Motoristien maineenparannus!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jii

New member
Heh. Tulipa tuossa mieleeni kun melkein joka toisessa topikissa itse kukin kehuu keulimisillaan ja joka toisessa tuomitaan se niin pistää asia vähän toiselle kantille.

Mitäpä olet tehnyt motoristien maineen parantamiseksi?

Itsellä sattui toissa päivänä kun olin ajomatkalla Kuopijjoon päin Pielaveden kautta niin keskustaan autoletkan perässä tullessa huomasin harmaapäisen mummelin jääneen suojatien päähän odottamaan että joku päästäisi tien ylitse. Auto toisensa perään ajoi mummelia huomioimatta menemään.

Minäpä toppasin reilusti ennen suojatietä ja päästin täysin hölmistyneen mummon tien yli. Mummo vielä keskellä suojatietä hymyili ja nyökytteli kiitokseksi. Taisi ainakin hetkellisesti mieli muuttua motoristeille myönteiseksi?

Niin ja huomasitteko: autojono maanantaiaamuna keskellä Pohjois-Savoa Pielavedellä!!
tounge.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Tämä olikin hyvä keskustelun (kerskailun) aihe! Hyvä Jii!
062802jumpie_prv.gif

Minä olen myös harrastellut tuota suojatielle pysähtymistä. Mopolla vaan pitää alkaa jarruttelemaan todella hyvissä ajoin, että mummot uskaltaa lähteä tielle kova äänisen ja ison mopon edestä.
wink.gif

Sitten olen aina muistanut "kiittää" vilkulla, jos joku joskus antaa reilusti tietä ohittaessa tai antaa merkin tyhjästä tiestä ennen ohitusta.
Ja naapurin mukulat + muutkin moposta kiinnostuneet lapset pääsee joskus istumaan mopon satulaan. Siinä sitä respectiä vasta saakin...
bowdown.gif

Kertokaa muutkin hyviä vinkkejä!

Mä olen omalta osaltani parantanut motoristien mainetta jauhamalla paskaa vanhojen ihmisten kanssa, jos ne tulee mulle pyörän huomattuaan juttelemaan. Ja ohitusmerkin antaneita autoilijoita olen kiittänyt moikkaamalla, varmasti ovat huomanneet. Mutta tuota ylinopeutta on tullut ajettua ja keulakin on joskus noussut, eli taitaa mun tilanne olla fifty-fifty...

Tällä hetkellä parannan motoristien mainetta viettämällä taukoa pyörällä ajosta, huomenna tulee 2 viikkoa täyteen edellisestä ajokerrasta (rahat loppu)... Eli toisin sanoen mua ei enää kovin paljoa kiinnosta mikään maine, mua vaan vituttaa aivan helvetisti! Parhaat ajokelit menee sivu suun, hienoa. Vetäisin itteni kiikkuun, mutta ei ole varaa ostaa köyttä.

Ai niin... Kaikille pikkupenskoille olen vilkutellut ja morjestellut takaisin, mikäli ne on mua on tervehtinyt, tällä tapaa saattaa se paljon puhuttu "maine" saada positiivisia piirteitä myös isin ja äidin silmissä..?

itehi oon keskellä jonoakin himmannu ja antanu jalan kulkijoille tillaa... kummasti se alku irvistys on muuttunut vienoksi hymyksi
tounge.gif
jopa tosi tosi vanhoilla roollaattori (lue teräs mummoilla)
wink.gif

tälläinen suojatien eteen pysähtyminen tietty korostuu edelleen jos katua on ylittämäsä nuori nais ihminen ja brunette viäl
062802jumpie_prv.gif
siis 17-38w
inlove.gif

tosin tainnu jollai maalais mummolla joskus välkkärit pyörähdellä pikku teillä ku tullu reilummin ajettua.. varsinkin enska aikana tuli ajettua pimeisiinkin paikkoihin kaikki tai ei mitään asenteella
nii oli unohtua... mites näytätte merkin et mene vain kadun yli tai jos antaa autolle tilaa et mee ny hemmetti!!
jos tiukka tilanne niin heilautan päätä sinne päin mihin jalankulkija menossa mut muute heilautan kädel

LAINAA:Minskua....Ja naapurin mukulat + muutkin moposta kiinnostuneet lapset pääsee joskus istumaan mopon satulaan. Siinä sitä respectiä vasta saakin...
bowdown.gif

Juu mää kanssa suosin tätä taktiikkaa kun tässä meitin lähellä asuu tosi paljon siewiä yh.äiskiä.....
biggrin.gif
tounge.gif

