My New Cheap

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örmötin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Örmötin

New member
Onkohan kukaan törmännyt vastaavaan?

Tuotetta netistä tilatessani toimituskulut olivat ruudulla £9,99. Maksettuani tuotteen (+ toimituskulut) Visalla olinkin maksanut toimituskuluja £64.98.

Melkoinen yllätys!

En ole sieltä päästä saanut ketään kiinni, mutta täältä orgin puoleltahan ne nopeimmat ja asiantuntevimmat yleensä löytääkin.

Tapahtui tuolla:

http://www.mynewcheap.co.uk/

Huomasitko maksuehdoissa tämän kohdan:
Payment surcharge. No surcharge for Debit or Switch cards or using Google Checkout. 2.5% on all Credit Cards

Eli veloittavat 2.5% ylimääräistä luottokortilla maksettaessa.

Lisäksi tuntuu oudon edulliselta tuo £9,99 toimitusmaksua, kun kaikkialle Brittien pääsaaren ulkopuolelle toimitusmaksut ovat pienimmillään £16,99. Firman sivuilla olleen FedExin laskurin mukaan 5 kg paketti Helsinkiin kuljetettuna olisi £67,34.

Sinuna ottaisin luottokuntaan yhteyttä ja käskisin olemaan maksamatta tuota, ainakaan ennenkun saat firmasta jonkun näköisen selvityksen asiasta. Kyllähän kaikkien toimituskulujen pitäisi olla näkyvillä ennen maksun suorittamista.

Kiitos, P-Papitar.

Jos nyt oikein pilkulleen mennään, niin tässä tapauksessa kyseessä oli vain Visan Depit -kortti, ilman luotto-ominaisuutta siis. Joten edes tuota 2,5% ei tulisi veloittaa. Painoakaan paketilleni ei tule 200 grammaa enempää ja kokoakin lompakon verran (omassa tapauksessani pieni).

Tiedä sitten, ovatko nämä depit-kortit luottokunnan vai pankin myöntämiä.

Luultavasti käy näin: kumpikin taho (pankki & luottokunta) syytää ongelmaa toiselle, MyNewCheap kiittää rahoista ja toimittaa tuotteen jouluksi perille. Minä nöyrryn, tulen järkiini ja ostan tuotteeni kiltisti tiskiltä käteisellä, kuten tähänkin asti olin tehnyt.

Tiedä sitten, ovatko nämä depit-kortit luottokunnan vai pankin myöntämiä.
Sepä se olisikin kiva tietää. Niitä kun markkinoidaan "pankkikortteina", mutta mitä omassa työpaikassa on maksupäätteiden raportteja katsonut niin myös debit kortit tilitetään luottokunnalle.

Ei saa jäädä lumeen makaamaan, soitat sinne luottokuntaan ja MNC:lle heti aamusta ja kiellät kaiken, ja niille briteille kiroilet suomeks kurkkusuorana. Oppivatpahan olemaan.

E: oppisinpa kirjoittamaan.

Luultavasti käy näin: kumpikin taho (pankki & luottokunta) syytää ongelmaa toiselle
Aihetta löyhästi sivuten: mulla ilmestyi Visa Electron -kortille muutama vuosi sitten veloitus jostain tamperelaisesta baarista. Mulla alkoi hälytyskellot soida, kun en ollut ainakaan pariin vuoteen käynyt Tampereella. Etsin ravintolan yhteystiedot ja yritin soittaa - numero ei ole käytössä.

Heti soittoa pankkiin, josta käskivät olla yhteydessä Luottokuntaan. Luottokunta ei ottanut mitään kantaa, kaikki rahaliikenne menee puhtaasti pankkien välillä. Uusi soitto pankkiin. Pankin näkemys oli se, että kortin omistaja on aina vastuussa kortilla tehdyistä ostoksista, he eivät selvitä tätä asiaa mitenkään, eikä maksua jäädytetä. Yritin kysellä vielä pankista maksunsaajan yhteystietoja, mutta pankkisalaisuus kuulemma estää moisten tietojen antamisen.

