• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mulkku motoristi hakusessa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marcel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Marcel

New member
Kävi silleen että pyörään ilmestynyt sakkolappu olikin jonkun muun saama. En tiedä onko tekijä vaan vitun tyhmä vai onko hänellä jo kasa maksamattomia sakkoja, ettei hän välitä, mutta joka tapauksessa aikamoinen kusipää!

Mietinkin tässä juuri, että mikä olisi paras tapa aiheuttaa mahdollisimman iso kasa paskaa tuolle mulkulle? Rekkari on tottakai lapussa ja nimen luulltavimmin saa sen myötä, jos ei niin täytyy se rekkari kyllä täällä ainakin julkistaa.

Onko kenelläkään kokemusta, että saako tuollaisesta vehkeilystä mitään oikeaa rangaistusta lain puolesta vai kannattaako turvautua oman käden oikeuteen?

Ai saatana mikä miina. Tulin juuri itsekin ajatelleeksi, että en ikinä ole kattonut että onko sakko oikeastikaan minun
crazy.gif

Oisko syytä katella? Pistä sun osote, ni lähetän seuraavan sakon sulle, jos vaikka unohtaisit siitäkin kattoa maksukehoituksen saajan...
confused_orig.gif

Eipä se m*lkku niistä sakoistaan pääse vaikka jakelis niitä lappujaan ympäri maailmaa... Paitsi tietysti jos joku erehtyy maksamaan ne..!
wink.gif

Kyllä ne sen siltä joskus perii, joten älä ota stressiä...

Ei käy niinkuin mulle joskus n. 10 vuotta sitten. Hellsingin kaupungin pysäköintivirasto lähetti maksumuistutuksen maksamattomasta pysäköintisakosta
mad.gif
Soitin sitten ja ilmoitin, että en muuten ole ikinä koko autolla käynyt Helsingissä, niin akka vaan ekaksi meinasi, että kyllä sun on se maksettava...
mad.gif
Aikani sille vittuiltuani ripesi sitten kaivamaan alkuperäistä tositetta esille, niin johan siellä olikin sitten yksi numero eri kuin mun autossa. Jo sai saatanan akka sen jälkeen kuulla vielä kunniansa, eteikö siellä hellsingissä edes numeroita osata, että kannattaisiko vallan menä niinkuin ala-asteelle niitä opettelemaan, ennekuin ihmisille tuollaisia lappuja lähettelee....

saa olla aika jälkeenjääny jos oman pyörän sakon siirtää toiselle ja jos näin on käyny jätä kaveri vaan rauhaan sillä, uskoisin hänellä olevan muutenkin niin paljon ongelmia aivojen vajaan toiminnan vuoksi.

Sehän voi olla jonkun ohikulkijan dorka pila. Oikea omistaja saattaisi jopa haluta maksaa sen ajallaan.

Oli niin tai näin, niin jättäisin silti koko korttelin räjäyttämättä.

Takavuosina joskus oli yleistä, että jotkut kakarat menivät laputtajien
perässsä ja poistivat joka ikisen sakkolapun ja ripottelivat niitä sitten
ympäriinsä. Tietenkin jokainen sakkonsa maksamatta jättänyt sai sitten
aikanaan huomautuksen ja siitä seuranneet toimenpiteet jne ... ellei sitten
se "uusi" omistaja makseskellut sitä epähuomiossaan. Miksi ihmeessä
maailma olisi tässäkään suhteessa muuttunut?
veryangry.gif

Meikä ei nyt tajuu. Mitä sitten, vaikka onki jonku muun sakkolappu pyörässä? Heittää vaan mäkeen, ei kai siinä oo mitään sun pyörään viittaavaa, jos kerran on sen toisen rekkariki?

Tai AKE:n kautta omistaja selville ja puhelu ko. herralle/rouvalle/neidille/mulkulle ja vähän kyselee, että "Onkos sulla mitään hukassa, voin luovuttaa tuntomerkkejä vastaan...?"

Itse pidän myös todennäköisempänä ulkopuolisen kiusantekoa.

Niin olihan kyse parkkisakosta?

Toisella puolen kaupunkia, toisen mopon saama parkkisakko. Tekstit on jääneet niin himmeellä, että sai tosissaan tihrustaa ennenkuin sai niistä selvää. Vituttaa vaan, kun miettii, että montako lappua tommonenkin jamppa on saanut muilla maksatettua? Ei ollut nimittäin kaukana mullakaan etten asiaa olisi vitutuksissani huomannut.