Noo toenperrään kyllä tuo tien antaminen on ok....kunhan waan ne perkeleen kotilot kanssa pysähtyis siihe wiereiselle kaistalle... on muutamankerran ollu kylmärinki takamuksen alla kun antaa tietä ja peilistä näkee jotta .....sieltä sitä vaan tullaan ja lujaa.....
lookaround_orig.gif

no härre gyyd tosiaan. Ajelin tänään ostredum vai mikä olikaan - porvoo ja takas. Ajelin täysin rajotusten mukaan ja kun ööppeli lähesty takaa niin vetäsin tien sivuun, vähensin vauhtia ja näytin et oles hyvä vaan. Ööppeli kuski ajo ohi ja vilkautti vasenta vilkkua, kai kiitokseks. hyvä mä!
buttrock.gif

edit. kieli-oppi virheitä

Olen pyrkinyt morjenstaan kaikille vaahtosammuttimien kokoisille ja ajella toudella nätisti taajamaa alueella
cool.gif

Mutta välillä tulee aiheutettua taajamaan ulkopuolella aiheutettua pahennusta
withstupid.gif

Keulinta hajoitukset kun ovat vasta alussa
033102ass_1_prv.gif

ja nopeus tahtoo välillä nousta
bawling.gif

Joo, mäkin annan yleensä, varsinkin kaupungissa kaikille potentiaalisille naisjalankulkijoille
eek.gif
....niih,siis tietä!!
baaa.gif

Mutta kyllä se aina vähän ilahduttaa kevyenliikenteen käyttäjiäkin kun ottaa heidät huomioon!!
sport05.gif

Hyvän peeärrän antaminen on tärkeetä, pärräkansaa yleistetään helposti.
Esim. jos kotilo ajaa punaisia päin, niin "se auto ajoi punaista päin" jos taas prätkä, niin " nuo moottoripyörät ajavat punaisia päin" eli monikossa.

Itse toppailen suojatien eteen, ja yritän yleensä muutenkin ajella siististi, ja matkaenska kun on niin toteutan itseäni sen kanssa sitte mettäautoteillä. ( siellä on vähemmän suojateitä )
biggrin.gif

Kyllä mä keulisinkin jos osaisin mutta kun osaan vaan antaa tietä jalankulkijoille niin toistaiseksi pitää pysyä siinä
eek.gif
.

Se on ihan omasta fiiliksestä kiinni. Joskus kun on jostain käsittämättömästä syystä hyvällä tuulella stadin liikenteessäkin niin tulee oltua korostetun kohtelias
062802jumpie_prv.gif
. Joskus taas on sellainen v*tutus päässä että en löydä mitään positiivista kenestäkään muusta tiellä liikkujasta
cool.gif
. Tällöin voisin vaikka keulia rollaattoreiden välistä jos siis osaisin
wink.gif
.

Ai niin... Kaikille pikkupenskoille olen vilkutellut ja morjestellut takaisin, mikäli ne on mua on tervehtinyt, tällä tapaa saattaa se paljon puhuttu "maine" saada positiivisia piirteitä myös isin ja äidin silmissä..?
Me kun pojan kanssa joudutaan ajeleen autollakin välillä, niin poika moikkaa jokaisen valoissa viereentulleen motoristin ja on tosi myyty jos motoristi viitsii moikata takas
033102beer_1_prv.gif

Northern_lights: Säästä maholliset köysirahat bensaan tms
wink.gif

Tuleehan sitä ihmisiä päästettyä suojateitten yli ja morjesteltua pienille lapsille, annettu tietä toheloille ja vilkulla näytetty ohitusmerkkiä,

Lapsille moikkailen aina kun voin, samoin mummot pääsee suojatien yli ja papat myös.

Viime viikolla reissun päällä pysähdyin tankkaamaan ja viereisellä mittarilla olevasta autosta nousi 4-vuotias pikkunassikka isän kanssa tankkaamaan. Tuli kirkkaaseen ääneen pyörän viereen kertomaan, että hänellä on kanssa samanlainen pyörä. "Vertailtiin" vähän reittejä ja poika oli innolla juonessa mukana. Päästin istumaan pyörän päälle isän luvalla ja poikahan pärräsi kun vanha tekijä. Istuin perheen kanssa tovisen vielä kahvilla ja lähtiessäni vanhemmat kiittelivät useampaan otteeseen ja sanoivat tämän tapahtuman olleen varmaan pojan ikimuistoisin lomatapahtuma. Itselle tuli pitkäksi aikaa älyttömän hyvä mieli, näin vähällä sitä joskus pääsee
sport05.gif

Ja olihan silläkin sininen motskari, vielä Plaston muovimopo, mut siitähän se lähtee
tounge.gif