Lienee sanomattakin selvää, että pankki meni vaihtoon. Onneksi summa oli jotain alle kympin, mutta paha maku jäi suuhun kuitenkin.

Ei välttämättä sunkaan tapauksessa ole pankista tai Luottokunnasta apuja..

Luultavasti käy näin: kumpikin taho (pankki & luottokunta) syytää ongelmaa toiselle
Aihetta löyhästi sivuten: mulla ilmestyi Visa Electron -kortille muutama vuosi sitten veloitus jostain tamperelaisesta baarista. Mulla alkoi hälytyskellot soida, kun en ollut ainakaan pariin vuoteen käynyt Tampereella. Etsin ravintolan yhteystiedot ja yritin soittaa - numero ei ole käytössä.

Heti soittoa pankkiin, josta käskivät olla yhteydessä Luottokuntaan. Luottokunta ei ottanut mitään kantaa, kaikki rahaliikenne menee puhtaasti pankkien välillä. Uusi soitto pankkiin. Pankin näkemys oli se, että kortin omistaja on aina vastuussa kortilla tehdyistä ostoksista, he eivät selvitä tätä asiaa mitenkään, eikä maksua jäädytetä. Yritin kysellä vielä pankista maksunsaajan yhteystietoja, mutta pankkisalaisuus kuulemma estää moisten tietojen antamisen.

Lienee sanomattakin selvää, että pankki meni vaihtoon. Onneksi summa oli jotain alle kympin, mutta paha maku jäi suuhun kuitenkin.

Ei välttämättä sunkaan tapauksessa ole pankista tai Luottokunnasta apuja..
Rikosilmoitus poliisille ja tämän paperin kanssa pankkiin. Tällöin PITÄÄ alkaa tapahtumaan jotain selvityksiä pankinkin päässä.

Eri asia onkin sitten jos tällä "Tamperelaisella Baarilla" on sivutoimipisteitä esim. Helsingissä, Lapissa, Turussa ja Pattayalla ja laskutukset vain kulkevat yhden nimen kautta. Veloituksessa lukevan maksunsaajan nimi ja esim. ravintolan nimi voivat olla kaksi aivan eri asiaa.

Itse ihmettelin pitkään erästä "Anettes lycklig familj" maksua, mutta kyseessä olikin Pizzeria Donna Tapiolassa...

Onkohan kukaan törmännyt vastaavaan?

Tuotetta netistä tilatessani toimituskulut olivat ruudulla £9,99. Maksettuani tuotteen (+ toimituskulut) Visalla olinkin maksanut toimituskuluja £64.98.

Melkoinen yllätys!

En ole sieltä päästä saanut ketään kiinni, mutta täältä orgin puoleltahan ne nopeimmat ja asiantuntevimmat yleensä löytääkin.

Tapahtui tuolla:

http://www.mynewcheap.co.uk/
Eivät vastaa "normaaleihin" maileihin, MUTTA laitappa viesti webbisivujen webmailin kautta, niin.... Mulle vastasivat, kun on sieltä navi tilauksessa. Toimituskulut ovat isot - navistakin 30£ mutta kokonaishinta on silti "sopiva"! Tai siis... jos se sieltä ylipäänsä tulee?
biggrin.gif

Tässä näyttäisi käyvän melkolailla kauhuskenaarioideni mukaisesti.

Näin edetty:

Ilmoitin eilen etten ole kiinnostunut tuotteesta mikäli alkuperäisessä hinnassa ei pysytä.

Asiakaspalvelija vastasi tähän ilmoitukseen, että kuljetuskustannukset ovatkin nyt Suomeen 9.99 + 25 puntaa. Ja arveli että se on varmaankin ok. Kuitenkin katevaraus on yhä sille suuremmalle summalle tehtynä. (Mitään selitystä tästä ei annettu).

