Motopark ja tehopöntöt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markku33
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

markku33

New member
Terve

Olis tarkoitus käydä Motoparkissa 6.-7. kesäkuuta, mutta siellähän on ne desibelimittaukset. Mites hyvin noi 999:ien tehopöntöt alittaa, jos alittaa, nuo metelirajat?

Entäs saakos jostain noise killereitä siltä varalta? Omassa 999:ssä siis on asymmetrinen paketti ja termin pönttö.

Terve

Jos vertailupohjaa korvalla haet, niin vakio FZ1 Motoparkissa mitattuna 5500rpm oli 96dB. Yamaha R1 jollain tehoputkella oli 101dB.

Noniin, vastaan sitten itse
smile_org.gif

Elikkäs Termin pöntöllä 5500 kierroksella 102dB:tä. Mutta tonnisilla twineillä kierrosraja on 500 alempi, eli 5000, jolloin suureksi ilokseni desibelejä löytyikin juuri suurin mahdollinen sallittu määrä eli 98dbB
062802jumpie_prv.gif

Noh, mukana oli toki orggis pönttökin, eli olisin sitten vaihtanut sen mölypöntön tilalle jos en muuten olisi saanut ajaa. Noisekillereitä ei vaan taida olla olemassa tuolle 999:n pöntölle, ellei sitten itse tee tai teetä sellaisia.

heh, kappasta googlea;) löytyyhän sitä kun vaan hakis netistä. Ajattelin automaagisesti kun kerran ducati itse ei sellaisia 999:iin toimita, notta ei niitä sitten ole.

Mutta varmaan tarvii yhden sun toisen kannattaa sellaiset hankkia sillä tuollaista tuo ympäristökeskus puuhailee Virtasalmelle:

http://www.ymparisto.fi/default....clan=fi

Back