• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MP-vakuutuksissa huimat erot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BMWR1100RT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

BMWR1100RT

New member
http://plaza.fi/ajassa/artikkelit/moottoripyorien-vakuutuksissa-huimat-erot
062802moto_prv.gif

Ero halvimman ja kalleimman vakuutuksen välillä voi olla esimerkiksi suosituilla 600-kuutioisilla jopa 2 500 euroa vuodessa.

Tuokin 2500€ ero johtuu siitä, että Ifin prätkävakuutus ei oo mitään muuta kuin helvetin hyvä vitsi!

Jos vertailusta poistettaisiin Ifin tarjous niin veikkaan eron olevan "vain" 200€-300€/vuosi.

Vakuuttavan näköinen esitys. Sattuneesta syystä tein näitä aikoinaan itsekin. Kuuluttaisin motoristilta tässä suhteessa älykkyyttä. Kysykää itseltänne, kenen intressissä on, että ”tarjoukset” vaihtelevat ja radikaalisti. Edelleen huomioikaa, mikä on se organisaatio, joka vuosittain julkaisee tällaisen, saman tutkimustuloksen sisältävän tutkimuksen ja kuka sen tutkimuslaitoksen omistaa.

On olemassa yksi tutkimus, joka varmasti tuottaa oikean tuloksen. Se on se kunkin motoristin tekemä omakohtainen tarjouskierros. Itse vakuutuspolitiikka on edelleen valitettavan kartellisuojattua. Jokainen voi tehdä tutkimuksen esim. siitä, miten vakuutuspaikka vaikuttaa hintaan, jne. On lähes uskomatonta, miten vakuutusmaksujen määräytymisen perusteet on tutkimuksilta suojattu.
lookaround_orig.gif

Tuossa vakuutusten kilpailuttamisessa valkenee vain se toinen puoli asiasta eli hinta. Vakuutuksen hyvyys/huonous punnitaan lopullisesti silloin, kun vahinkoa pitäisi korvataan.

Tuossa vakuutusten kilpailuttamisessa valkenee vain se toinen puoli asiasta eli  hinta.  Vakuutuksen hyvyys/huonous punnitaan lopullisesti silloin, kun vahinkoa pitäisi korvataan.
No milläs meinaat sen toisen puolen testata?
Et kai ole niitä höynäytettyjä joiden mielestä kalliimpi on parempi, ethän?

Edelleenkin on vakuutukset pohjolassa ja pyssyy
033102bebe_1_prv.gif

Tosin en ole kilpailuttanut pyörälle vakuutuksi... (paha moka)

Tuli kilpailutettua vakuutuksia kesällä, kun pyörä vaihtui. Entiseen yhtiöön siirtyi myös uuden pyörän vakuutus.
Kilpailija jäi hinnassa vuositasolla vaivaisen satasen päähän. Ihmetytti hieman, kun asiakaspalvelijalla ei ollut minkäänlaista halua enää vääntää hinnasta, vaikka kerroin koko perheen vakuutusköntin olevan vaakakupissa. Jos pyörälle saadaan sopivan hintainen vakuutus, niin aletaan katsomaan kotivakuutusta, autojen vakuutuksia, mökkivakuutusta, lapsen vakuutusta, henkivakuutuksia...mutta ei. Hinta on tossa ja jos ei kelpaa niin ei sitten. Oli sitten ei sitten.

Tuossa vakuutusten kilpailuttamisessa valkenee vain se toinen puoli asiasta eli hinta. Vakuutuksen hyvyys/huonous punnitaan lopullisesti silloin, kun vahinkoa pitäisi korvataan.
Pakollisessa liikennevakuutuksessahan ei ole mitään muuta eroa kuin se hinta ja se on yksi ja sama puoli.

No kaskossa voisi olla jotain eroa, mutta surkeata on jos ajattelee et tämä mun puulaaki korvaa hieman paremmin kuin tuo naapurivirma.
Kelmiä neon jokainen kun tulee se hetki ku pitäs jotahi korvata.
Ja se joka väittää et ois pärjännyt vahingon sattues niin sanosin et puhuu höpöjä.
shaun.gif

Kandee oikeasti ottaa selvää missä pyöränsä vakuuttaa ja muistaa se etujärjestö joka tätä vakuutusasiaa on pitänyt esillä.

