• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Naarmu visiirissä

säätäjä

New member
Tuli tuossa kesällä ilkeä naarmu jostakin visiirin sisäpuolelle. Onko tiedossa jotain möhnää jolla tuon saisi pois, tai edes häivytettyä vähäsen? Ei kehtaa uuttakaan tuon takia hommata.

biggrin.gif
ottiko nenu kiinni......
tounge.gif

Muistan jossain nähneeni pikku tuubin jotain kännykän näyttöihin tarkoitettua ainetta, jonka pitäisi poistaa naarmut.. Jos joku tietää mistä sitä saa niin voisin itsekin kokeilla gps:sän näyttöön.

Denivit hammastahna käy ainakin kännykän näytön hiomiseen. Visiirin ulkopuolinen hionta ei onnistu, siinä on joku kalvo pinnassa ja visiiristä tulee hiottaessa laikukas. Sisäpuolen hiominen saattapi onnistua, sillä vanhat karkaisemattomat läpyskät pystyi hiomaan koneella kirkkaiksi (Hetken apu) Varaudu kuitenkin katastrofiin
sad_orig.gif

Löyty sellanen mönjä kun xerapol. Muotoillaan kysymys uusiksi, onko kukaan saanu tuolla mönjällä naarmuja muoveista?

Olikos Xerapol se muistaakseni vihertävä tuubi mitä Allright myy? Kyllä se jotenkin toimi kun sillä pleksiä pikku kiireessä hinkkasin, mutta Displexillä olen saanut parasta jälkeä aikaan. Naarmun poisto muovista perustuu tietääkseni siihen, että muovia lähtee pois siitä naarmun ympäriltä ja ehkä myös päätyy sen tökötin mukana naarmua täyttämään, joten tuosta saattaa tulla pieniä optisia vääristymiä. Tiedä sitten, tuleeko niin paljoa että sillä olisi visiirin kohdalla jotain merkitystä.

Displexiä saa mm. Hesan keskustan Stockan katutason kello-osaston huoltotiskiltä ja Clas Ohlssonilta. Pleksin täydellinen läpikäynti vaatii pari tuubia, ja liki uudenveroinen pleksi siitä tulee.

Elektronisissa vimpaimissa, kuten kännyköissä ja gepseissä, on useimmiten UV-valolla kovetettu suojakalvo näytön pinnassa, ja siihen nämä tökötit ei pure. Ilmeisesti tämän takia Displex on kadonnut kännykkäpuljujen tiskeiltä viime vuosina.

Saiskohan tuolla Displexillä raavittua myös pyörän etupleksin (ns. tuulilasi) naarmut? Paljonkohan tuollainen aine maksaa, ja miten sitä käytetään (käsin hiomalla, vai hiomakoneen kanssa)?

Tuulilasiin se juurikin käy, visiiristä ei ole kokemusta. Tuubi maksaa muutaman euron, hinkkaamiseen käytetään puhdasta puuvillarättiä.

Tarkista ensin, onko visiirin sisäpinnassa "huurteen esto kalvo". Ittelleni sain kans naarmun visiirin sisäpintaan ja hetken tutkailtua huomasin, että sisäpinnalla on ohut kalvo johon naarmu oli tullut. Tuon kalvon kun poistin, lähti naarmu samoilla tulilla. Nyt ei sitten ole huurteenpoistoa, mutta eipä oo naarmuakaan...

Joku viisaampi vois kommentoida, mutta mun mielestä tuota huurteenpoistoainetta saa ihan spray-versiona jota voipi sitte ruutailla visiirille. Oonkohan ihan väärässä...
nixweiss.gif

Joku viisaampi vois kommentoida, mutta mun mielestä tuota huurteenpoistoainetta saa ihan spray-versiona jota voipi sitte ruutailla visiirille. Oonkohan ihan väärässä...
nixweiss.gif
Viisampi tuskin oon, mutta osa noista aineista ihan haistaPa*ka osastoa. Maksaa paljon, mutta hyöty ihan nolla.

Jotkut sinne astianpesuainetta hierovat, ja ajaa vissiin monesti saman asian. En kyllä usko että noi kalvot olisi oikeen mielissään sellaisesta.

nixweiss.gif
Viisampi tuskin oon, mutta osa noista aineista ihan haistaPa*ka osastoa. Maksaa paljon, mutta hyöty ihan nolla.

Jotkut sinne astianpesuainetta hierovat, ja ajaa vissiin monesti saman asian. En kyllä usko että noi kalvot olisi oikeen mielissään sellaisesta.
Voiko joku viisas kertoa mikä kalvo todella toimii huurteen estäjänä. Siis kalvo (Pinlock on eri asia). Kaikkea tai lähes on kokeiltu.

Back