Toisella puolen kaupunkia, toisen mopon saama parkkisakko. Tekstit on jääneet niin himmeellä, että sai tosissaan tihrustaa ennenkuin sai niistä selvää. Vituttaa vaan, kun miettii, että montako lappua tommonenkin jamppa on saanut muilla maksatettua? Ei ollut nimittäin kaukana mullakaan etten asiaa olisi vitutuksissani huomannut.
Onhan niissä kellonajat ja päivämäärät,ja ei kai kaikki mopot ole väärin pysäköityjä samaan aikaan,en usko että monikaan ihminen on mennyt maksamaan toisten sakkoa. Tietenkin jos kiireessä ei lue lappua,vaan auliisti maksaa pois.

Ei millään pahalla eikä henkilökohtaisesti, mutta jos joku oikeasti on niin höpsö, että maksaa muitten parkkisakkoja, niin ei voi kuin voivotella (ja nauraa hiljaa itsekseen).
biggrin.gif

Eihän se ole hullu, joka pyytää vaan se joka maksaa, eikös se niin mene?
tounge.gif

Vaikuttaa tahalliselta toiminnalta. Paras rangaistus kaverille on olla tekemättä mitään, kyllä ne sen sakon siltä perii lisämaksujen kanssa.

OT: Mulle muuten kävi joskus piikkiaikoina niin, että olin saanut sakot, mutta jotkut kakarat oli tosiaan ottanu sen lapun pois mun moposta ja piirrelly siihen pillunkuvia ja tekstejä tyyliin "vittu mä tätä maksa" jne. Saatuani muistutuksen korotuksineen soitin pysäköinninvalvontaan, että en aio korotusta maksaa kun en ole sakkolappuakaan aikoinaan saanut. Sanoivat vaan että maksa poika pois kun olet tällaisia rivouksia alkuperäiseen sakkolappuun kirjoitellut. Olivat sitten jotain kautta saaneet alkuperäisen sakon haltuunsa. No, aikani kun selittelin niin sitä korotusta ei tarvinnut maksaa, sakko kylläkin, mutta se oli ansaittu.

Joo, kyllä ihmettelisin jos parkkisakko löytyisi omasta prätkästä jos olen mielestäni parkkeerannut oikein. Kyllä siinä tulis kyseenalaistettua homma ensin..

Helppohan jonkun on tietysti hesassa etsiä toinen väärin parkkeerattu pyörä ja lätkäistä se siihen ja kokeilla maksattaa muilla ja hiukan ennen eräpäivää tiedustella jostain pysäköintivirastosta, että tulikohan hänen maksunsa perille?

Jos ei tullut, niin maksaa sitten viimeisenä päivänä itse siitä muistiin kirjoitetusta lapusta, johon merkitsi tilin, viitteet ym. Suurin osa kuitenkin maksaa tuollaiset yleensä hyvissä ajoin ennen eräpäivää (vitutuskin lakkaa sakosta kun se on hoidettu pois..), joten ehkä joku pelimies käyttää sittenkin tilannetta hyödyksi..
confused_orig.gif

Jos asia vaivaa noin niinkuin kouluttamismielessä, niin ota selvää sakon saajasta ja ilmoita sille, että sen sakko on joutunut sinun pyörääsi. Tietämätön todennäköisesti suuttuu enemmän yhteydenotostasi kuin huijari.

Ei millään pahalla eikä henkilökohtaisesti, mutta jos joku oikeasti on niin höpsö, että maksaa muitten parkkisakkoja, niin ei voi kuin voivotella (ja nauraa hiljaa itsekseen).    
biggrin.gif

Eihän se ole hullu, joka pyytää vaan se joka maksaa, eikös se niin mene?    
tounge.gif
Näin ja turha siitä on maailmanloppua tehdä. Ei elämä niin vakavaa ole.

Kävi silleen että pyörään ilmestynyt sakkolappu olikin jonkun muun saama. En tiedä onko tekijä vaan vitun tyhmä vai onko hänellä jo kasa maksamattomia sakkoja, ettei hän välitä, mutta joka tapauksessa aikamoinen kusipää!
kyllä nassikoillakin riittää mielikuvitusta, parivuotta sitten tsiigailin dunnipaikan ikkunasta stadissa kun kersat vaihteli sakkolappuja autoista toisiin. Ehkä tosi jännää
tounge.gif

kyllä nassikoillakin riittää mielikuvitusta, parivuotta sitten tsiigailin dunnipaikan ikkunasta stadissa kun kersat vaihteli sakkolappuja autoista toisiin. Ehkä tosi jännää
tounge.gif
En usko myöskään, että kukaan voisi olla niin pösilö, että siirtäisi lappunsa toiselle. Koska jos se toinen ei sitä epähuomiossa maksa niin eikös se tuu aika hemakoiden korkojen kera uus.
kersoista se kyllä voi olla tosi nastaa
crazy.gif

Ota yhteys kyseisen pyörän omistajaan. Jos on fiksu kaveri, kiittää sua ettei tarvii kovia korkoja maksella.

Back