mutta kärjistin vain). Viimeset pari kisaa menny täysin jammujen pyörityksessä ja se Stonerin Ducatikausi vasta oliki tylsää katottavaa ku pyörä vie yhen suoran mitalla äijää kolme pyöränmittaa karkuun.

Hiton hyvä vain jos tulis luokka jossa oikeesti näkyy kuka osaa ajaa ja kuka ei. Ite tykkäsin kattella noita vanhoja Formula Opel Lotus osakilpailuja ku kaikil samat romppeet. Ja imo saisivat vielä karsia noita teknisiä superhyperhienouksia paaaaljon pois tuolta MotoGP:stä ni sais sinneki vaihteeks kilvanajoa. Formula1 tätä jo on tehnyki (tosin 5 vuotta myöhässä) ja alkaa olee ees pientä valoa tunnelin päässä. Vieläku saisivat noita elektroniikkavirityssääntöjä tiukemmalle ettei niillä päätetä kenen pyörät vie 3 sekkaa muita nopeemmin, ni sit ois ihanaa taas katsella kilvanajoa.
Kilvanajon kannalta kyllä noin. Sen sijaan teknisen kehityksen kannalta olisi hyvä jos olisi edes yksi sarja, jossa ei olisi renkaiden lukumäärää lukuunottamatta mitään teknisiä määräyksiä (ehkä korkeintaan jotain turvamääräyksiä). Tosin siinä sitten loppuisi äijiltä fysiikka. Mutta vehkeet kulkisivat..
 
Käännetääs niin, että kun moottorit on samat, niin eikö silloin ajajien taidot tuu esille paremmin. Moto GP ssä vaikuttaa ainakin nyt siltä että Yamaha hallitsee kovasti ja se siinä. MOmasta mielestä ainakin tulossa tiukempaa kisaa  
nixweiss.gif
Täysin samaa mieltä. Tosta menee kaikki katsomisen ilo tostakin lajista kun merkkikohtaiset erot on nii järjettömät että siivoojarouvakin ko. tallista repis ittensä eturiviin (okei EI repis mutta kärjistin vain). Viimeset pari kisaa menny täysin jammujen pyörityksessä ja se Stonerin Ducatikausi vasta oliki tylsää katottavaa ku pyörä vie yhen suoran mitalla äijää kolme pyöränmittaa karkuun.

Hiton hyvä vain jos tulis luokka jossa oikeesti näkyy kuka osaa ajaa ja kuka ei. Ite tykkäsin kattella noita vanhoja Formula Opel Lotus osakilpailuja ku kaikil samat romppeet. Ja imo saisivat vielä karsia noita teknisiä superhyperhienouksia paaaaljon pois tuolta MotoGP:stä ni sais sinneki vaihteeks kilvanajoa. Formula1 tätä jo on tehnyki (tosin 5 vuotta myöhässä) ja alkaa olee ees pientä valoa tunnelin päässä. Vieläku saisivat noita elektroniikkavirityssääntöjä tiukemmalle ettei niillä päätetä kenen pyörät vie 3 sekkaa muita nopeemmin, ni sit ois ihanaa taas katsella kilvanajoa.
Kilvanajon kannalta kyllä noin. Sen sijaan teknisen kehityksen kannalta olisi hyvä jos olisi edes yksi sarja, jossa ei olisi renkaiden lukumäärää lukuunottamatta mitään teknisiä määräyksiä (ehkä korkeintaan jotain turvamääräyksiä). Tosin siinä sitten loppuisi äijiltä fysiikka. Mutta vehkeet kulkisivat..
Varsin totta, mutta ongelma on, että tuollaisesta sarjasta häipyy katsottavuus alta aikayksikön eikä se ole mun käsittääkseni TV-yhtiöiden toivomus. Tai jos tollanen sarja sitte luodaa, ni ei ainakaa tarttis televisioida niitä kisoja.
 
