MP-harrastajien pyörät ja ylinopeus

"Ajatko usein kovempaa kuin nopeusrajoitukset sallisivat?" tuskin kukaan ajaa autollakaan ettei tulisi esim 1 km/h ylitystä matkan aikana?

"Ajaisitko kovempaa jos se olisi sallittua?" kuka ei joskus ajaisi esim motarilla 150km/h jos ei tulisi sakkoja ? Mutta harvat ajaisi taajamassa kahtasataa jatkuvasti

"Ovatko Suomessa käytössä olevat nopeusrajoitukset mielestäsi liian alhaisia?" Yleisesti ihan sopivia. Mutta rangaistukset on osittain paskaa, jos esim. tyhjällä motarilla ajat 200 km/h niin tuomio ei pitäisi olla sama kuin ihmisen tappamisesta

En ole saanut koskaan edes parkkisakkoa! (kopkop) t. mallikansalainen

edit: kysymykset olivat niin huonoja että jätin kuitenkin vastaamatta. AMK:n opiskelijan kysymykset? Oisin veikannut yläasteen seiskaluokkaa ;)

Viimeksi muokattu:
Siis mikä tässä on ideana?

Mikäli tarkoitus on kerätä tilastollisesti luotettavaa tietoa motoristeista ja ylinopeuksista on kysymyksen asettelu päiväkotitasoa.

Mikäli tarkoitus on luoda harjoitusmielessa e-lomake ja siihen sitäsuntätä-kysymyksiä, minkä jälkeen voi harjoitella käppyröiden tekoa, on itse lomake päiväkotitasoa.

Nyt hieman asennetta tekemiseen :shoot:

Jep, kyselylomake oli samaa tasoa kuin ala-asteella Kaverini-kirjassa johon sai kirjoittaa oman esittelyn itsestään kysymysten ollessa esim. 'lempivärisi' ja 'kuka on paras ystäväsi'..

Noista kysymyksistä ei pitäisi vetää mitään johtopäätöksiä. Kysymyksethän eivät edes olleet rajoittuneet moottoripyöriin, vaan ne olivat yleisiä.

Olisin vastannut täysin samat vastaukset (kyllä, kyllä, kyllä, ei) myös autoilua koskevaan kyselyosaan. Itse ajan yleensä todellista nopeutta tikkari +8, jolla ei saa sakkoja mutta joka on kiistatta enemmän kuin tikkari. Erityisesti talvinopeusrajoitukset on pääosin minusta ihan järjettömiä, esimerkiksi talvinopeusrajoitus 80 km/h suoralla valtatiellä E4 Oulusta 150 km etelään. Talvinopeusrajoitukset taas eivät rajoita minun pyöräilyharrastusta mitenkään.

kyllä, kyllä, kyllä, ei --> Johtopäätös: Liikenteenvalvontaa on lisättävä huomattavasti sisältäen automaattista valvontaa. Nykyisellään monet ylinopeutta ajavavat eivät saa koskaan sakkoja, ja näin kokevat lain rikkomisen olevan hyväksyttävää. Myös asennekasvatusta on lisättävä. :p

Back