• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Myöhäisheränneet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja canepazzo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

canepazzo

New member
Äh, ikärasismi ja ilkeät kommentit on lähinnä pikkusielujen hommaa, ei moisesta kannata välittää. Itsellä ainakin tulee toisinaan sellainen peukutpystyyn -fiilis, kun näkee jo reilusti harmaantuneen herran tai leidin kulkevan ajovermeet niskassa ja kypärä kädessä...
cool.gif

Kait se on sitten vaan sellainen välähdys tulevasta, eli siinä näkee tavallaan vähän itseäänkin sitten joskus, ja on kiva nähdä että joillakin se 'hulluus' ei ole mihkään kadonnut eikä inspiraatio jäänyt taipaleelle.
biggrin.gif

Niin ja kyllä ne papattelijatkin joskus vanhehee, jos tarpeeksi kauan pysyvät hengissä, saas nährä ajavatko itse enää silloin...
wink.gif

aina ei ole siltä miltä näyttää,kun nappaa potan päästä niin kuulee ai toikin pappa motoristi
Sähän olet vielä juniori..
tounge.gif

Mua ei oo koskaan haitannu mitä muut ajattelee. Tietenkin ne pitää vähän lapsellisena ja luulee että yritän olla ikinuori, mutta ajatelkoot niinkuin haluaa.

Ikä: mikä ikä, oppia ikä kaikki.
Ennen vanhaan ei paljon katsottu ikää, kun mopottimella vedettiin meneen. Oli nääs monelle ainoa kone kulkine minkä sai.
Munkin pappa veti IC:llä menemään 70v kunnes ajot loppu, kun veti ylikäytävällä sateella ketoon ja lonkat paskaks. Varmaan olis ajanu hamaan hautaan mutta kävi miten kävi. Pappa ei tosiaan ollu sen kylän ainoa nestori kuski.
bowdown.gif

Jostain syystä nyky ihminen on ikäloppu heti kolmenkympin jälkeen eikä sen siis sovi ajaa mopottimella. Ahdas mieliseksi sanoisin sellaista puhujaa. Toisaalta odotetaan vaan, kohta ne 20 - 30 v
tyypit onkin +40 ja osa ajaa varmasti niistäkin. Elämän tilanteet myöskin vaihtelee, 20 ajamattoman vuoden jälkeen voi tulla tilanne,
jolloin ajo taas mahtuu kalenteriin. Siispä tielle vaan: sanon minä.
062802moto_prv.gif
vaan vaikka piruuttaan.

Olen huomannut itsestäni tietyn kunnioituksen vanhempia motoristeja kohtaan siten, että kun normaalisti esim. huoltoasemalla voin morjestaa motoristeja päätä ylöspäin heilauttamalla, mutta vanhempaa motoristia tulee morjestettua päätä alaspäin heilauttamalla. En tiedä mistä johtuu, mutta luulen, että kun edesmennyt vaarini oli moottoripyörä poliisi (hui) niin hänen juttunsa ja kokemukset ovat muokanneet myös minun näkökantaani.

Toivottavasti itse vielä mopoilen 70+ iässä.
tounge.gif

Jos ei sitä kunnioitusta tule nuoremmilta, niin so what. Ainahan se on ollut sama juttu. Kaksikymppisestä jo kolmekymppinen on haudan partaalla.

Ja prätkäilyhän se vasta pitääkin ihmisen nuorekkaana ja vedossa - ainakin henkisesti, jos nyt kropassa hiukan eletty elämä alkaakin jo näkyä
wink.gif

Miksi moottoripyöräily riippuisi iästä? Tarjoaahan harrastus laajan skaalan wanhoista pyöristä extreme rataohjuksiin, liikennevälineitä, minäkuvan kohottajia, tekniikkaa ja adrenaliinin lisäannostelua. Kivaa yhtä kaikki. .ORGin ikähaarukka-äänestykseen vastanneista 60 % on 24-35 vuotiaita ja kuusikymppisiä 0.12% . Saksalaisella TDM-Forumilla, jota myös seurailen, 70% on 30-45 vuotiaita ja kuusikymppisiä runsas 1 %. Eri tyyppisillä pyörillä on selvästi oma kohderyhmänsä. Saksalaisella sivustolla ketään ei vituta.

Menee offtopic reilusti mutta kirjoitan silti koska se ainakin opetti itseni olemaan arvostelemaan kenenkään suoritustaitoja ikään katsoen, eli olin keväällä Åressa skimbaamassa ja kattelin jo lentokentällä kun kuivakka n. 65-70 vuotias "papparainen" raahas kamojaan jotka oli joltain muulta ajalta kuin tältä vuosituhannelta. Noh, hyvän tahtoisesti siinä naureskeltiin että koskahan "pappa" on laskenu viimeksi. Päästiin perille ja mäkeen ja oltiin terassilla kun tämä pappa laskee siihen ja tulee juttusille. No kysellään vähän kokemuksia niin käy ilmi että mies on kiertänyt kaikki merkittävät mäet Euroopassa ja laskenut jenkeissä jne... Kävi kuulemma vähintään 3 viikkoa vuodessa mäessä jossain päin maailmaa ja kun siitä oluiden jälkeen lähettiin mäkeen niin vauhtia sillä piisas sen verran että ite en pysynyt perässä vaikka kohtuu kovaa laskenkin...

Eli todellisuudessa "vanhat" motoristitkin voi olla todellisia vetomiehiä ja jättää nykyiset pompperit yms. wanna-beet seisomaan...  
biggrin.gif
Eli ei kannata haastaa vaikka vastusta olis vanhempi...

Back