Oon täällä orkissa ennenkin paasannu ja lisätään taas, kysyin tarjoukset omiin leluihin ja vuositasolla tais tulla jotai 2t€ säästöä= useampi auto ja mp. Älkää ihmetetelkö jos talvella pistän meilejä jostain etelästä. Otin lopuksi yhteyttä omaan yhtiöön ja kysyin oliko heillä todella varaa päästää hyvä maksaja toiseen yhtiöön niin ei edes kiinnostanut siitä kun ei saa pisteitä että pitää vanhan asiakkaan talossa.Näin meillä tänään.
biggrin.gif

Mun vakuutukset 2002 malliseen LT:hen maksaa Fenniassa 515 euroa vuosi, eikä ole edes täysiä bonuksia ja saa ajaa vaikka tammikuussa  
062802jumpie_prv.gif

Ja korvausasiat mopon kanssa, sekä varusteissa toimii (juuri testattu 16200 euron edestä).
biggrin.gif

Onpa kokemusta siitäkin että lasku ei sitten olekkaan tarjouksen mukainen, kannattaa olla tarkkana.

Ja kummallisesti alkaa tulla kirjeitä, joissa kerrotaan maksujen nousevan esim. 10%. Kohta saakin taas entisestä yhtiöstä halvemman tarjouksen. No voihan noita edestakas.

Perusteet on kyllä oudot, samassa osoitteessa asuvat heput saa eri yhtiöt halvemmaksi. Ikä, asuinpaikka, mopon malli varmasti vaikuttaa hintaan siten ettei kenenkään vakuutuksia voi verrata.

Yksi kysymys asiantuntijoille.... Onnistuuko seuraavanlainen venkoilu.

Jos vaihdan talvikaudeksi mopon vakuutuksen sellaiseen missä on mahdollisuus seisontavakuutukseen, ja sitten keväällä "kilpailutan" yhtiöt ja vaihdan vakuutuksen vuosivakuutukseen. Taas syksyllä sitten "kilpailutus" ja seisontavakutukseen. Tällätavallahan nykytaksoilla säästyisi ehkä jopa 50% vakuutusmaksuissa. Onko moinen mahdollista?

Ainakin mun aikaisemmat vakuutukset ovat olleet noin 900€ vuodessa, siis sekä vuosi, että seisontavakuutuksellinen vakuutus. Eli jos vuosivakuutusta pitää vain 6kk ja talvikauden pyörä on seisonnassa jolloin vakuutusmaksuja ei periaatteessa ole, säästyy 50% maksuissa. Asian hyväpuoli on vielä se että talvikauden vakuutuksen hinnalla ei ole mitään väliä kun ajoneuvo on koko "kauden" seisonnassa.

Onko tässä joku syy mihin tää juttu "kaatuu"?

Ympärivuotisessa vakuutuksessa talvikauden kuukausihinta ei ole sama kuin ajokauden kuukausihinta. Siihen kaatuu.
Tai sitten mä olen käsittänyt väärin.

Tarkistinpa Pohjolan sivuilta ihan malliksi:

Moottoripyörien vakuutuksiin uudenlainen vuodenaikahinnoittelu
Moottoripyörällä voi nyt ajaa milloin vain, kun pyörä on koko ajan vakuutuksessa. Maksu on painotettu kesäkauteen. Mahdollinen vakuutusmaksun palautus noudattaa samaa periaatetta.

Boxerin "venkoilukysymykseen" vastaus on että kannattaa. Siis vaihtaa talveksi yhtiöön, joka sallii seisonnan. Sitten vaan vakuutuksen tultua voimaan seuraavana päivänä seisonta päälle.
Näin olen tehnyt kolme vuotta. Säästöä tulee, keväällä taas kilpailutus ja baanalle .

Komppaan Köpiä.
Ainakaan 50 % ei säästy, kyllä ne nyt tän on oivaltanut jo heti uutta systeemiä luodessaan.

Back