• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Motokellari Kaustinen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TJK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TJK

New member
Kyselin sähköpostin välityksellä Motokellarista erään vaihtopyörän hintaa/tarjousta käteiskaupalla. Vaihdossa en siis tarjonnut mitään vaan rahan kanssa olisin mennyt ostiksille.

Kyselyyni vastattiin tylysti pelkästään se hinta mikä oli hintalapussa ja ei senttiäkään tultu vastaan. (siis viestissä ei ollut muuta kuin hinta)
Hieman ihmetyttää tämänlainen kaupankäynti missä ei voida neuvotella yhtään.

Tosin hinta mielestäni olikin jo aika hyvin kohdallaan kyseisessä pyörässä ja en olisi tietty mitään järjettömiä alkanut tinkaamaankaan, ehkä muutaman satasen.

Ilmeisesti Motokellarilla kauppa käy niin kuumana ettei asiakkaiden kanssa tarvitse neuvotella hinnasta laisinkaan. Näinä aikoina vaan sitä ihmettelen...

-TJ
 
Minä sain soittamalla hyvän tarjouksen, olin myös liikkeellä käteisen kanssa ilman vaihdokkia. Lisäksi pyörään oli tehty perushuollot pyytämättä ja ilman lisäveloitusta. Joten kaupat tehtiin hyvillä mielin.
 
Tällaisen s-posti kyselyn kohdalla myyjän tulisi A) pitää ostajan kiinnostus yllä B) olla alentamatta vielä hintaa.

Kohta A) ei onnistunut. Jos kyselyitä tulee kymmeniä päivässä, niin ymmärrettävämpää.

Joku viekkaampi ois voinut vaikka kilkutella pidempään koeajoon avaimia, pyytää puh numeroa soittoa varten jne., koska mitä sitä hinnasta keskustelee, ennen kuin tietää, mitä on ostamassa.

Hinta on kiinnostava sitten, kun kampe on oikea.
 
Viimeistä hintaa ei koskaan neuvotella sähköpostitse, paikalle on mentävä, tai edes viitsiä soittaa.
 
Viimeistä hintaa ei koskaan neuvotella sähköpostitse, paikalle on mentävä, tai edes viitsiä soittaa.

Tottakai paikalle on mentävä ja nähtävä pyörä livenä sekä koeajo suoritettava. Seuraava siirto minulla olisikin ollut soitto myyjälle ja tiedustelua pyörästä. Sitten mahdollisesti paikanpäälle hieroman kauppaa.
Mutta kiinnostus hävisi heti kun viesteihin vastataan noin tylysti. Olisi vaikka laittanut, että "hinnan pitäisi olla jo kohdillaan ja vaikka kertonut pyörästä miten hyvä yksilö on kyseessä". Olisi ollut ihan eri fiilis lähteä paikan päälle katsomaan ja mistä sitä tietää vaikka kaupat olisikin syntynyt sillä hintalaapun hinnalla joka oli jo omasta mielestänikin kohtuullinen.
Itse kun myin juuri pyöräni, niin ei tullut mieleenkään vastailla ostajien meileihin pelkällä hintalapulla. Ja pyörähän tuli myytyä:)
 
Kohta A) ei onnistunut. Jos kyselyitä tulee kymmeniä päivässä, niin ymmärrettävämpää.
Ei ole. Tämä pitäisi jokaisen vanhan jarrunkin tajuta jos haluaa bisnestä tänä päivänä pyörittää. Ei se asiakasta kiinnosta kuinka monta yhteydenottoa sulle tulee päivässä vaan jokainen olettaa olevansa se tärkein ja paras asiakas.

Ja kyllä, kokemusta löytyy omasta takaa omasta työstä.
 
Vuosi sitten hommasin Hondan ja tullu asioitua huoltoihin ja varaosiin liittyen Motokellarissa. Täytyy sanoa että harvassa liikkeessä olen saanut niin hyvää palvelua. Huomaa liikkeen vetäjästä että on pelaillut noitten vehkeitten kanssa, ja aina neuvoo asiallisesti ja rehellisesti kun käy kysymässä. Varaosat ovat hyvän hintaisia, ja tulevat nopeasti. Kaikin puolin aivan ykkönen:WAZAAP:
 
Back
Ylös