• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MP Laina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antonio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

antonio

New member
Lainaatko peliäsi kaverillesi? tämmöstä vaan, et miten innokas olet jakamaan harrastuksesi riemut kaverille, työkaverille/tutun tutulle?

Kyllä mä sitä lainaan. Ei se mulle ole mikään pyhä lehmä. Toki ymmärrän niitä jotka eivät lainaa.

Kai tuo juontaa juurensa siitä kun itselläni ei ollut omaa vielä ja pari kaveria lainaili omiaan.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin tuli pantua yksi lainamopo lunastukseen asti, mutta kaveri totesi, että niitä saa kaupasta lisää ja osti isompaa alle.
wink.gif

Juu eihän se tosiaan elämän ja kuoleman asia ole mutta ei pääse tulee turhia murheita.
Ainahan kaiken voi korjata jos jotain tulee,materiaahan se vaan on.
Tietty jos oikein on ite rakennellut ja on vimpan päälle uniikki kipale niin saattais ottaa hiukka enempi pattiin.
Omaa olen lainannut tietäessäni että sille ei 99% varmuudella tapahdu mitään...

parin kokemuksen perusteella en!
Yhden kokemuksen jäljiltä: en.

Junnuna opin jo tämän läksyn, kun kaveri pisti piikkini kyljelleen. Ja kehtasi vielä jälkikäteen nihkeillä korjausmaksuissa. (Hänen logiikkansa oli, että esim. katkenneesta jarrukahvasta ei tarvii korvata kuin osa, kun siitä ei katkennut kuin pätkä.
veryangry.gif
Täysi korvaus tuli vasta kun kävin kivi kourassa heidän talonsa pihalla nuoruuden innolla uhoamassa että kohta on jokaisessa ikkunassa kiven kokoinen reikä, mutta korvaan kyllä mielelläni reiän kokoiset palat uutta lasia.)

Todennäköisesti en lainaisi. Riippuu toki kaverista. Jos luotan kaveriin, että hän maksaa 100% kaikki mitä rikkoo, niin sitten voisin EHKÄ lainata...

Olen lainannut parikertaa varusteineen päivineen. palautuksessa mopo naarmuja täynnä ja hanskoissa kissan mentävä aukko kämmenessä. "ei huomannut". Toinen veijari poltti kumin loppuun ja rikkoi sekin hanskat. Totesi vaan ettei ne paljoo maksa. liekö samalla halko liiterillä hommissa ku hanskat kestää 24h. Eli en lainaa. Paitsi jos hinnasta sovitaan.

Todennäköisesti en lainaisi. Riippuu toki kaverista. Jos luotan kaveriin, että hän maksaa 100% kaikki mitä rikkoo, niin sitten voisin EHKÄ lainata...
Fyrkka etukäteen vakuudeksi. jos ja kun jotain tapahtuu niin siinä vaiheessa tulee, no mutku. jos rupee kaverinkaverinkaverilta perää vauriokorvauksia jälkikäteen, niin periä voi yrittää, mut korvaus jää saamatta.

Olen lainannut parikertaa varusteineen päivineen. palautuksessa mopo naarmuja täynnä ja hanskoissa kissan mentävä aukko kämmenessä. "ei huomannut". Toinen veijari poltti kumin loppuun ja rikkoi sekin hanskat. Totesi vaan ettei ne paljoo maksa. liekö samalla halko liiterillä hommissa ku hanskat kestää 24h. Eli en lainaa. Paitsi jos hinnasta sovitaan.
Sullahan hyviä kavereita on
biggrin.gif

Noin "hyville" kavereille EN lainais, muuten riippuu kaverista. Ainakin osa mun kavereista osaa kunnioittaa toisen omaisuutta. Ja olen lainananutkin. Olen myös itse lainannut toisen pyörää, kun omaa ei ole ollut jostain syystä ajokunnossa.

Aiemmin lainasin helpommin, mutta nykyään linja on tiukentunut..

Hyvin pitkän harkinnan jälkeen, kaverista riippuen ja siitä, miten helppo mahdolliset korjausvauriot on periä, EHKÄ. Kustannukset lainaajalle: Vakuutusmaksut, bensat, pesu ja lainan pituudesta riippuen myös mahdolliset huoltokulut, lisäksi kolaritilanteessa omavastuu + bonusmenetykset = yleensä mopo jää lainaamatta.
smile_org.gif

Koeajot on sinällään erikseen, mutta niissäkin periaate on "ostat, mitä rikot".

Mielenkiintoista on, että kun itse ei ole ajokunnossa (esim. viime kesänä leikkaus tai tällä hetkellä raskaus), miten "itsestäänselvänä" jengi pitää sitä, että mopon saa toki lainaan, vaikka aiemmin asiasta ei olisi ollut koskaan mitään puhetta. Yleensä myös riippumatta siitä, onko itsellä koskaan ollut pyörää. Vaikka pyörääni nyt kiusataan sillä, että se seisoo tallissa, luulisin, että helpommin saa lainattua ihan pyöräliikkeestä. Vakuutusten maksut ja huoltokulut ei meinaa hirveesti kiinnosta, kun itse ei kuitenkaan tule lähdettyä ajelemaan.

Veljelle tai faijalle lainaan, kun kumpainenkin ovat myös alan harrastajia.
Tossa kaverin kanssa kun oltiin ajelemassa, niin takaisin päin ajellessa kokeiltiin toistemme pyöriä. Eikä siinä mitään koska, jälleen, kaveri on harrastaja. Mutta jollekin hieman tuntemattomalle kaverille EN lainaisi.

Back