Esimerkkinne ovat aivan hyviä demonstroimaan tuota lääkärin näkemystä. Tosiaankin kun riittävän kova voima rintakehään tulee, niin tulee tuo puristus eikä mikään normaali suoja sitä puristusvauriota estä. Vastaavia juttuja on toki muitakin. Ei ole hirveästi polvisuojasta iloa jos rekka ajaa jalan yli. Ei se kypäräkään auta, jos jalkapallon kokoinen meteoriitti tulee kupoliin. AINA löytyy voima joka ihmisen jostain kohti tuhoaa ja se pitää hyväksyä, mikäli harrastaa (mitä tahansa).
Toinen näkökohta on nyt sitten ne muksahdukset. Itse kippasin keväällä 2012 suht riittävissä suojavarusteissa. Kipeää otti, mutta niveliä tai luita ei murtunut eikä pysyviä vaurioita tullut. Silti toipilasaikaa olisi voinut lyhentää paremmilla suojavarusteilla ja se on minulle yksi suojien tärkeä merkitys. Se on sitten se ja sama puhutaanko rintasuojasta, selkäsuojasta tai mistä tahansa, niin se suoja vähentää kyseiseen kohtaan tulevaa damagea ja se on se juttu. Suojat eivät pidä minua hengissä tai terveenä, mutta auttavat siinä tavoitteessa. Tämä näkökohta on minulle siis tärkeä. Hyvin moni meistä on kipannut tai tulee kippaamaan ja sen tapahtuman ei tarvitse olla niin vakava kuin huonoin suojin.
Kokemuksia: Kunnon nilkkatuet kengissä ovat makea juttu kun pyörii asfaltilla. Suojien pitää olla kiinni raajassa eikä lerputtaa kivan lökärivaatteen mukana jossain lähistöllä.
Minulla kadulla ja radalla:
-Ok kypärä
-Berikin nahkapuku polvisuojin, kyynärsuojin, olkasuojin, ohuin foamein (kyljet, lonkka), sastec-paneeli leikattuna puvun selkään niin suureksi kuin sopii.
-Forman korkeavartiset nelisolkiset enskasaappaat
-Cloverin nivelkovikkeelliset hanskat
--> koen että voisi upgradettaa selkäsuojan puettavaan malliin, mutta ei ole joka paikkaan sitä maagista satkua koko aikaa
Minulla metsässä:
-Ok kypärä
-Tekstiilihousut ja takki ilman suojia, yläkropan pinta toki sään mukaan lähtien pelkästä krossipaidasta
-Acerbiz Koerta (todella järeä suojapaita. Toivottavasti ei liian kuuma kesällä)
-Bilteman 13e polvisuojat (testattu kippauksessa, toimii)
-Forman korkeavartiset nelisolkiset enskasaappaat
-Hanskat kelin mukaan, mutta kaikissa jotain kitkatuhosuojaa
--> haluan ostaa suojashortsit, koska housut eivät tarjoa tasan mitään suojaa mitään vastaan. Lantion seudulla minulla pahimmat vammat viimeksikin oli. Niskatuki olisi myös rok, mutta se maaginen satku taas.