• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Musiikin kuuntelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja masba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

masba

New member
Mitenkäs oletta kanssa pyöräilijät ratkaisseet musiikin kuuntelun pyöräillessänne? Kypärä on Sharkin umpimallia ja sinne pitäisi rakennella jokin systeemi, tai sitten hommata nappikuulokkeet. Olettekos käyttänyt millaisia nappeja korvissa?

Ei ajatus juokse enää tähän aikaa.
tounge.gif

Veikkaisin että kypäräpuhelinvastausten lisäksi valtaosassa vastauksista sanotaan "Kossin Plugit".

Itsekin moisia kokeilin, mutta korvakäytävät on kai liian ahtaat kun 2h on ihan maksimi pitää korvissa, sen jälkeen tutisee jo polvet kun kaivaa nappeja pois. En oo sitte kuunnellu musiikkia..
confused_orig.gif

Veikkaisin että kypäräpuhelinvastausten lisäksi valtaosassa vastauksista sanotaan "Kossin Plugit".

Itsekin moisia kokeilin, mutta korvakäytävät on kai liian ahtaat kun 2h on ihan maksimi pitää korvissa, sen jälkeen tutisee jo polvet kun kaivaa nappeja pois. En oo sitte kuunnellu musiikkia..
confused_orig.gif
Toimi näin: Osta apteekista EarPlanes kuulonsuojaimet lentomatkailijalle. Jos röörisi ovat pienet, niin kokoa small. Katkaise terävällä veitsellä keramiikkaosa pois plugista ja jäljelle jäänyt tötterö sopii suoraan Kossin Plugiin, pysyy kiinni ja on mukava korvassa.

Nimimerkillä monenlaista kokeillut: Jos et tarvi nappeja kuulon suojaamisen vuoksi ja haluat kunnon äänen korviisi, laita kaiuttimet kypärään. Napit alkavat joka tapauksessa ennenmin tai myöhemmin kivistämään korvakäytävässä. Oma hommansahan se tietysti on rakennella tuo systeemi ja piuha jää kulkemaan aina kypärän kanssa mutta äänen laatu ja käyttömukavuus ovat ihan omaa luokkaansa. Kajareita ja muita asiaan liittyviä vermeitä löytyy alan liikkeissä pilvin pimein. Ja halvinpiin ei kannata sotkeentua.

Itselläni on herkät korvat, mutta napit menevät kivutta, jos ne saa aseteltua vain huolella potan sisään. Nykyään on myytävänä Kossin Plugeja pienempiä nappeja, joista voi vielä modifoida johdon kovan vedonpoistajan pienemmäksi.Kypärään integroidut kuulokkeet ovat tietysti hyvä vaihtoehto, mutta silloin soittimessa täytyy todennäköisesti löytyä kohtuullisesti tehoja ja lisäksi liitin pitää saada hyvin pois tieltä, ettei se haittaisi.

Onko jollain näistä kokemuksia?
Ovatko ns. suljetut, eli jos vaikka avopäin harrastaa jotain kävelyä nopeampaa kohiseeko tuuli korvissa.
Normaalit Kossit kohisevat niin pirusti, kun vähänkin liikkuu tai kävelee edes vastatuuleen.
Käsittääkseni ovat todella suositut mopoilijoiden käytössä. Itellä ei vielä oo. Noita kun ei ihan missä hyvänsä saa teetettyä, enkä ole saanut aikaiseksi alkaa etsiä paikkaa / järjestää aikaa sinne menoon.

Käytän puhelinta soittimena ja korvissa on tämmöset tai jotkin samanmoiset.
Ei paina korvia ja vaimentaa erinomaisesti ulkopuoliset äänet.

Tälläset mulla sopii ihan mahtavasti kypärän alle -Tässä-
eikä paina yhtään. Musiikki kuuluu mukavasti aina motari vauhtiin asti.

