Muzzya ja komentajaa 1400:een

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 2jorma2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

2jorma2

New member
Tilasin Muzzyn kokoputkiston ja Power commanderin. Saas nähä jos niiillä muuttuis pyörän luonne enemmän Kawasaki maisemmaksi? Tarkoitus olis myös toisioläpät poistaa. (jos joku on poistanut, niin olis mukava kuulla vaikutuksista). Miksi sitten tämä kaikki vaiva ja rahan meno? Olen aina tykännyt ajaa enemmän villihevosella kuin väkivahvalla juhdalla. Eli kyse on nautinnon maksimoimisesta.
wink.gif
(Kuulostaa ihan puolustus puheelta
confused_orig.gif
) Kokemuksista olis kiva osia odotellessa lukea!
 
Itse harkitsisin "läppien" poistoa toisenkin kerran.
laita mielummin Gipron ATRE. Kyseinen laite huijaa omaa boxia luulemaan että on 6.vaihde päällä koko ajan, mukana tulee myös vaihde näyttö (oma näyttää koko ajan 6:sta). Laitteesta saa myös kartan jossa 1.vaihde rajoitettu, muut vaihteet 6.vaiteen kartalla.

Sekä myös vakio asetekset päälle, jos sattuu että joku kokemattomampi kokeilee sun pyörää "oon mä joskus paljon jawalla ajellu".

Asennus suht yksinkertainen. Saa helposti pois kun vaihtaa pyörän.

linkki
 
Mulla on Yoshimuran kokoputkisto, vapaavirtaussuodatin, Powercommanderi sekä läpät poistettu. Suosittelen noita läppien poistoa. Takapyörätehoa on 189 heppaa ja vääntöä 148 Nm. Mitattu KX-Centerissä penkityksen jälkeen kesähelteellä, eli viileällä ilmalla tulisi vielä enemmän. Se Gipro ei hirveästi kesää tee. Kun läpät on pois, niin moottori käyttäytyy niinkuin sen pitääkin. Alavääntö on jo 2800 kierroksessa yli 100 Nm. Jos et laita giproa tai poista läppiä on pyörä hirvittävä ajaa. 1 vaihteella ei voi normaalisti kiihdyttää kun 7 tuhannessa aukaisee ne läpät ja renkaista loppuu pito saman tien. Kaasu ei todellakaan ole on/off tyylinen vaan tuli ekassa ajossa sama fiilis kuin olisi uudella tonnisella GSX-R:llä ajanut. Kytkin vain ei tahdo tykätä noista tehosta, vaan sun pitää vaihtaa sinne myös noin 30 euron jouset.

Gipro on syvältä. Joka pyörän pesun jälkeen se sekoilee muutaman tunnin. Niillä useilla kartoilla et todellakaan tee yhtään mitään. Todellisuudessa Kawa on ihan tavallinen laiska matkamopo jolla pystyy normaalisti kruisailemaan liikenneruuhkissa ilman niitä läppiäkin. Suosittelen kokeilemaan. Ne on vain kahdella ruuvilla kiinni/läppä joten jos alkaa hirvittämään, niin saathan ne takaisinkin. Omani heitin roskiin.

Pena1... Ei saa tuomita, jos ei asioista tiedä mitään. Läppien poisto ei maksa mitää ja ne saa vaihdossa takaisin. Gipron liittimet on merkkikohtaiset, joten ne ei sitten sovi 2008 mallin Busaan. Gipro maksaa ovh 125 €. Kun kattelee sita vakio vaihdenäyttöä, niin ei mene turhaa rahaa eikä aikaa joutavien vempeleiden asenteluun.

P.S. Muista laittaa siihen Kleen Air systeemin letkunpäähän viinipullon korkki. Helpompi penkityksessä, kun ei enää tarvitse kaikkia katteita purkaa ja vähenee ajossa paukkuminen moottorijarrutuksissa.
 
Mulla gipro tällä hetkellä kiinni ja ne läpät tuli mieleen just sen takia et pääsis siitä eroon. (mulla toiminut hyvin, mutta en tykkää jos rupeaa olemaan paljon kaikenlaista sälää). Käsittääkseni ne läppien ainut tehtävä on "pehmentää" tehoja. Mitäs kautta niihin läppiin pääsee parhaiten käsiksi eli mitä piti purkaa? Voiko ne läpät ottaa huoletta pois jo ennenkuin asentaa commanderin? Mistä niitä jäykempiä jousia saa? Onko ne Kawan omia? Oho taas tuli liuta kysymyksiä!
nixweiss.gif
 
Läpät löytyy kun nostat tankin ylös, sieltä paljastuvan  kahden alumiinisen kotelon alta. Tarvitset läppien ruuvaamiseen vain pitkävartisen ristipääruuvvarin (aika pienet ruuvit).

Läppien tarkoitus on, että saataisiin myytyä mopoa tissiposkillekkin.

