• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nahkaiset ajohousut persevälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bren
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bren

New member
Nahkaiset ajohousut persevälle?

Ah, kertokaapa armoitetut kanssamotoristit mistä metsästän itselleni uudet nahkaiset ajohousut? Jos perse on leveä kuin Aasian manner, mutta jalat ja vyötärö kuitenkin keskiverto tukkipuuta kapeammat lienee selvää, ettei 12-vuotiaan korealaispojan muotilla tehdyt pöksyt istu sitten mitenkään päin. Alpinestarin Stella Bat -housut on nyt kokeiltu ja ne edustivat juuri tuota edellä kuvailtua mallia.

Olisko teillä heittää vinkkiä housumalleista, jotka sopivat perinteisen päärynävartalon edustusyksilölle? Lisävaatimuksina sen verran, että housunlahkeiden tulisi mennä saappaiden sisään ja housuissa pitää olla polvi- ja lonkkasuojat. Polvipalat eivät ole välttämättömät.

Ei ole helppo homma välttämättä jos haluaa jotain sporttisempaa housua. Ostin itse juuri Dainesen SF-housut ja aika sellainen sporttinen istuvuus niillä on, omaankin reippaaseen 65kg ruhoon. ;)

Työkaverilla on Heldin housut ja mies on melko isoa kokoa. Taitaa vaan tosiaan olla niin, että menee tuonne touring-puolelle.

Jos löytyy leveydeltään sopivat sieltä missä leveyttä tarvii niin joku nahkaompelija pystyy kaventaan muualta. Dainese tekee mittojenkin mukaan, mutta hintaa kertyy jonkun verta.

Ja Hanx tekee mittojen mukaan http://www.hanx.fi/mittatilausasut.php vähä edukkaammin.

Turkin reissulla voi kans saada nahkavermeitä teettettynä omiin mittoihin sopuhintaan, mutta tuskin mitään rata-tyyppisiä pöksyjä.

Kattelin joskus ite takkia, ku oma ongelma on pitkät kädet niin näihin törmäsin...

Se Dainesen lisähinta ei kuitenkaan ollut mikään ihan älytön, muistaakseni. Tuli puheeksi kun noita hommasin. Saa varmasti istuvat ja hyvät ja kestäähän ne melko pitkään.

Richan naisten malleja kannattaa kokeilla. Itse kun olen enemmän mallia tasapaksu (no okei okei, omena) niin on tuntunut että Richan malleissa on vyötärö kapea ja lanteet leveät josta syystä ne eivät ole itselleni hirveän hyvin istuneet.

Pitänee lähteä uudelleen kiertämään kauppoja, jos jotain sopivaa osuisi kohdalle. Rev'Itin ja Richan housut kiinnostaa ehkä eniten. Kiitos avusta.

Suosittelen katsomaan halvarssonin mallit. Ainakin näin isompana "miehenä" mallistosta löytyi ns. Suomimitoilla tehtyjä kamppeita. Rev'itin vermeet oli enemmän italian pojan mitoilla.

Itse ostin viime kesänä Rev`itin Maverickit ja istuu itselle aika mukavasti. Yhdysvetoketju ei käy sitten ainakaan Arlennesin takin kanssa. Housut kestivät jopa viimekesäiset pikkulipat:grin:

Itse ostin messuilta Macna merkkiset nahkapöksyt. Hyvin istuvat ja persevä on tyyli täälläkin.
Mun housut menevät lahkeista kenkien päälle, sitä en tiedä onko tällä valmistajalla mallia joka menisi kenkien sisään.
Pitkään sai kyllä etsiskellä ennenkuin löytyi housut jotka ei ole tarkoitettu sille "12-vuotiaalle korealais pojalle" :D

http://www.ajovaruste.fi/index.php?productID=1407 tuollaiset siis

Luulen saavuttavani parhaan onnistumisprosentin, kun pitäydyn naistenmalleissa housuja etsiessäni. Miesten malleista varmaan löytyisi paremman pituista lahjetta ja muuten tarpeeksi pientä kokoa, mutta lantiovaraa niissä tuskin on samalla tavalla kuin naistenmalleissa.

Back