Muovinen öljypumpun ratas isoissa väinöissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Aki-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-Aki-

New member
moro!

jos kyseinen pumpun osa laukeaa ajossa, mitä vahinkoa se saa aikaan? Kuopiossa on yksi VN Classic Tourer myynnissä missä on näin tapahtunut, omistaja on itse rempannut koneen hajoamisen jälkeen, uskon että ihan hyvin ja oikein...
mutta onko riskejä tuollaisessa kohteessa ostaa? Mitä tarkistuksia pitäisi tehdä, vai pitääkö viedä suoraan pajalle purkuun ja tarkistukseen?

onko kellään tietoa missä vuosimallissa tuo muovinen vaihtui metalliseen?

Tästä aiheesta on tarinaa foruumimetreittäin www.vroc.org -sivuilla.

Jos öljypumppu syystä tai toisesta lakkaa toimimasta eikä pysäytä konetta on seurannaisvaikutukset kohtalokkaita kaikille koneen laakereille.

Ko. vika on esiintynyt yleisimmin Classic ja Drifter -mallien alkusarjan malleissa. Muoviratas muuttui metalliseksi vuosituhannen vaihteessa.

Toisaalta oma -95 C2 on varmasti muovirattainen malli. Harvemmin BUBF-malleissa (A1-A13, B1-B4 ja C1-C4) ko. ratas on särkynyt. Joitain yksilöitä on mainittu em. foorumissa.

Mitään yksikäsitteista syytä kyseisten mallien muovirattaan hajoamiselle en ole löytänyt. Jotkut väittävät kytkinkellon niittien osuvan rattaaseen.

Jokaisen käytetyn ajoneuvon ostaminen on omanlaisensa riski. Itse pitää miettiä riskirajansa..... Tuskin pannun avaamisesta on mitään vastaavaa hyötyä. Kone tulille ja toteaa öljynpaineen varoitusvalon sammumisella. Mottihan on perusäänekäs, joten laakerien välysääniä ei taatusti kuule, ellei osat "hölsky".

hito juu... ihan unohdin tuon vrocin

sieltä löytykin heti kuvalliset ohjeet remonttiin
cool.gif

http://www.vroc.org/faq/jopg/jopg.html

vaikka en tiedä uskaltaisko itse tehdä...

Tänks infosta V-tyyli
smile_org.gif

Back