Mulla on samaan runkoon tehdyt kalliimmat versiot. Sennheiser
Toimii just kuten Vito kehui, ääni on hyvä ja vaimentaa sopivasti tuulen vaikutusta joten ei tarvi soitinta niin huudattaa. Harvoin mun tarvii matkalla ääntä säätää, riittää kun kappaleita vaihtaa. Noita saa joistain data-liikkeistä tilaamalla ja e-baystä hintaan ~30€, joten ei todellakaan paha investointi. Ekat jotka mulla oli osti isä kädestä kun pääsi koekuuntelemaan, johon mää reagoin menemällä nettiin ja tilaamaan vastaavat uudet viidessä minuutissa
biggrin.gif

Mun mielestä se koneen soundi on sitä sulosoundia jota jaksaa kuunnella. Ei siinä mitään musaa tarvii.
cool.gif

Ovatko ns. suljetut, eli jos vaikka avopäin harrastaa jotain kävelyä nopeampaa kohiseeko tuuli korvissa.
Normaalit Kossit kohisevat niin pirusti, kun vähänkin liikkuu tai kävelee edes vastatuuleen.
Ei kohise. Pientä suhinaa korkeintaan, mutta ei semmoista viiman ääntä ja pörinöitä eli ei ole häiriöksi. Omissa ei ole kuulokkeita mukana, mutta muuten aivan sama tuote kuin kuulokkeellinen. Näihinkin saisi jälkikäteen kuulokemodulit filttereiden tilalle, jos olisi tarvetta.

auto-cd risereihin kiinni ja kajarit pelkääjän kyynärtuissa
tounge.gif
biggrin.gif
...kaikkien kaveri...
biggrin.gif
Eipä vaan isäukollakin taisi olla pannarissa kuuden ceedeen vaihtaja kun pyörän osti mutta repi pois kun vei niin paljon tilaa boxista. Itse ostin tuollaisen syksyllä ja nyt keväällä olisi tarkoitus ostaa jonkin sortin nappikuulokkeet tuon kaveriksi. Puhelimessa on 2Gt:n kortti eli se saa luvan toimia taskussa biisipankkina kun tolla, vaikka kaulukseen kiinnitettävällä, Jabralla saa ohjailtua luurin mp3-soitinta.

Tuo finfonic -korvamonitorijärjestelmä vaikuttaa erittäin pätevältä, mutta hinnan puolesta hieman hirvittää... Itsellä ei ole kokemusta niiden käytöstä ajaessa, mutta kiinnostaisi kieltämättä kokeilla. Kaverini ovat kehuneet nimittäin keikkakäytössä toimivaksi ratkaisuksi.

Tällä hetkellä minulla on käytössä juuri KOSS -plug viritelmä yhdessä ympipotan ja nakupyörän kanssa. Kyseinen ratkaisu ei oikein miellytä. Muutaman tunnin vetämisen jälkeen päässä soi ja pitkään.

Viime ajokauden lopussa sain broidilta Alpinen tulppasuojaimet lahjaksi ja nyt sain idean viritellä suojausosan kiinni kuulokkeisiin. Täytyy testata pelittääkö homma, vai p*skannanko kuulokkeet ja suojaimet pystyyn kummatkin samalla kertaa...

Mulla on samaan runkoon tehdyt kalliimmat versiot. Sennheiser
Toimii just kuten Vito kehui, ääni on hyvä ja vaimentaa sopivasti tuulen vaikutusta joten ei tarvi soitinta niin huudattaa. Harvoin mun tarvii matkalla ääntä säätää, riittää kun kappaleita vaihtaa. Noita saa joistain data-liikkeistä tilaamalla ja e-baystä hintaan ~30€, joten ei todellakaan paha investointi. Ekat jotka mulla oli osti isä kädestä kun pääsi koekuuntelemaan, johon mää reagoin menemällä nettiin ja tilaamaan vastaavat uudet viidessä minuutissa
biggrin.gif
11,50eur tuntuisi saavan posteineen suomeen noita joten päätin tilailla. Tai briteistä tulee itseasiassa 4.99GBP + 3.99GBP postit...

http://www.dealextreme.com/

Tuolta saa in-ear kuulokkeita parilla eurolla/pari, valinnanvaraa on ja tulee Suomeen ilman postikuluja...muutamat oon tilannu ja hyvin tuntuis toimivan myös kypärän alla!

BTW...Kannattaa lukea käyttäjien arviot ja kommentit tuotteesta ennen tilaamista, niin saa helposti käsityksen ko.laitteen laadusta ja toimivuudesta!

Mulla on kuulokkeina Philips SHS8000/00 korvasankakuulokkeet. Ei vaimenna ehkä niin hyvin kuin Kossin spark plugit mutta mahtuu nätisti kypärän ja pään väliin. Kypäräkin helppo laittaa päähän kun ei tarvi varoa tipahtaako kuulokkeet korvilta. Paljoa en noiden kanssa ole vielä ajanut, mutta eipä korvat liiaksi tuntuneet itseensä ottavan - nakupyörä alla ja Schubertin S1 kypäränä. Toki pidemmän päälle voisi paremmin vaimentavat kuulokkeet olla paremmat.

Back