Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Olen omilla pyörilläni päässyt yli 10v. käyttöikään akulla. Ei mitään rakettitiedettä; latausjärjestelmä kunnossa, oikea nestemäärä ,talveksi akku irti ja n.1-1,5kk välein lataus vanhanaikaisella laturilla,pienellä virralla(n.1-1,5A) n.20h. Yhden akun olen tuhonnut talvisäilön aikan pitämällä koko talven, yllätys,yllätys, ns.älylaturissa !
Olen omilla pyörilläni päässyt yli 10v. käyttöikään akulla. Ei mitään rakettitiedettä; latausjärjestelmä kunnossa, oikea nestemäärä ,talveksi akku irti ja n.1-1,5kk välein lataus vanhanaikaisella laturilla,pienellä virralla(n.1-1,5A) n.20h. Yhden akun olen tuhonnut talvisäilön aikan pitämällä koko talven, yllätys,yllätys, ns.älylaturissa !
Oikea nestemäärä?? Jätitkö talveksi älylaturin litkuakkuun?

Omien kokemusten ja pähkäilyjen jälkeen olen tullut seuraavaan
lopputulemaan "loiskeakkujen suhteen:
Mitä makaavampi asento akulla on mopossa sen lyhyempi elinikä
Vinossa asennossa sakkatila täyttyy nopeammin ja oikosulkee levyt
alapäästään jolloin laulu on seis ja matka akkukauppaan alkaa.
Eipä näitä traditionaalisia saa kyljelleen edes asentaa, tulee hapot huohotusputkesta ulos. "Huoltovapaillakin " taitaa olla max 15 astetta. Eikä kait geeliäkään ihan kyljelleen saa laittaa?
yllätys yllätys itsellä ollut MP:n akut kiinni älylaturissa jo monet talvet ilman ongelmia.