Käännetääs niin, että kun moottorit on samat, niin eikö silloin ajajien taidot tuu esille paremmin. Moto GP ssä vaikuttaa ainakin nyt siltä että Yamaha hallitsee kovasti ja se siinä. MOmasta mielestä ainakin tulossa tiukempaa kisaa  
nixweiss.gif
Täysin samaa mieltä. Tosta menee kaikki katsomisen ilo tostakin lajista kun merkkikohtaiset erot on nii järjettömät että siivoojarouvakin ko. tallista repis ittensä eturiviin (okei EI repis mutta kärjistin vain). Viimeset pari kisaa menny täysin jammujen pyörityksessä ja se Stonerin Ducatikausi vasta oliki tylsää katottavaa ku pyörä vie yhen suoran mitalla äijää kolme pyöränmittaa karkuun.

Hiton hyvä vain jos tulis luokka jossa oikeesti näkyy kuka osaa ajaa ja kuka ei. Ite tykkäsin kattella noita vanhoja Formula Opel Lotus osakilpailuja ku kaikil samat romppeet. Ja imo saisivat vielä karsia noita teknisiä superhyperhienouksia paaaaljon pois tuolta MotoGP:stä ni sais sinneki vaihteeks kilvanajoa. Formula1 tätä jo on tehnyki (tosin 5 vuotta myöhässä) ja alkaa olee ees pientä valoa tunnelin päässä. Vieläku saisivat noita elektroniikkavirityssääntöjä tiukemmalle ettei niillä päätetä kenen pyörät vie 3 sekkaa muita nopeemmin, ni sit ois ihanaa taas katsella kilvanajoa.
Sanos nyt sitten mitä järkeä kenenkään rakentaa kilpuria, jos kaikki ne tekniset hienoudet jotka erottelee jyvät akanoista on kiellettyjä? Onko se huono asia, jos joku pystyy tekemään paremman pyörän moottoripyöräkilpailuun ja sitä kautta saa omalle osaamiselleen mainosta? Olisiko se parempi, että tämä osaaminen laitetaan piiloon tasapäistämällä kalustoa? Kuka sen jälkeen maksaa tämän touhun?Onko se väärin, jos joku osallistuu kilpailuun ja on selvästi parempi kuin muut (esim Yamaha)?

Tässä täytyy muistaa, että moottoriurheilu ei ole urheilua vaan lähinnä yritystoimintaa. Siinä ei edusteta mitään kotimaata, vaan sitä teamia joka maksaa palkkaa ja henkilökohtaisia sekä teamin sponsoreita. On aivan turha purnata, jos joku paremmin menestynyt tai nopeampi jää ilman tallipaikkaa kun isot sponsorit vie omiaan eteenpäin. Se on työpaikka ja siihen valitaan subjektiivisesti sopivin. Joskus se tarkoittaa, että valitaan kuljettaja semmoisesta maasta missä sponsorit haluavat eniten näkyä. Joskus tarvitaan yksinkertaisesti nopein ja paras, joka on saatavilla.

Moottoriurheilu ei ole reilua, jos yrittää katsoa sitä kuin yleisurheilua yksilöiden kamppailuna. Jos katsoo sitä teamien välisenä kamppailuna se on hyvinkin reilua ja huomattavasti mielenkiintoisempaa.

Niille jotka haluavat kotisohvalta katsoa showta, missä ajetaan koko ajan rintarinnan, on olemassa Nascar. Samat ihmiset varmaan pitävät myös amerikkalaisesta showpainista.
 
Käännetääs niin, että kun moottorit on samat, niin eikö silloin ajajien taidot tuu esille paremmin. Moto GP ssä vaikuttaa ainakin nyt siltä että Yamaha hallitsee kovasti ja se siinä. MOmasta mielestä ainakin tulossa tiukempaa kisaa  
nixweiss.gif
Täysin samaa mieltä. Tosta menee kaikki katsomisen ilo tostakin lajista kun merkkikohtaiset erot on nii järjettömät että siivoojarouvakin ko. tallista repis ittensä eturiviin (okei EI repis mutta kärjistin vain). Viimeset pari kisaa menny täysin jammujen pyörityksessä ja se Stonerin Ducatikausi vasta oliki tylsää katottavaa ku pyörä vie yhen suoran mitalla äijää kolme pyöränmittaa karkuun.

