• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Muistutus alueellisten foorumeiden olemassaolosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta sitten kun aletaan jollekin marginaaliselle käyttäjäryhmälle tekemään omia alafoorumeita, sitä en enää oikein voi ymmärtää. Ei minun tarvitsekaan kun en ole tällä palstalla moderaattorina eikä minusta sellaista myöskään tule. Ja tämänhän piti olla keskustelupalsta ja tämä on minun mielipiteeni. Sinä olet toista mieltä mutta voisit myös esittää perustelusi siihen eikä vain inttää että mielipiteeni on aivan päin persettä.

Eikös näiden foorumeiden tarkoitus ollut kuitenkin alunperin tuoda yhteen erilaisia ihmisiä eri paikoista?

Minun mielipiteeni on että jos haluatte ihan yksityisesti ja privaatisti jutella niin tehkää se omalla foorumilla / puhelimella / sähköpostilla. Jos minä olisin tämän paikan pääylläpitäjä, en varmasti suostuisi mihinkään marginaaliryhmien oman pienen palstan pitämiseen. Niitä saa kohta olla tekemässä satoja lisää.
Suuri osa noista suljetuista osioista on tuolla historian jäänteitä, mutta kun kerran käyttävät niin ei niihin ole puututtu. Nykyään suljetun osion saamiseksi asia käsitellään MotOrg ry:n kokouksessa ja painotus on juuri noissa alueellisissa osioissa, ei kaveriporukkojen foorumeissa. Onkohan tänä vuonna tullut muuta suljettua osiota kuin toi Pohjoisen motoristien aluefoorumi - hmmh.... ei mun mielestä.

Todella monen perustamisesta olemme kieltäytyneet tänä vuonna.

No ei mutta jos tällä foorumilla on yli 10000 käyttäjää ja jokainen parinkymmenen motoristin porukka haluaa oman yksityisen foorumin, jonne kenelläkään ei ole asiaa jos ei satu tuntemaan jotakuta porukasta niin ei siinä ole mitään järkeä. Perustakaa omat messulautanne jos haluatte yksityisesti jutella.
Spede: Onko se Sinulta jotenkin pois jos ihmiset keskustelee keskenään?

Jassu: Jos käytäntö poistettaisiin, jouduttaisiin poistamaan monta aihepiiriä jotka sisältävät käyttäjien henk.koht. tietoja tms.

No ei tapella tästä sen enempiä...  
talktohand.gif

blush.gif
Ei ole minulta pois mutta kuten jo sanoin, tämä on (ainakin joskus ollut) julkinen foorumi jolla on yli 10000 käyttäjää. Jotenkin vielä ehkä joskus pystyn ymmärtämään sen että julkisella foorumilla on alueittain paikkoja, joille pääsee vain kyseisen alueen porukka ja ehkä vähän muitakin joilla on intressejä sinne suuntaan.

Mutta sitten kun aletaan jollekin marginaaliselle käyttäjäryhmälle tekemään omia alafoorumeita, sitä en enää oikein voi ymmärtää. Ei minun tarvitsekaan kun en ole tällä palstalla moderaattorina eikä minusta sellaista myöskään tule. Ja tämänhän piti olla keskustelupalsta ja tämä on minun mielipiteeni. Sinä olet toista mieltä mutta voisit myös esittää perustelusi siihen eikä vain inttää että mielipiteeni on aivan päin persettä.

Eikös näiden foorumeiden tarkoitus ollut kuitenkin alunperin tuoda yhteen erilaisia ihmisiä eri paikoista?
Hmm...ilmaisin vain mielipiteeni ja yritin sitä perustellakin. On hienoa että löytyy mielipiteitä, muutenhan meillä olisi huomattavasti vähemmän keskusteltavaa.  
wink.gif

Kyllä nuo alueelliset esim. tapahtumat ilmotetaan myös julkisella puolella (jos ne ylittää uutiskynnyksen
wink.gif
), jolloin muualtakin saadaan koottua erilaisia ihmisiä yhteen.
Mutta niinkun sanoit: Tämä on julkinen foorumi jolla on yli 10000 käyttäjää. Itse en ainakaan tahtoisi että esimerkiksi puhelinnumeroni on näkyvillä näille 10000 käyttäjälle. Tiedä millaisia persoonia niinkin suureen määrään sisältyy.
Huomattavasti helpommin pystyy pienelle porukalle ilmottaan tän "nakkikiskatapaamisen" vaikka alueellisessa osiossa, kun lähettää privaviesti kaikille heille.