Onhan se hienoa kun vatsakas keski-ikänen merkonomi saapuu maailman eniten kuristetulla moottoripyörällä uudet Rukan Goretexit päällä ja valtavan suuret kiiltävät savupiiput hiljaa suhisten konttorin pihaan elvistelemään muille merkonomeille. Kahden, kavereiden kanssa suoritetun hurjan keskituntinopeudeltaan melkein 60 km/h keskiviikkoajelun jälkeen voi sitten rekisteröityä tosi motoristiksi moottoripyörä.orggiin ja tuomita ylinopeutta ajavat keulivat pellet. Sekä osallistumaan joka topicciin.... Onhan sillä maailman kuristetuin moottoripyörä.

Kytkinjouset ostin tuolta
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=8188
 
Pena1. Toi kirjoitus ei ole sinusta, koska en edes tunne sinua. Mutta lähes 10 kpl zetorikuskia tästä läheltä, joista yhdistelemällä kuvailin keskiverto zetoristia.
 
Kiitti, tässä olikin kaikki tarvittava tällä kertaa.
Eikun läppien poistoon!
 
Läpät löytyy kun nostat tankin ylös, sieltä paljastuvan kahden alumiinisen kotelon alta. Tarvitset läppien ruuvaamiseen vain pitkävartisen ristipääruuvvarin (aika pienet ruuvit).

Läppien tarkoitus on, että saataisiin myytyä mopoa tissiposkillekkin.

Onhan se hienoa kun vatsakas keski-ikänen merkonomi saapuu maailman eniten kuristetulla moottoripyörällä uudet Rukan Goretexit päällä ja valtavan suuret kiiltävät savupiiput hiljaa suhisten konttorin pihaan elvistelemään muille merkonomeille. Kahden, kavereiden kanssa suoritetun hurjan keskituntinopeudeltaan melkein 60 km/h keskiviikkoajelun jälkeen voi sitten rekisteröityä tosi motoristiksi moottoripyörä.orggiin ja tuomita ylinopeutta ajavat keulivat pellet. Sekä osallistumaan joka topicciin.... Onhan sillä maailman kuristetuin moottoripyörä.

Kytkinjouset ostin tuolta
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=8188
*REPS*
062802jumpie_prv.gif
 
Pena1. Toi kirjoitus ei ole sinusta, koska en edes tunne sinua. Mutta lähes 10 kpl zetorikuskia tästä läheltä, joista yhdistelemällä kuvailin keskiverto zetoristia.
Merkonomi ja keski-ikäisyys ei sovi mutta vatsakkuus kylläkin. Kuten kuvasta näkyy
wink.gif



Itselläni ei ole ATRE:sta mitään moitittavaa ja kyllä silläkin selvän eron huomaa. Varmasti läppien poisto lisää vielä enemmän voiman ulostulo herkkyyttä. Ja on varmasti 1/4 mailin ajajille "must" juttu.

Mutta hyvä että täältäkin foorumilta löytyy joku joka tietää "kaikesta kaiken"

thumbs-up.gif


Neuvojen tarvitsijoita varmasti riittää aina (itseni mukaan lukien) !

kuva 1

kuva 2

kuva 3
 
Läppien tarkoitus on, että saataisiin myytyä mopoa tissiposkillekkin.

Onhan se hienoa kun vatsakas keski-ikänen merkonomi saapuu maailman eniten kuristetulla moottoripyörällä uudet Rukan Goretexit päällä ja valtavan suuret kiiltävät savupiiput hiljaa suhisten konttorin pihaan elvistelemään muille merkonomeille. Kahden, kavereiden kanssa suoritetun hurjan keskituntinopeudeltaan melkein 60 km/h keskiviikkoajelun jälkeen voi sitten rekisteröityä tosi motoristiksi moottoripyörä.orggiin ja tuomita ylinopeutta ajavat keulivat pellet. Sekä osallistumaan joka topicciin....

Vaikka minulla ei ilmeisesti ole oikeutta osallistua tähän ei-merkonomien, vatsattomien ja vanhoilla GoreTexeillä ajavien  tosikuskien topicciin...  
tounge.gif


Tissiposkisena menin hankkimaan zetorin täysin tietämättömänä
- läpistä,
- ja erityisesti siitä, että ne pitää ottaa pois.
Siis ne läpät eivät vaikuttaneet ostopäätökseeni.

Minusta zetori sopii moneen lajiin, myös keskiviikkoajeluihin. Läppien ja tissiposkien kanssa. Tämä ei siis ole hyväksyttävää toimintaa mikko66:n mielestä. Nyt täytyy vaihtaa mopoa.  
sad_orig.gif


Toisaalta, onhan noissa keskiviikkoajeluista kertynytkin jo yli 30000 km. Zetorilla.  
062802moto_prv.gif
 
Gipro on syvältä. Joka pyörän pesun jälkeen se sekoilee muutaman tunnin.
Jos ja kun tommosia ongelmia ilmenee kosteissa oloissa, niin hoito on peittää palikassa oleva nappi esim. teipillä. Vesi kuulemma änkeää siitä sisään.