Hiton hyvä vain jos tulis luokka jossa oikeesti näkyy kuka osaa ajaa ja kuka ei. Ite tykkäsin kattella noita vanhoja Formula Opel Lotus osakilpailuja ku kaikil samat romppeet. Ja imo saisivat vielä karsia noita teknisiä superhyperhienouksia paaaaljon pois tuolta MotoGP:stä ni sais sinneki vaihteeks kilvanajoa. Formula1 tätä jo on tehnyki (tosin 5 vuotta myöhässä) ja alkaa olee ees pientä valoa tunnelin päässä. Vieläku saisivat noita elektroniikkavirityssääntöjä tiukemmalle ettei niillä päätetä kenen pyörät vie 3 sekkaa muita nopeemmin, ni sit ois ihanaa taas katsella kilvanajoa.
Kilvanajon kannalta kyllä noin. Sen sijaan teknisen kehityksen kannalta olisi hyvä jos olisi edes yksi sarja, jossa ei olisi renkaiden lukumäärää lukuunottamatta mitään teknisiä määräyksiä (ehkä korkeintaan jotain turvamääräyksiä). Tosin siinä sitten loppuisi äijiltä fysiikka. Mutta vehkeet kulkisivat..
Varsin totta, mutta ongelma on, että tuollaisesta sarjasta häipyy katsottavuus alta aikayksikön eikä se ole mun käsittääkseni TV-yhtiöiden toivomus. Tai jos tollanen sarja sitte luodaa, ni ei ainakaa tarttis televisioida niitä kisoja.
Isle of man TT. Ei rengassääntöjä ja senior TT:ssä saa ajaa wankelilla, 500cc kakstahdilla, ja yli 1000cc nelareilla.

Macau motorcycle GP on avoin lähtö, johon saa osallistua jopa 600cc turboilla.

Kumpikin on erittäin hyvä kilpailu telkkarissa. Miten sen selität?
 
En ymmärrä miksi aina pitää olla suurimpana tarkoituksena tuoda kuljettajien eroja esiin. Mitä intressiä on pyörävalamistajilla osallistua koko touhuun, jos kyse on vain kuljettajista? Eikö olisi luonnollisempaa, jos gp-tasolla kuskit olisivat edelleen vain palkattuja ajamaan teamin tai tehtaan viivalle tekemää kilpuria?

Moottoripyöräkilpailun voi voittaa vain moottoripyörä, ei ihminen.
Joo, mä oon ihan samaa mieltä. Näkisin, että oikea kehityssuunta on järjestää teho/paino mittaukset ja antaa pisteitä rungon ominaisuuksista, jarruista, renkaista yms. Voidaan poistaa kokonaan turha radan kiertäminen.
 
En ymmärrä miksi aina pitää olla suurimpana tarkoituksena tuoda kuljettajien eroja esiin. Mitä intressiä on pyörävalamistajilla osallistua koko touhuun, jos kyse on vain kuljettajista? Eikö olisi luonnollisempaa, jos gp-tasolla kuskit olisivat edelleen vain palkattuja ajamaan teamin tai tehtaan viivalle tekemää kilpuria?

Moottoripyöräkilpailun voi voittaa vain moottoripyörä, ei ihminen.
Joo, mä oon ihan samaa mieltä. Näkisin, että oikea kehityssuunta on järjestää teho/paino mittaukset ja antaa pisteitä rungon ominaisuuksista, jarruista, renkaista yms. Voidaan poistaa kokonaan turha radan kiertäminen.
Oletko oikeasti niin tyhmä, että luulet Yamahan rakentavan kehittävän pyöriänsä miljoonilla jotta Rossi voittaisi?