Mä en ymmärrä lainkaan, ketä noi suljetut foorumit oikeen haittaa.. Mun käsittääkseni suuri osa näiden käyttäjistä pyörii myös yleisellä puolella aktiivisesti. Kyllä tuosta alueeellisesta foorumista on mulle ainakin iloo ollut. Onhan se nyt jotenkin helpompi sopia paikallisten yhteisistä ajoretkistä sun muista tällä tavoin
smile_org.gif

Eipä tuota salasana käytäntöä mun tiedon mukaan olla poistamassa
Joo, ei olla poistamassa ja kunkin alueen moderaattorit saavat päättää miten tiukasti access controllia pitävät yllä - toivottavaa olisi kuitenkin että erilaisista nakkikiskakokoontumisistakin voisi laittaa julkiselle puolelle viestiä. On nähty että kyllä porukkaa ajelee toisillekin paikkakunnille kanssamotoristeja morjestelemaan pienempiinkin miitteihin
smile_org.gif

No ei mutta jos tällä foorumilla on yli 10000 käyttäjää ja jokainen parinkymmenen motoristin porukka haluaa oman yksityisen foorumin, jonne kenelläkään ei ole asiaa jos ei satu tuntemaan jotakuta porukasta niin ei siinä ole mitään järkeä. Perustakaa omat messulautanne jos haluatte yksityisesti jutella.
Esim. Mansesterin valloittajissa on "hieman" enemmän kuin 20 tyyppiä. Taitaa olla jo 100 tai ylikin, en ole laskenut, joilla on tunnarit. Ja useimmat tietää ainakin näöltä. Eikä kaikkia paikallisiakaan suinkaan tunne omalta nimeltä saati tiedä puhelinnumeroita tai sähköpostia, joten se siitä.

Toisia vaan ilmeisesti häiritsee, että ei pääse lukemaan kaikkia osioita .orgissa...
033102bebe_1_prv.gif
Ties mitä meheviä juoruja näissä yksityisfoorumeissa voisi olla
tounge.gif
.

... ulkopuoliselle saattaa jäädä jonkinmoinen salaseurameiningin kuva
smile_org.gif
Onko kyseessä alueellinen osio jos sinne pitää olla suosittelijat ja lärvi tuttu suoraan?
Tästä käytännöstä oli aikoinaan äänestys foorumissa. Ja toisekseen hyvä niin. Nettimaailmassa ei muuten voi varmistua siitä, että onko joku tietyltä paikkakunnalta. Hui, joku turkulainen voi muuten tulla urkkimaan suljetulle foorumille
biggrin.gif
biggrin.gif
wink.gif
...
Eli jos kerran alueelta on ja haluaa juttuihin osallistua, niin aika pieni vaatimus on tuo, että käy näyttäytymässä livenä tai hankkii suositukset. IMO.

Esim. Mansesterin valloittajissa on "hieman" enemmän kuin 20 tyyppiä. Taitaa olla jo 100 tai ylikin, en ole laskenut, joilla on tunnarit. Ja useimmat tietää ainakin näöltä. Eikä kaikkia paikallisiakaan suinkaan tunne omalta nimeltä saati tiedä puhelinnumeroita tai sähköpostia, joten se siitä.

Toisia vaan ilmeisesti häiritsee, että ei pääse lukemaan kaikkia osioita .orgissa...
033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif
.
Heh, ihan kuin kiinnostaisi jotkut tamperelaisten höpinät.

Se häiritsee enemmänkin että kaikki tamperelaiset (tai missä foorumissa nyt sitten kirjoittelettekin) eivät voi osallistua teidän keskusteluihin vaan pitää tulla esittäytymään tapaamiseen, josta on ilmoitettu suljetussa foorumissa, ennen kuin saa tunnuksen lukea sitä foorumia. Onko tuossa mielestäsi jonkinlaista ristiriitaa?

033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif
.

Se häiritsee enemmänkin että kaikki tamperelaiset (tai missä foorumissa nyt sitten kirjoittelettekin) eivät voi osallistua teidän keskusteluihin vaan pitää tulla esittäytymään tapaamiseen, josta on ilmoitettu suljetussa foorumissa, ennen kuin saa tunnuksen lukea sitä foorumia. Onko tuossa mielestäsi jonkinlaista ristiriitaa?
Kyllä noi kaikki viralliset tapaamiset löytyy ihan yleisellä puolella tiedotettuna.....