LAINAA:Minskua....Ja naapurin mukulat + muutkin moposta kiinnostuneet lapset pääsee joskus istumaan mopon satulaan. Siinä sitä respectiä vasta saakin...  
bowdown.gif

Juu mää kanssa suosin tätä taktiikkaa kun tässä meitin lähellä asuu tosi paljon siewiä yh.äiskiä.....
biggrin.gif
tounge.gif
Toi oli hyvä  
tounge.gif

Hyviä ja kohteliaita liikkeitä kaikilla  
smile_org.gif
Täytyy pitää mielessä kun seuraavan kerran liikenteeseen lähtee, vaikka ihan kohteliaasti on tullut liikenteessä ajeltuakin  
062802moto_prv.gif

No olen se minäkin yrittänyt sitä PR:ää, mut ei se oo ainakaan vielä,
inlove.gif
kyytiin on kyllä tullut jo monesti, ehkä se sitten joskus. Luulen että mun mahikset parani, nyt kun mulla on pokseri kone ja -kalsarit. Se pokseri kone väristää kuulemma mukavasti ja ne pokserikalsarit; niin no niissä on tilaa kasvulle!
No tää nyt oli ihan
033102ass_1_prv.gif
mut kun kaikki mun muut PR yritelmät on jo kerrottu aiemmin.

Ihan kiva kun lapset tulee mopoa kattomaan, mutta olen muutaman
kerran joutunut vanhemmille huomauttamaan, että juuri ajosta
tullut mopon moottori ja putket ovat polttavan kuumia. Niitä
pitää ihan oikeasti varoa, ettei kakrujen sommet pala.
Ne taaperot ovatkin sitten kutakuinkin ne ainoat, joilta on
rispektiä tullut, mutta en mä sen rispectin perään ole - *byäää*
vai ehkä sittenkin *nyyh*.
tounge.gif

Suojatien eteen tulee pysähdeltyä aina kun sinne on joku pyrkimässä (olipa kyseessa mummeli/äijä/teiniperkele.. ihan sama). Liikenteessä tulee kiiteltyä autoilijoita tilan antamisesta yms. kohteliaisuuksista. Toki moikkailen myös kaikkia pikkujanttereita, jotka tien poskessa vilkuttelee. Tuleepa pyörällä kikkailtuakin, mutta sen hoidan aina piilossa muilta.. Voiton puolella siis.. kai..

kohteliaisuus.
teet ja teen toisille niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän ja asettumalla muihin housuihin, tarkoitan empatitiivista ajattelua.

pelisäännöt ja noudattelu mahdollisimman pitkälle.

Kyllä sitä tulee liikenteessä joustettua. Esim. epätoivoisen "päätielle" tmv. pyrkijän kun päästää edelleen, niin siinä ehkä saattaa olla sen 1.5s myöhemmin itse kotona *kauhistus*, mutta molemmille osapuolille tulee varmasti hyvä mieli - ja vielä niin helposti, pienellä vaivalla.
Jo ennen mopon ostoa, autolla ajaessani, pidin sitä ihan kunnia-asiana joustaa liikenteessä aina mahdollisuuksien mukaan. Nyt mopoillessa tuo ajatus vain korostuu vielä niin, että tuntee tosiaan parantavansa mopoilijoiden mainetta joka kerta kun esim. jonkun mummun tai lastenvaunut tmv. päästää tien yli
buttrock.gif

Mut eihän sitä aina oo mikään teiden ritari, välillä sillä mopolla tulee mentyä hiukka enempi kun lääkäri määrää...
lookaround_orig.gif

Paransin juuri äsken motoristien mainetta. Autoin poliisia ottamaan kiinni paria autoa kolhineen rattijuopon, joka yritti paeta paikalta. Kävinpä tunnistamassakin miehen. Kun konstaapeli sitten vuolaasti kiitteli, niin sanoin, että eipä mitään, mutta jos joskus vetäsen sua pyörällä ylinopeutta hytti pystyssä vastaan, niin muistetaan sillon tämä tapaus  
tounge.gif
Oli konsta ihan juonessa mukana, sanoi että jos hän on ite se joka pysäyttää niin ilman muuta  
biggrin.gif
Eli saan tästedes keulia täysin vapaasti  
smile_org.gif

Niin ja miespuolisen konstaapelin nimi on muistissa ja pysyy, naispuolisen muistan ilman nimeäkin  
inlove.gif
Varmasti käytän tilaisuuden hyödyksi jos vaan koskaan sattuu kohalle. Toki täytyy toivoa ettei sattuis  
wink.gif

Back