Kusetusta!
Minulle kävi itselle ihan sama juttu Motoscoutin kautta vuosi sitten.
Löysin houkuttelevan tarjouksen hyväkuntoisesta pyörästä, josta oli yksi kuva. Laitoin kaverille mailia samointein ja pyysin lisätietoa + lisää kuvia. Kaveri vastasi vielä saman illan aikana, muttei laittanut lisää kuvia.
Tarina oli sama, eli maksa rahat Motoscoutille joka toimittaa rahat hänelle vasta, kun pyörä on laitettu matkalle Suomeen. Kaveri lupasi vielä maksaa rahdin ja laittaa paperit pyörän mukaan, anteliasta. Tietysti lupaukset tavaran palauttamisesta (jos pyörä ei miellyttäisi), tulivat kaupan päälle. Tässä kohtaa kellot soivat.
Pyysin kaverilta uudestaan kuvia pyörästä ja mahdollisuutta päästä katsomaan pyörää Saksaan, koska olin muutenkin tulossa työreissulle Saksan maalle.
Kaveri vastasi taas saman päivän aikana ja oli laittanut kuvia liitteeksi. Pyörän katsominen ei kuulemma onnistuisi, koska hän
oli Englannissa töissä. Kaveri vaan painosti kovasti mailissä, että pyörä on todella hyvässä kunnossa ja hän maksaa rahdin jaada jaada, että eiköhän tehdä kaupat tyyliin heti-heti.
Olin onnekseni seurannut jo aiemmin useamman kuukauden ajan Saksan pyörätarjontaa (kauhea kuume kun oli =). Kuvat jotka kaveri lähetti minulle olivat turhankin tutun näköisiä. Vietin vajaan 15 min nettiä tutkiskellen ja kas kummaa, löysin saman pyörän / kuvat yhden etelä-saksalaisen pyöräliikkeen sivuilta. Hintakin oli noin 1000€ kalliimpi. Arvatkaa repesinkö..
Laitoin kaverille lyhyen mailin tyyliin, yritys hyvä kymmenen, etsi ensi kerralla eri kaveri jota aiot kusettaa. Laitoin linkin vielä liitteeksi tuonne liikkeen sivuille josta kuvat oli nyysitty ja tekstin perään, yllättävän samannäköinen on kyllä tämäkin pyörä, ettei vaan olisi sama!
Eipä kaverista kuulunut enää sen jälkeen.