Toistaisin vielä, että suurin osa julkaistaan myös yleisellä puolella jos on jotain julkasun arvoista. Esim.
Höyry part.2
Suunnittelua johon Sinäkin olisit voinut halutessasi vaikuttaa ,
Höyry part.1

Enempää nyt en jaksa noita linkitellä, kun et niitä jaksa kuitenkaan aukoo.  
tounge.gif
Mutta...yritän vain osoittaa ettei me niin sisäsiittoisia olla, kuin yrität todistaa. Ilmottelehan kun eksyt Mansesterin suuntaan, niin käydään vaikka kumoomassa tuopilliset.  
smile_org.gif

Esim. Mansesterin valloittajissa on "hieman" enemmän kuin 20 tyyppiä. Taitaa olla jo 100 tai ylikin, en ole laskenut, joilla on tunnarit.

Ja jos kerran on mopoihminen, eipä se varsinkaan kesällä ole iso homma poiketa jossain treffaamassa tätä porukkaa. Kun päiviäkin on monia mistä valita. Joka viikko.
Ja voihan olla että joku aina tuntee jonkun jne ja saa suosituksen sitä kautta.
Athene, on yli 100, mä olin aikoinaan sadas ja mun jälkeen on tullut lisää. Tosin kai sieltä on siivoiltu pois niitä jotka ei oo aikoihin enää käyneet.

Ja spede.. Mikä ihme sua risoo? Jos sua ei tamperelaisten jutut kiinnosta miksi sä jaksat tuosta nillittää?

Kyse on ehkä lähinnä siitä että tuolla käytännöllä pyritään välttämään se ettei foorumille tule tuntemattomia puskistahuutelijoita joilla ei ole mitään muuta asiaa kuin pään aukominen. Ja tosiaan, tuolla on melkoisesti yhteystietojakin. Ja jos et näyttäydy, voit olla vaikka Turusta ja väittää olevasti Mansesta.

Enempää nyt en jaksa noita linkitellä, kun et niitä jaksa kuitenkaan aukoo.
tounge.gif
Mutta...yritän vain osoittaa ettei me niin sisäsiittoisia olla, kuin yrität todistaa. Ilmottelehan kun eksyt Mansesterin suuntaan, niin käydään vaikka kumoomassa tuopilliset.
smile_org.gif
Kiitos vain kutsusta mutta ei taida olla oikeastaan muuta asiaa sinne suuntaan kuin joskus ajaa läpi
smile_org.gif

Ja jos et näyttäydy, voit olla vaikka Turusta ja väittää olevasti Mansesta.
Huh! Se olisi varmasti jo maailmanloppu  
omg.gif
No ei varmasti maailmanloppu muttei tarkoituksenmukaista. Mä ainakin saatan sinne kirjoitella semmoisia asioita mitä haluan jakaa noiden tuttujen kanssa mutta tietäen että joku muu tuttu muualta (joka myös .org!:ssa on rekkaroituneena) ei niitä pääse näkemään. Kaikki kun ei kaikille kuulu.

Kyllä sä varmaan pointin ymmärrät vaikken kovin hyvin osannutkaan selittää?
smile_org.gif

Ja tuu ihmeessä poikkeamaan jossain miitissä täällä suunnalla, vaikka varta vasten vaikkei silloin ees ohikulkua olis. Paljon on ollut porukkaa ja kivaakin suurimmalla osalla yleensä.

Ihme vänkäystä asiasta, jolla ei ole merkitystä.

Uskoisin, että jokaiselle joka alueelliset kriteerit täyttää ja niitä tunnuksia tarvii ja kaipaa, niin ne myöskin järjestyvät.

Spede1 kehottaa yksityisyyttä haluavia hommaamaan oman foorumin, mutta mikäs tuo alueellinen foorumi sitten on? Eikös se ole juuri sitä? Kummallista logiikkaa olisi poistaa nykyinen ja perustaa sama asia eri nimellä jonnekin toisaalle.

