• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp virosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lake
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lake

New member
Tuossa katselin vähän että tuollainen BMW R1200GS maksaisi 223693EEK eli
14 024,21 EUR kaikilla herkuilla. Paljonko tuo maksaisi jos ajelis suomeen? Eli verojen osuus?

Rupesi vähän himottamaan... vastaava paketti suomessa yli 20000EUR...

BMW.EE

Ei ollenkaan, taitaapi viro olla yksi euroopan halvimmista maista ostaa moottoripyörä. Ymmärtääkseni ei ajoneuvoveroa, ja alv:kin yksi matalimmista.

Taannoin tallinnassa remontti ostoksilla, osui silmään Mini-mainos tien kupeessa, pikaisella laskelmalla olis saanut omaksi n. 100 euron kuukausipätkällä... Ei paha.

Osaako kukaan kertoa kuinka tuo vero yms kuvio menisi? Ilmeisesti tuon saisi osamaksulla myös...

Uus rykkönen alta 11k€
eek.gif

Eli tohon tulis alv. 22% + ajoneuvovero (paljonko) + mitä muuta?

Tullin sivuilla on hyvät laskurit veroa varten ja jos jaksat kahlata eri kuukausien maahantuontitilastoja, saatat jopa
löytää vastaavan uutena tuodun.
Pohojosen tullit auttaa hyvin mielellään jos kävelet pyörän
tietojen kanssa sisään.
sport05.gif

joo alko itseä myös kiinnostaa viro pyörä jos ninjan vaikka ostais kesäksi tarvii alkaa kaivamaan tietoa!
062802jumpie_prv.gif

luulisi näin maalaisjärjellä olevan: Jos ei ruottalaiset Eestistä hae pyöriään niin tuskin suomalaistenkaan kannattaa? Kysymys kuuluukin: Hakevatko ruåttalaiset?
biggrin.gif

"Eesti, Eesti, Eesti, kaipaan sinne per**leesti"
Höh, et kai sää... Antaa köyhien vouhottaa
biggrin.gif
Kyllä, olen köyhä. Ajan Saksasta uitetulla käytetyllä mopottimella ja kyllä, haveilen että joskus olisi varaa ostaa uusi. Ei, minulla ei satu olemaan 20k€ ylimääräistä taskunpohjalla joten kyllä, jos uuden ostan niin ostan sen sieltä mistä halviten saa...

Mikä vit... tähän foorumiin on mennyt? Aikoinaan sai esittää omat mielipiteensä tai kysellä tyhmiä pelkäämättä että joku rupeaa heti kuittailemaan.
Jos itselläsi on niin helvetisti rahaa niin pyydän älä tule tänne sitä kertomaan, tai voit tietysti kertoa mutta älä rupea kuitenkaan sillä leveilemään. Jookos.

Lake, rauhoitu...

Mä luulen että Verner ei kuittaillut sulle mitenkään, kuitti tod.näk. mulle, koska mä tunnetusti en ole köyhä
wink.gif

Tarkotus olikin puhua lähinnä siitä että tää foorumi on jotenkin muuttunut. Aiemmin tänne sopi kaikki ja kaikkine mielipiteineen (ja lompakkoineen) mutta jotenkin musta tuntuu että tää meno on jo nykyisin lähempänä jotain suomi24 foorumia...

Huolestuttaa...

Kyllä, olen köyhä. Ajan Saksasta uitetulla käytetyllä mopottimella ja kyllä, haveilen että joskus olisi varaa ostaa uusi. Ei, minulla ei satu olemaan 20k€ ylimääräistä taskunpohjalla joten kyllä, jos uuden ostan niin ostan sen sieltä mistä halviten saa...

Mikä vit... tähän foorumiin on mennyt? Aikoinaan sai esittää omat mielipiteensä tai kysellä tyhmiä pelkäämättä että joku rupeaa heti kuittailemaan.
Jos itselläsi on niin helvetisti rahaa niin pyydän älä tule tänne sitä kertomaan, tai voit tietysti kertoa mutta älä rupea kuitenkaan sillä leveilemään. Jookos.
Se oli Köpille, se kun on tommonen kroisos
biggrin.gif

Vaikka ei mullakaan huonosti mene, viikon päästä on tilipäivä ja edelleen on kaiketi rahaa tilillä! Tällästä ei ole tapahtunu kuukausiin, joten jos en osta bensiiniä, niin saan lihapiirakan joka päivä. Hyvä hyvä!

On helppo olla sinut vaurautensa kanssa, kun sitä ei ole
cool.gif

Se oli Köpille, se kun on tommonen kroisos
biggrin.gif

Vaikka ei mullakaan huonosti mene, viikon päästä on tilipäivä ja edelleen on kaiketi rahaa tilillä! Tällästä ei ole tapahtunu kuukausiin, joten jos en osta bensiiniä, niin saan lihapiirakan joka päivä. Hyvä hyvä!

On helppo olla sinut vaurautensa kanssa, kun sitä ei ole
cool.gif
Tässä tapauksessa olen anteeksi pyynnön velkaa. Sitä kun itsekukin on kyllästynyt köyhäilyyn ja ottaa vähän turhan henk. koht. asiat kun tästä puhutaan.

Mahtaaks virossa olla käytettyjä pyöriä kaupan ja mihin hintaan?
Onks jollai jotain linkkei nettisivuille?
Jos ostais käytetyn pyörän virost niin veroasiat menee vissiin samalla tavalla ku hakis saksast, mut miten mahtaa mennä muut paperihommat viron päässä (ei varmaan voi ainakaan olla vaikeempaa ku saksassa)

Back