• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

musiikin kuuntelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaskaxx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jaskaxx

New member
millä ihmeellä jengi kuuntelee musaa ajaessa? pitäis huomenna taittaa pikkunen reissu ja latasin jo puhelimen täyteen musiikkia. ongelmana vaan on se etten saa noita korvanappeja millään ilveellä pysymään korvissa kun laitan kypärän päähän. jos laittaa potan päähän niin ei ole kyllä mitenkään mahdollista ujuttaa niitä nappeja korviin. RASITTAVAA.

Miksei ole sellasia pieniä kajareita mitkä sais sinne kypärän sisään ja sit vaan piuha kiinni?

Mulla on ne koss:in tulppa-malliset(spark plug...???) niin kypärähupun kans muljahtaa nätisti potta päähän ja kuulokkeet  pysyy paikoillaan.

Itsellä Razerin tulpat -hyvät korvassa ja pienentävät kypärämelua. Kypäräkin menee päähän helposti. Käytä siis tulppia, jotka menevät korvakäytävään riittävän syvälle.

Noista kajareista tulee mieleen toinen tapa kuunnella musaa eli autocomin interphone. Kuulokkeet valmiiksi kiinni kypärässä, johto kiinni ja menoksi. Vaikka ei kaveria takasatulalla niin voi kuunnella mp soittimen musiikkia ja samalla vastailla tarvittaessa puhelimeen. Hyvät nappikuulokkeet antavat kuitenkin musiikille paremman äänen ja toimivat lisäkorvatulppina.

Katsos tämä keskustelu

Itselläni Sennheiserin Cx-500 ja on hyvät! Pitää pari kertaa aina kokeilla ennen kuin menee hyvin kiinni.

e: Suosittelen kuienkin Creativen EP-630 ja Sennheiserin CX-300, nämä hinta-laatu suhteeltaan erinomaisia
smile_org.gif

Midland BT2 yhdistettynä joko bluetoothilla E51 puhelimeen tai sitten piuhalla navigaattoriin jossa mp3-soitin.

Voi pitää korvatulppia ja musiikki kuuluu läpi. Enää ei pelkän suhinan kuuntelu napostele matka-ajossa kun on musiikinkuunteluun tottunut
smile_org.gif

Mulla on kypärässä Scalarider FM , jossa on radio itessään ja jos ei tuu radiokanavilta mieleistä musaa, niin kännykän mp3 soitin päälle, niin paukkuu sopevasti. Kaupan päälle tulee puhelut kypärään, ja voi vittuilla kavereille, että oon baanalla.

Sennheiserin cx-300:sta suosittelen myös. Perus kuulokkeina hintalaatu suhteessa loistavat.
Nyt on käytössä Scala rider, jossa radio yms. Äänenlaatu ei ole tosin lähelläkään sennheiseria.

CX 300

Povitaskussa iPod, päässä kypärähuppu, normaalit nappikuulokkeet kyllä mulla ainakin pysyy päässä kypärän päähänlaiton jälkeenkin.

Yes. Täytyy tollaset kossin napit käydä hakees ehdottomasti. Löytys kypärähuppu tosta varastosta ja sen kans noi noksun onnettomat napit pysyy korvissa välttävästi. Hikoaa varmasti pää "riittävästi" ku huppu päässä suhailee kolmenkybän helteessä...

Isot kiitokset vastanneille....

(nähdään Hallin lentokentällä huomenna =) )

T: punamusta K6 kilonen gixxer

Mä raiskasin sonyn sangalliset kuulokkeet (jotka vähän samanlaiset kuin biltemassa Kuva) ja otin ne kaiutinosat irti rungosta ja laitoin kypärän pehmusteiden sisään. Eli on nyt kiinteästi kypärässä kaiuttimet. Kuuluu vielä 130 vauhdissakin selvästi korvatulppien läpi musiikki. Soittimena mp3 soitin.

Edelleen olen sitämieltä että ne halvat kossin sparkplugit vai mitkä ovatkaan ovat aivan haitarista (tunkkanen ääni, törkeet bassot, liian isot) verrattuna 30e Sennheiserin CX-300:iin. Ja menee ja pysyy korvissa kun käyttää kypärähuppua.
Kummatkin löytyy siis.
sennheiser_cx300.jpg

No on sitten hyvät nuo CX-300:t. Nimittäin Kossin Plugeilla mennään ja musiikillisesti mopo- ja lenkkikäytössä en oikein osaa parempia vaatia. Kypärähupun kanssa toimivat ihan hyvin.

Tosin nyt olen hankkimassa korvaan valettuja mp-käyttöön sopivia tulppia kuulokemahdollisuudella. Paremman vaimennuksen ja takuuvarman sopivuuden takia.

Kossilla on ainakin kahta mallia niitä plugeja.. The Plug ja Spark Plug - ovat aivan täysin erilaisia äänelleen.

Jep, mutta kun olin noita ostamassa niin yleinen mielipide oli silloin, ettei noiden välillä erot olisivat todella pienet? Ilmeisesti olen antanut johtaa itseäni harhaan.
Hinnassakaan ei tainnut ostokaupassa olla kuin muutaman euron heitto. Omani ovat siis The Plugit.

Äänenlaatu on mielestäni hyvä Spark Plugissa, kuin The Plugissakin. Huono puoli mikä niissä on, on niiden todella iso korvan ulkopuolelle jäävä osa. Itselläni on kai niin pienet korvakäytävät, koska ei ole mitään toivoa ajaa niiden kanssa. Nappeina todella hyvät muussa käytössä, itselläni vain sekin kun pienet korvakäytävät niin eivät pysy korvissa kovin hyvin.

Purin tietokoneen kuulokkeista elementit ja asensin kypärän pehmusteen sisään. Toimivat todella hyvin. Soittimena käytän nokian 5800 luuria, jossa kätevä kaukohallintalaite, jolla pystyy säätämään äänenvoimakkuutta ja vaihtamaan biisiä kesken ajon. Sen saa kiinni klipsillä kypärän kaularemmiin josta sitä on helppo vielä käyttääkin. Pikku näpertelyllä onnistuu varmasti joka jannulta. Omassa kypärässä sattu olemaan hyvät pehmusteet, kun sai elementit asennettua ilman että tarvitsi rikkoa mitään tai tehdä ylimääräisiä reikiä.

Äänenlaatu on mielestäni hyvä Spark Plugissa, kuin The Plugissakin. Huono puoli mikä niissä on, on niiden todella iso korvan ulkopuolelle jäävä osa. Itselläni on kai niin pienet korvakäytävät, koska ei ole mitään toivoa ajaa niiden kanssa. Nappeina todella hyvät muussa käytössä, itselläni vain sekin kun pienet korvakäytävät niin eivät pysy korvissa kovin hyvin.
siis kummassa mallissa on pienempi ulkopuolelle jäävä osa?

Back