Tossa läppähommelissa on arveluttanut lähinnä se, miten tarkasti kaasu toimii modauksen jälkeen avauksissa. Vakionahan ei ole mitään ongelmaa avata kaasua vaikka olisi rojut maassa. Pitäisi päästä testaamaan ennen kuin rupean modaamaan omaani.

Jos sulla on Mikko vielä roskis tyhjentämättä, niin olisin kiinnostunut niistä läpistä pikku kokeiluja varten.
 
Pahus, ehdin jo hävittää ne. Olisit kyllä saanut ne porailua varten. Ne on alumiiniset sileät ja pyöreät läpyskät. Ota omastasi yksi malliksi ja leikkele pellistä. Ne ristipääruuvit millä läpät on kiinni on aika pehmeitä. Menee pyöreäksi helposti. Joten varaudu ruuvikaupassa käyntiin.

Gipron liittimet ottaa painepesurista siipeensä ja tiedän tuon teippikonstin käyvän myös liittimiin.

Kun läppiä ei ole, vaikuttaa pyörä kuin ajaisi kilokyykyllä. Kaasuun vastaavuus on hyvä, mutta ei mikään mahdoton.

Onko kenelläkään suositella pajaa johon ton koneen voisi taveksi viedä. Tekis mieli vähän modattua kantta ja virinokkaa.
 
ainakaan vanhoissa _vakioissa_ zx12r kwaakuissa ei ole kaasuunvastaavuusongelmaa heti kaasua avattaessa lähdössä ja alakierroksilla. onhan näissä kisakaasu heti vakiona ja peli on rajoittamaton joka suhteessa, taitaa olla vääntöäkin selvästi enemmän alle 4000 kierroksella minuutissa kuin _vakiossa_ 1400cc kawan zetorissa ja melkein yhtä paljon vielä 6000 rpm tasolle asti, sitten isompi kawa menee ohi ainakin väännöissä reilusti ja himpun verran tehoissakin, vaikka yllättävän matalia tehoja ovat penkittäneet _vakioista_ zzr1400 kawoista, jopa selvästi vähemmän kuin vanhoista zx12r kawoista konsanaan. tosin penkit ja olosuhteet ovat aina erilaisia jne.

ja saahan sen 14 kawankin potkasemaan viivalta kun poistaa läpät, vaihtaa putket, asentaa PC:n ja penkittää, en epäile etteikö olisi jonkunverran selkeesti vilkkaampi kuin _vakio_ 12r.

motorradin jossain numerossa oli eräs maaginen testi, 0-200kmh _vakioille_ pyörille. kovin arvo on edelleen zx12r kawan tasan 7,0s. jäi iso zetorikin 7,5sekkaan eli ihan sinne bussin tasolle. noh eihän tuo paljoa kerro, ehtii pelit nippanappa kolmoselle asti kiihdyttämään jne...

oliko tää edes porvoo.
 
A mallin 12 r samoilla hilavitkuttimilla, kun mun zetorissa. Sekä syttypyörällä varustettuna. Oli ns tehoiltaan parhaimmasta päästä, kun KX-Centerissä penkitettyjä 12R:iä verrattiin.
Kuiteskin samoissa olosuhteissa zetorista tuli vain 20 heppaa enemmän takarenkaalta... On se 12R sitten mieletön peli. Sillähän voi vetää vaikka koirankoppia perässä.
 
Mutta kun noita läppien pitäjiä kuitenkin kiinnostaa Giprolla tai jollain muulla aikaistaa niiden aukeamista, toi vertaus A-mallin 12R:ään on hyvä. Siinä ei ollut mitään läppiä ja kaasu toimii kuin ajatus.
 
Mutta kun noita läppien pitäjiä kuitenkin kiinnostaa Giprolla tai jollain muulla aikaistaa niiden aukeamista, toi vertaus A-mallin 12R:ään on hyvä. Siinä ei ollut mitään läppiä ja kaasu toimii kuin ajatus.
sinäpä sen sanoit. ajatus toimii kuin kaasu. ilman läppiä. tosin läppää näistä on mukawa heittää, läpättä, läpättämättä tai läpättämällä. mites, mikko, nouseeko zzr1400 kawan bensiininkulutus kun läpät on poistettu?

kysyn ihan asuntovaunu/koirankoppivetojuhta mielessäni.

vakionahan se näyttäisi testien mukaan syövän vähemmän kuin wanha 12r.
 
zzr 1400 -07
TRC full+PC3usb+gipro
Maxhp 187.51
Max Nm 165.02
Maxrpm 10230
tehot takarenkaalta ja penkki bikefox oulu.
3000rpm kohdalla 130Nm vääntöä.
eikä ole mitään ongelmia pesun jälkeen
taikka vesisateella.
hyvin tuntuu gipro toimivan!?
 
Muuten tehot jää mun käppyröille, mutta toi vääntö oli muistaakseni mulla alle 150 nm.
 
Back
Ylös