Nykyisellä tavalla kaikki alueelliset on koottuna listan omaisesti, jossa näkyy nimimerkit joihin yhteyttä ottamalla ne tunnarit sitten järjestyy. Ei voi ymmärtää mikä tuossa rassaa. Julkinen on julkinen ja yksityinen on yksityinen. Sanoohan sen jo nimikin.

Taitaa olla niin, että kun henkilö on ottanut foorumin riittävästi "omakseen" (pitää siitä ja käyttää aktiivisesti), alkaa haluta vaikuttaa kaikkeen, mitä se sisältää. Vaikka alun perin kyseinenkin henkilö on poiminut foorumilta kiinnostavat jutut ja ollut tyytyväinen sen kummempia pohtimatta.

Yrittääköhän sellainen henkilö lopulta vaikuttaa myös lähikaupan pikkuhousunsuojavalikoimaan, vaikka enimmäkseen kuitenkin riittää, että kylmähyllystä löytyy Karhua, ja tupakkihyllystä Lucky Strikeä?
wink.gif

Taitaa olla niin, että kun henkilö on ottanut foorumin riittävästi "omakseen" (pitää siitä ja käyttää aktiivisesti), alkaa haluta vaikuttaa kaikkeen, mitä se sisältää. Vaikka alun perin kyseinenkin henkilö on poiminut foorumilta kiinnostavat jutut ja ollut tyytyväinen sen kummempia pohtimatta.

Yrittääköhän sellainen henkilö lopulta vaikuttaa myös lähikaupan pikkuhousunsuojavalikoimaan, vaikka enimmäkseen kuitenkin riittää, että kylmähyllystä löytyy Karhua, ja tupakkihyllystä Lucky Strikeä?
wink.gif
Erittäin hyvin sanottu siellä peräpenkkissä...
biggrin.gif
biggrin.gif
thumbs-up.gif

Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta olettaisin sen olevan juuri noin kun asian ilmaiset.

Muu Uusimaa, pois lukien metropolipäristelijät, kaipaisi kenties myöskin omaa aluefoorumia. Onhan näillä eteläisillä nurkilla jokusia tuhansia motoristeja pääkaupunkiseudun neonvalojen ulottumattomissakin. Siis mikäli tarvetta/tahtoa löytyy riittävässä määrin.

-hh-

Tässä jonkin aikaa jo olen pohtinut, että minkäköhän alueen tuo Kaakonkulma oikeastaan kattaa?
withstupid.gif

Nimim. Identiteettikriisi Etelä-Savossa
lookaround_orig.gif

Tässä jonkin aikaa jo olen pohtinut, että minkäköhän alueen tuo Kaakonkulma oikeastaan kattaa?
withstupid.gif

Nimim. Identiteettikriisi Etelä-Savossa  
lookaround_orig.gif
Nimensä mukaisesti Kaakonkulman  
smile_org.gif

Karkeasti ottaen Kouvola  - Kotka - Lappeenranta. Kaikki siltä väliltä ja vähän ylikin. Joitain savonlinnalaisia foorumilla on pyörähdellyt, mutta kovin ovat hiljaista sakkia  
nixweiss.gif

Kannattaisiko itäsuomalaisille harkita omaa osiota? Toki esim. savonlinnalaisille olen salasanan antanut pyydettäessä, mutta valtaosa väestä on juurikin tuosta em. "Kaakon kolmiosta".

Nimensä mukaisesti Kaakonkulman  
smile_org.gif

Karkeasti ottaen Kouvola  - Kotka - Lappeenranta. Kaikki siltä väliltä ja vähän ylikin. Joitain savonlinnalaisia foorumilla on pyörähdellyt, mutta kovin ovat hiljaista sakkia  
nixweiss.gif

Kannattaisiko itäsuomalaisille harkita omaa osiota? Toki esim. savonlinnalaisille olen salasanan antanut pyydettäessä, mutta valtaosa väestä on juurikin tuosta em. "Kaakon kolmiosta".
Taitaa sitten mennä miulle vähän turhan eteläiseksi, kun oma vaikutusalue kattaa lähinnä Savonlinna-Joensuu akselilla sompailemisen. Melkeinpä kaikki Savonlinnan motoristi-immeiset tunnen ihan tosielämässäkin, ja meillä on kerhon kautta ihan oma foorumi.

Itä-Suomeenhan saisi ympättyä Kuopion, Mikkelin, Savonlinnan, Joensuun jne, joten oma alue ei ehkä olisi mitenkään huono ajatus.

Back