En tiedä oliko kyse väärinymmärryksestä vai missä meni metsään, mutta:
Ostin ensimmäisen pyöräni Keitaasta ja ei mitään, ihan mukavat kaupat tuli. Sain sen edullisesti, valitettavasti vain ei ollut ammattilaista mukana niin ostin tietysti mällätyn pyörän.. Mutta tuo menee täysin oman tyhmyyden piikkiin.
Koneesta alkoi kuulumaan paljon myöhemmin kolinaa (jonka aiheuttajasta täälläkin kyselin vinkkiä) ja piti rengas vaihtaa, niin ajattelin mennä liikkeeseen mistä oli ostanutkin ko. pyörän. Että palvelevat siellä varmaan hyvin kun asiakaspalvelu edellisellä kerralla oli kuitenkin ollut oikeasti loistavaa. Varasin ajan renkaan vaihtoon ja samalla pyysin katsomaan että mistä se kolina voisi tulla (ja sanoin vielä että pyörällä ei ole mikään kiire jos eivät heti ehdi sitä tarkistamaan). Huollon tyyppi testasikin heti pihalle päästyäni pyörää ja sanoi tarkistavansa asian. Kun kävin hakemassa pyöräni pois ja maksoin laskun, se huoltomies ei ollutkaan paikalla, mutta kysyin toiselta että onkohan kaikki nyt sitten hoidettu, niin ainakin ymmärsin että eipä siellä mitään oikein ollut. Ja jatkettuani ajoja kolina jatkui.. Ajelin silti kolinapyörälläni kunnes löysin työkaverin joka parin minuutin ajon jälkeen käski vaihtamaan rattaat, ketjut ja sanoi että etuiskarit on totaalisen lopussa. Ja puolitutun luokse talliin päästyäni huomattiin että eturattaan kiinnitysmutteri oli irronnut ja systeemi siellä sisällä oli syönyt jo ihan hyvän määrän metallia poies suojakopasta kun ratas ketjuineen oli päässyt vapaasti hölskyämään. Ja minä pälli olin ajellut sillä ihan reilusti vian ilmenemisen jälkeen
+etuiskareissa ei ollut enää öljyä vaan ruskeaa vettä
En syyttele keitaan huoltoa, tyhmästä päästä kun kärsii koko ruumis, mutta olisihan se nyt ollut plussaa jos olisivat jaksaneet kurkata asiaa kun olisin ihan mielelläni maksanut ongelman hoitamisesta. Unelmatilanteessahan huolto olisi niille, jotka eivät itse osaa ja ymmärrä. Onneksi tuli pariksi viikoksi työkaveri joka sattumalta omisti ennen prätkäliikkeen Tampereella.
Ja toisaalta voisin heitä kiittääkin. Nyt sentään osaan jotenkuten vaihtaa ketjut ja rattaat+ pari muutakin temppua
nimin. oppirahansa pariin kertaan maksanut