Vastasin takaisin rautalankamallilla. Jonka jälkeen hän pyysi täyttämään sivulta jonkin kaavakkeen. Täytin ja automaatti ilmoitti käsittelyssä menevän 1-3 päivää.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan.

Aihetta löyhästi sivuten: mulla ilmestyi Visa Electron -kortille muutama vuosi sitten veloitus jostain tamperelaisesta baarista... ...Lienee sanomattakin selvää, että pankki meni vaihtoon. Onneksi summa oli jotain alle kympin, mutta paha maku jäi suuhun kuitenkin.
Rikosilmoitus poliisille ja tämän paperin kanssa pankkiin. Tällöin PITÄÄ alkaa tapahtumaan jotain selvityksiä pankinkin päässä.

Eri asia onkin sitten jos tällä "Tamperelaisella Baarilla" on sivutoimipisteitä esim. Helsingissä, Lapissa, Turussa ja Pattayalla ja laskutukset vain kulkevat yhden nimen kautta. Veloituksessa lukevan maksunsaajan nimi ja esim. ravintolan nimi voivat olla kaksi aivan eri asiaa.

Itse ihmettelin pitkään erästä "Anettes lycklig familj" maksua, mutta kyseessä olikin Pizzeria Donna Tapiolassa...
En kehdannut alle kympin jutusta tehdä rikosilmoitusta - onneksi - sillä niinhän se sitten lopulta oli kuin epäilit, eli olin käynyt toisessa kaupungissa toisen nimisessä ravintelissa ja laskuttaja oli vain tamperelainen firma. Kyseessä ei ollut mikään Sedula tai muu ketju enkä osannut heti epäillä sitä.

Jäätävän heikoilla voi kortin omistaja olla. En tiedä olisiko tilanne ollut toinen, jos kortti olisi kopioitu ja sillä olisi höylätty 2000€... Ehkä pankki olisi ollut kiinnostuneempi tilanteesta

Kerro Örmötin tilanteen kehittymisestä...

Viimeisin päivitys:

Uusi herra tiesi asioista edes jotain. Eli viikonlopun jälkeen oli kaikkiin tilauksiin tullut tuo 65 puntaa toimituskuluiksi. Hänen mukaansa kulut Suomeen ovat 30 puntaa ja minun pitäisi ymmärtää, että kulut periferiaan ovat kovat. Ok, ymmärrän, vastaan ja jatkan, että hänenkin tulisi ymmärtää hämmästykseni maksaessani ruudulla näkyvää summaa, joka pompsahtaakin yli 50 puntaa isommaksi veloitukseksi tililtäni.

Mutta ovat ainakin tarjonneet asiakkaalle kuljetushintavaihtoehtoja, harmi etteivät osaa päättää, mikä niistä olisi se oikea.

Todella hankalaa on asiointi tällaisissa tapauksissa. Eivät juurikaan tunnu vastailevan replyna laitettuihin maileihin, vaikka itse lähettävätkin niitä henkilökohtaisista osoitteistaan. Käytännössä pitää aina selittää koko tapahtumasarja lomakkeelle, kun ei todellakaan voi tietää kuka siellä niitä taas setvii.

Laitetaan piste tälle episodille. Rahat palautuneet onnellisesti tilille tänään.

Ja ei kun uutta jäätä kepillä koputtelemaan.

Taisi olla iso paketti? Tilasin videokameran Briteistä kuukausi takaperin, paketin koko oli 10 x 25 x 25 cm ja painoa kilon verran. Toimitus kesti FedExillä 2 työpäivää tilauksesta työpöydälle, kulut 8,50 GBP.

Tilasin kytkimeen painelevyn eBaystä, paketti oli n. 20 x 20 ja painoa max 0,5 kg. Toimituskulut saaresta Suomeen 8.00 GBP ja tuli oikeeeen Kuninkaallisella Postilla, eli kuulostaa 30 GBP aika suolaselta..?

