• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp:n pesu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemppo87
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hemppo87

New member
Moikka! Osaisko joku sanoo missä olis hyvä pestä mp täällä oulun suunnalla? kerrostalossa kun asun nii pitäs joku paikka keksiä.

En Oulun suunnalta osaa sanoa. Jos käytät paineruiskua, niin tarkkana sitten. Naapurimamman puutarhasuihkutin paras.
Niin... eikä tietenkään kovin liuoittavaa pesuainetta.
Itse pesen astiantiskiaineella... ei käy stefojen, eikä muidenkaan tivareiden päälle. Ja puhdas tulee....  
cool.gif

Ed: Jees.. varmaankin se autoshampoo olis käyvin. Tiskiainetta aina kotona....  juuh.  
smile_org.gif

Lienee tämä topikki sivuavan ennätystä, kun kysytystä aiheesta on eksytty sivuun. En asu minäkään Oulussa päinkään ja pyörää pesen harjalla, Biosolilla ja painepesurilla aina, kun en ole saanut vaimoa tekemään sitä puolestani. Ketjut kun voitelee moottoriöljyllä eikä vahalla, niin nekin on paljon helpompi puhdistaa.

Joo täälä tulee nyt hyviä vinkkejä pyörän pesua koskien Oululaisille
biggrin.gif

Mä en oo pessy viel pyörää kertaakaan tänä keväänä
cool.gif

Viime suvena pesin painepesurilla ja taisi olla jotai pesuainettaki... niin ja sienellä levitin.

Heh...  
biggrin.gif
 Joskus saattaa saada omasta mielestään tärkeäänkin kysymykseen joukon osaltaan opastavia vastauksia tai ei sitten sieltäpäinkään...  
wink.gif

Eikö teillä ole siellä oulussa "tee se itse" pesuhalleja? Sellaisissa on itse joskus tullut pyörää ja autoa pestyä.

Omat korrekit ja sienet kun ottaa mukaan niin niillä pärjää. Vettä tulee hanasta ja ämpärin saa useista paikoista pyytämällä.

Ei. Oulussa ei ole paikkaa missä pestä vehjettä. Se on pakko vaan oululaisten painaa menemään juustot pinnassa.

Alkuperäiseen vastaten, hiirosen nesteellä on ti-halli missä onnistuu pyörän pesu.

Tai jos jollain kaverilla, isällä tai tutulla on omakotitalo, niin saattaa kai hältäkin vettä vähän saada. Alle 10 asunnon taloyhtiöiden pihallakin saa täällä pestä ajoneuvoja, mutta vesi on usein taloyhtiön, joten siitä voi tulla sanomista ellei sitten ämpärissä sisältä kanna. Siitä tosin voi tulla sitten hellasäröä perheessä
smile_org.gif

Siinä Alppilan(?) huoltoasemalla on TI-halli, muistaakseni ei ollut edes hirveen hintainen kun viime joulukuussa kävin kotiloa pesemässä. Siis se huoltsikka missä oli ainakin ennen joku asuntovaunugrillisysteemi pihalla, olikohan nimeltään Alppilan Grilli.

Alppilan Neste on ihan ok pesupaikka.

Sielä olen auton ja mopon pessyt monesti. Pari painepesupaikkaa ja jokunen käsinpesupaikka löytyy. Mitään ilmasta tuokaan ei ole, mutta painepesuri houkuttelee.

Alppilan Nestettä voin minäkin liputtaa, vaikka meni yks auto vakuutushommiksi pesurissa siellä.

Ei kannata painepesuria pyöränputsaamisessa käyttää, se lika lähtee mikä on lähteäkseen ja muut ei niin väliksi.

Pesu + kiillotus eilen ja aikaa meni ehkä tunteroinen. Aseina oli joku korista löytynyt autovahashampoo, tiskiharja, sieni ja puutarhaletku. Kiillotukseen käytin ArmorAllin Bike Wipeseja, niillä irtoaa paska kuin paska. Tänään olis aikeissa nakata vielä joku kunnon vaha päälle jos kerkiää.

Onko joku muuten käynyt Stormilla, ohi ajoin ja näytti olevan KTM:n koeajopäivät siellä. Hyövääköhän sinne enää mennä, mahtaa olla aika jonot ajelemaan?

Back