Muuttopyörän tuonti Suomeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juicci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juicci

New member
Heipä hei!

Tulin juuri vaihtoon Saksaan ja olen ostamassa pyörää täältä. Tulen Suomeen kuitenkin vasta ensi syksyllä mukanani muuttopyörä. Jota en verovapaasti saa tuoda, ellei nyt sitten helvetti jäädy ennen sitä.
tounge.gif

Kysymys kuuluukin, voinko käydä näyttämässä pyörää tulliin ja katsastusasemalle vasta keväällä 2008 jos itse tulen syksyllä 2007.

Näin ehkä saisin aavistuksen halvemman veropäätöksen ja ainakin 3kk ajoluvan.
smile_org.gif

Siis saisi aikaa kerätä verorahoja kesän 2008, kun opiskelijana ei jaksa aina syödä tota kaurapuuroa.
biggrin.gif

Heipä hei!

Tulin juuri vaihtoon Saksaan ja olen ostamassa pyörää täältä. Tulen Suomeen kuitenkin vasta ensi syksyllä mukanani muuttopyörä. Jota en verovapaasti saa tuoda, ellei nyt sitten helvetti jäädy ennen sitä.  
tounge.gif

Kysymys kuuluukin, voinko käydä näyttämässä pyörää tulliin ja katsastusasemalle vasta keväällä 2008 jos itse tulen syksyllä 2007.

Näin ehkä saisin aavistuksen halvemman veropäätöksen ja ainakin 3kk ajoluvan.  
smile_org.gif

Siis saisi aikaa kerätä verorahoja kesän 2008, kun opiskelijana ei jaksa aina syödä tota kaurapuuroa.
biggrin.gif
Noh viilataas vähän pilkkua... Eli termistöt "kohdalleen". Siis olet tuomassa Suomeen käytettyä pyörää, et siis verovapaata muuttopyörää ...Siis ketjun otsikko hämää.
Niissä on tullissa iso ero. Vaikkakin muuton yhteydessä molemmat tuot.
Joten kysehän on ihan käytetyn ajoneuvon tuonnista Suomeen. Siitä on tällä foorumilla paljon keskusteltu, joten hakua kehiin... Tai selaat vaan pari sivua taakse päin.

Tietääkö muuten kukaan miten tulli suhtautuu noihin muuttoajoneuvoihin jos niitä yrittäisi uittaa koko perheen voimin.
Jotain niiden sivulla pykäläviidakossa mutistaan että ajoneuvon saa verotta tuoda, mutta onko se henkilökohtainen vai lasketaanko perheen ajokit yhteen.
Jos Suomeen joskus palaisi, niin uittaisi mopot itselle, vaimolle ja tottakai tuolle nyt 3 vuotiaalle tytölle myös vastaisen varalle.

Jokainen perheen täysi-ikäinen jäsen saa tuoda yhden muuttoajoneuvon verotta.

Back