Mv agusta ja lamborghini nürburgringillä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bomber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvä juttu, autolehden tekemäksi...tietty tulee mieleen että jos ottas kaksi tavallista tampiota ja istuttaa toisen MaanViljelypyärän ja toisen Lamporkiiniraktoritehtaan tuotteen rattiin, niin se pyärän seljässä oleva menee hitaammin. Mutta hinta-hurmasuhdehan on aina selvästi mopon hyväksi, ei sille voi mitään.
tounge.gif
 
Siellä lukee jotta:
Mopolla on painoa yhtä heppaa kohden 1,82kg
Autolla taas 3,39kg

Jos olis lampossa 970hp TAI 875kg niin olis teho/paino
-suhde sama.
 
Kolmas tuollainen mp vs. auto kokeilu jonka olen nähnyt..

Tilanne 2-1 autoille.
wink.gif
 
033102bebe_1_prv.gif


1) Tavallinen Porsche 911 ja R1 vastakkain... -> 911 nopeampi. (Jeremy Clarksons Head To Head 1999)

2) Ariel Atom merkkinen ihmelaite (500 kg ja 300 hv) neljällä pyörällä ja CBR 600 RR... -> Atom nopeampi, reilusti. (Top Gear 26.12.2004)

Ja nyt sitten tuo.

edit: pieni tarkistus
 
En sen suuremmin kommentoi selvään miinaan, mutta käännetään tilanne enemmän oikeaksi
wink.gif


Testi 1

Ja testi 2, josta en nyt ensi hätään löytänyt .pdf sivuja, mutta linkissä on tekstiversio kyseisestä tapahtumasta. Kysessä on autolehden tekemä vertailu, ja testivälineinä tässä olivat:

Lamborghini Murcielago, 570 hv
BMW M3 CSL, 355 hv
Porsche 911 GT3, 375 hv
Radical SR3 Tracksport, 252 hv
vakio Suzuki GSX-R1000
Crescent Suzuki GSX-R, 180 hv

Hyvää uutta vuotta!
-ULoop-
 
no meneehän se lentokonekin nopeemmin ku vikingline, kyse on matkustusmukavuudesta.
033102beer_1_prv.gif


oma mopo paras mopo. sillä ne hienoimmat fiilikset tulee, eikä naapurin nopeemmalla pelillä
 
Kyllä noissa vertailussa sarjatuotantoprätkät ovat aina voittaneet kaikki sarjatuotantokoppiautot radalla.
033102beer_1_prv.gif
Teho-painosuhde tekee sen, että auto ei pärjää. Siipiautot (Formula) tietty ovat prätkiä nopeampia kun ensiksi mainituilla mutkat sujuvat selvästi suuremmilla nopeuksilla. Taisi olla Performance Bikesissä kun Jeremy Clarkson hävisi Subaru Impreza WRX:llä jopa Honda CB500:lle puhumattakaan toisena vastustajana olleesta vakiosta kilo-Gixxeristä.
 
Kyllä noissa vertailussa sarjatuotantoprätkät ovat aina voittaneet kaikki sarjatuotantokoppiautot radalla.
033102beer_1_prv.gif
Teho-painosuhde tekee sen, että auto ei pärjää. Siipiautot (Formula) tietty ovat prätkiä nopeampia kun ensiksi mainituilla mutkat sujuvat selvästi suuremmilla nopeuksilla. Taisi olla Performance Bikesissä kun Jeremy Clarkson hävisi Subaru Impreza WRX:llä jopa Honda CB500:lle puhumattakaan toisena vastustajana olleesta vakiosta kilo-Gixxeristä.
Kyl se näin on! Kaikki kadulle tehdyt sarjatuotantoautot saa kyllä pataansa! Vielä pahemmin jos vaan kiihdytellään.. Se on ihan hauska välillä pudottaa juppeja "superautoissaan", muutaman kerran päässy kiusaamaan niitä pyörällä..
 
Kyl se näin on! Kaikki kadulle tehdyt sarjatuotantoautot saa kyllä pataansa! Vielä pahemmin jos vaan kiihdytellään.. Se on ihan hauska välillä pudottaa juppeja "superautoissaan", muutaman kerran päässy kiusaamaan niitä pyörällä..
Voi se 300.000 euron Ferrarin kuskia hiukan harmittaa kun ei kotilo pärjää alta 20.000 euroa maksavalle prätkälle valoista lähdettäessä. Omalle kohdalle on sattunut vain joku Volvo V70 T5- kuski, joten ei ole tarvinnut edes laittaa ykköstä silmään ennen kuin valot ovat vaihtuneet vihreiksi
biggrin.gif
 