Briteissä on monessa putiikissa kovat toimituskulut Suomeen asti. M&P Directillä taisi olla toimituskulut n. 25 puntaa, samalla summalla joko pieni paketti tai jonnekin 25 kiloon asti tms. Jossain ATV Shopissa taisi olla jopa 40 puntaa.

Laitetaan piste tälle episodille. Rahat palautuneet onnellisesti tilille tänään.

Taas yksi hyvä syy olla tilaamatta ulkomailta yhtään mitään.  
talktohand.gif

Mielummin menen liikkeeseen jossa näen tuotteen ja saan sen heti itselleni kun olen sen maksanut.
Juu... mikäs siinä, jos on fyffeä ylenpalttisesti. Jos Euroopasta saa jonkun tuotteen puoleen hintaan, niin pienen riskinkin voi ottaa. Mutta kukin tavallaan.
baaa.gif

Taas yksi hyvä syy olla tilaamatta ulkomailta yhtään mitään.  
talktohand.gif

Mielummin menen liikkeeseen jossa näen tuotteen ja saan sen heti itselleni kun olen sen maksanut.
Höpön löpön.. toisaalta onneksi jotkut pitää noita suomalaisia virmoja sitten pystyssä. Jos prkl hintaeroa olisi tullut Kawan OEM-osille jokunen kymppi, niin olisin taas viimeksi tilatessani harkinnut ainakin suomalaista suosivani, vaan kun se ero oli sitten n. 400€ tavara Englannista ja suomessa olis sitten tehnyt about 700€ en minä tuommoista ala tukemaan, ihan suoranaista kusetusta.

Mutta hyvä että jollakulla on sitä hilloa niin paljon ettei tarvitse miettiä mistä ostaa. Mulla on mennyt kaikki ulkomailla asiointi todella hienosti ja semmoisessa tilanteessa, kun on pitänyt tavara palauttaa, niin oikeestaan vielä hienommin. Oli kytkin- ja jarrukahva eri väriset, kuin mitä olin tilannnut.. pistin kuvan tuotteesta ja lähetteestä heille ja lähettivät uudet ja entisetkin sain pitää.. Muutama muukin mennyt hienosti eli rahat ovat siirtyneet paypalin kautta takaisin, kun jutuista emme päässeet ihan yksimielisyyteen.

Mutta kannattaa kyllä tilata silloin kun eroa alkaa olla todella tuntuvasti. Sanotaa, että eihän se suomalaisen yrittäjän vika ole, että on hommalla pakko elääkin, jeps näinhän se myös on, helvetin kalliiksi tehty apulaisten palkkaaminen, verotus on kohtuullisen perseestä, lomia ei pysty pitämään jne. mutta jos hinnat ovat tätä tasoa, miten m.pyöräöpuolella hinnoittelevat, niin pitäköön tunkkinsa.

- P

Taisi olla iso paketti? Tilasin videokameran Briteistä kuukausi takaperin, paketin koko oli 10 x 25 x 25 cm ja painoa kilon verran. Toimitus kesti FedExillä 2 työpäivää tilauksesta työpöydälle, kulut 8,50 GBP.
En nyt isoksi luokittelisi:
Koko: 125,3 x 82,4 x 17,6 mm
Paino: 168 g

Minulle se on sama mitä kuljetuksesta pyydetään, kunhan hinta vain ilmoitetaan maksettaessa. Voipahan sitten tilata tai olla tilaamatta. Mutta tässä tapauksessa myyjätaho ilmoitti minulle kolme eri hintaa kuljetukselle. Minussa se ei herätä luottamusta, siispä kierrän ko. tahon kaukaa.

Cheapstoresta kyselin Garmin 660:n toimitusajankohtaa, niin sanoivat toukokuun alkupuolella.... prkl on menee myöhäiseksi!
mad.gif

No tänään tuli värkki perille.
smile_org.gif
Ihan oikea vehje ja nyt se on jo mopossa kiinni! Hintaa tuli 555 euroa rahteineen ja tuotiin ihan kotiin asti!
smile_org.gif

Back