Ei, he maksavat Rossille jotta Yamaha voittaisi. Ihan samalla tavalla kuin niille muille teamin jäsenille, jotka pyörän tuloksiin vaikuttavat. Rossilla on vain yksi tärkeimmistä rooleista tuloksien kannalta ja palkka sen mukainen.
 
En ymmärrä miksi aina pitää olla suurimpana tarkoituksena tuoda kuljettajien eroja esiin. Mitä intressiä on pyörävalamistajilla osallistua koko touhuun, jos kyse on vain kuljettajista? Eikö olisi luonnollisempaa, jos gp-tasolla kuskit olisivat edelleen vain palkattuja ajamaan teamin tai tehtaan viivalle tekemää kilpuria?

Moottoripyöräkilpailun voi voittaa vain moottoripyörä, ei ihminen.
Joo, mä oon ihan samaa mieltä. Näkisin, että oikea kehityssuunta on järjestää teho/paino mittaukset ja antaa pisteitä rungon ominaisuuksista, jarruista, renkaista yms. Voidaan poistaa kokonaan turha radan kiertäminen.
Oletko oikeasti niin tyhmä...
Facepalm?
withstupid.gif
 
En ymmärrä miksi aina pitää olla suurimpana tarkoituksena tuoda kuljettajien eroja esiin. Mitä intressiä on pyörävalamistajilla osallistua koko touhuun, jos kyse on vain kuljettajista? Eikö olisi luonnollisempaa, jos gp-tasolla kuskit olisivat edelleen vain palkattuja ajamaan teamin tai tehtaan viivalle tekemää kilpuria?

Moottoripyöräkilpailun voi voittaa vain moottoripyörä, ei ihminen.
Joo, mä oon ihan samaa mieltä. Näkisin, että oikea kehityssuunta on järjestää teho/paino mittaukset ja antaa pisteitä rungon ominaisuuksista, jarruista, renkaista yms. Voidaan poistaa kokonaan turha radan kiertäminen.
Oletko oikeasti niin tyhmä...
Facepalm?  
withstupid.gif
hei sori, mut viihdyn ilmeisesti vähän sinua enemmän ulkona tekemässä jotain ja jäänyt toi 4chan nettislangi vähemmälle. ...paljon hymiöitä ja kolmenkirjaimen yhdistelmiä perään.
 
Tasaisemmat vehkeet ja jännempiä kisoja, erottuu ne jyvät ja poimitaan ne sitten MotoGP-kisoihin Kallion kavereiksi. Kunkkuluokassa sitten ajetaan viimesintä tekniikkaa olevilla vempeleillä. Ihan ok-säännöiltä vaikuttaa vaikka voisi niitä moottoritoimittajia olla vaikka ainakin 2...
 
En ymmärrä miksi aina pitää olla suurimpana tarkoituksena tuoda kuljettajien eroja esiin. Mitä intressiä on pyörävalamistajilla osallistua koko touhuun, jos kyse on vain kuljettajista? Eikö olisi luonnollisempaa, jos gp-tasolla kuskit olisivat edelleen vain palkattuja ajamaan teamin tai tehtaan viivalle tekemää kilpuria?

Moottoripyöräkilpailun voi voittaa vain moottoripyörä, ei ihminen.
Joo, mä oon ihan samaa mieltä. Näkisin, että oikea kehityssuunta on järjestää teho/paino mittaukset ja antaa pisteitä rungon ominaisuuksista, jarruista, renkaista yms. Voidaan poistaa kokonaan turha radan kiertäminen.
Oletko oikeasti niin tyhmä...
Facepalm?  
withstupid.gif
hei sori, mut viihdyn ilmeisesti vähän sinua enemmän ulkona tekemässä jotain ja jäänyt toi 4chan nettislangi vähemmälle. ...paljon hymiöitä ja kolmenkirjaimen yhdistelmiä perään.
Mut mul onki prätkän penkistä tehty tietokonetuoli, lulz!
 
Back
Ylös