Voi se 300.000 euron Ferrarin kuskia hiukan harmittaa kun ei kotilo pärjää alta 20.000 euroa maksavalle prätkälle valoista lähdettäessä.
Tokkopa sitä Fertsukuskia harmittaa yhtään. Veikkaan että siitä on vaan hauskaa kun sen auto herätti niin pahat agressiot motopojassa, että ihan piti miehekkäästi etukumppaa ilmaan nostaa. Aika hemmetin harva Fertsukuljettaja valokiihdytyksiä jaksaa harrastaa
baaa.gif


On muuten vallan akateemis-teoreettinen juttu tuo auto vastaan moto radalla. Varmaa kuitenkin on, että itse omilla ajotaidoillani menisin radalla motolla kokolailla hitaammin kuin vaikka tuolla omalla autolla. Vaikka olisi minkälainen moto alla. Siis kuivalla. Sateella en edes uskaltaisi mennä motolla radalle kokeilemaan. Mutta enpä minä tietysti kuvittelekaan olevani uudestisyntynyt Jarno Saarinen - tai Henkka Toivonen. RIP.
 
Tokkopa sitä Fertsukuskia harmittaa yhtään. Veikkaan että siitä on vaan hauskaa kun sen auto herätti niin pahat agressiot motopojassa, että ihan piti miehekkäästi etukumppaa ilmaan nostaa. Aika hemmetin harva Fertsukuljettaja valokiihdytyksiä jaksaa harrastaa
baaa.gif


On muuten vallan akateemis-teoreettinen juttu tuo auto vastaan moto radalla. Varmaa kuitenkin on, että itse omilla ajotaidoillani menisin radalla motolla kokolailla hitaammin kuin vaikka tuolla omalla autolla. Vaikka olisi minkälainen moto alla. Siis kuivalla. Sateella en edes uskaltaisi mennä motolla radalle kokeilemaan. Mutta enpä minä tietysti kuvittelekaan olevani uudestisyntynyt Jarno Saarinen - tai Henkka Toivonen. RIP.

Meidän köyhien on valitettavasti tyydyttävä japsiprätkiin ja unohdettava Ferrarit. Omalta kohdaltani voin todeta, jos olisi varaa Ferrariin, en sellaista hankkisi, vaan M5 riittäisi prätkän lisäksi.

Ei ole akateemis-teoreettinen juttu lainkaan auto vastaan moto radalla, vaan käytännön kokeissa todettu, että koppiauto ei pärjää. Suorassa kiihdytyksessä ero prätkän hyväksi on musertava. Siinä olet oikeassa, että Guzzilla ei kannata mennä radalle lainkaan.
tounge.gif
 
Minä en sitten tiedä mistään mitään. Mutta outona pidän sen asian, että auto-miehet/pojat vannovat puolestaan että autot ovat parempia, ja prätkämiehet/-pojat taas puolestaan että prätkät ovat nopeampia.
Auto on mukavempi, mutta däääm, on se prätkä vaan paljon hauskempi
smile_org.gif
 
Ei ole akateemis-teoreettinen juttu lainkaan auto vastaan moto radalla, vaan käytännön kokeissa todettu, että koppiauto ei pärjää.  Suorassa kiihdytyksessä ero prätkän hyväksi on musertava. Siinä olet oikeassa, että Guzzilla ei kannata mennä radalle lainkaan.
tounge.gif
smile_org.gif
Niin. Yritin viestiä että tuo vertailu on juupas-eipäsjauhantaa siksi että harva motaristi oikeasti on tuleva Valentino Rossi ja hanskaa ne 170 kaakkiansa. Minä en hanskaisi.

Eikä ihan kaikki muutkaan. Taannoiselta täälläpäin olleelta *rataharjoittelupäivältä* lähti kymmenen ukkoa sairaalan kautta kotio. Luja usko itseensä siirtää vuoria ja solisluita.

Mutta hienoa että niitä oikeita Rossejakin on. Ja hienoa että autot ja pyörät ajaa kisaa eri sarjoissa.
 
about turhin keskustelu, ja silti se näköjään aina pitää käydä...
tounge.gif


se, kumpi on nopeampi, auto vai pyörä, riippuu yksinkertaisesti autosta ja pyörästä. ei se sen kummempi asia ole. muistetaan kuitenkin että nopein maalla rikottu nopeusennätys on tehty laitteella jossa on 4 pyörää.
 
muistetaan kuitenkin että nopein maalla rikottu nopeusennätys on tehty laitteella jossa on 4 pyörää.
kyl määkin saan 2-pyöräsen menemään 400km/h kun tekasen siitä risteilijän kokosen turpiinimoottorilla varustetun batman tyylisen raketin niin johan kulukkasee..
Siihen ei tarvii kun Hajapusan turbolla:

ecta_196_102503.2.jpg


Rich Yancy's Hayabusa 256.41025mph ridden by Lee Shierts at Maxton NC 10/30/2004

Ja menee todistettavasti 412.8km/h:

256.41.jpg
 
Back
Ylös