• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nahkapuvuista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja m.e
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

m.e

New member
En löytänyt sopivaa topicia joten aloitin uuden.Täällä foorumilla on jo käyty keskustelua siitä että puvun valinnassa
on numero yksi istuvuus.Mulla olisi toinen kysymys siihen liittyen onko järkeä käyttää rahaa paljon,vai onko niissä vain
valmistajilla paremmat katteet?Ajattelin lähinnä että onko järkeä sijoittaa johonkin alpine starin pukuun 1800 euroa?
Kuun joitain ixs:in pukuja saa 700 euroon?Lähinnä tulisi
ratapäivillle käyttöön jotta voisi polvia laskea alemmas.

Kalliimmissa puvuissa on paremmat leikkaukset ja enemmän joustimia oikeissa paikoissa jotta puku myötäilee kuskin liikkeitä kevyesti. Materiaalit myöskin vaikuttavat hintaan. Riittää kun menee kauppaan hypistelemään ja kokeilemaan eri hintatason pukuja niin erot varmasti huomaa.

Se on sitten ihan itsestä kiinni mikä on riittävän hyvä omiin tarkoituksiin. Kaikki ne on ajamiseen tehty.

Kiitos vastauksesta.Onko noissa puvuissa yleensä ottaen
selän suojausta vai pitääkö se erikseen hankkia?Polvet ja niin
edes päin on kyllä suojattu.

Integroituja selkäsuojia ei nahkapuvuissa yleensä ole, eli erillinen panssari on hyvä ostaa samalla. Joidenkin Dainesen huippupukujen mukana on ainakin joskus tullut erillinen panssari mukana.

Mutta kyllä silti suosittelen erillistä kunnon selkäsuojaa. Enkä kyllä nahkapuvun hankinnassakaan liikoja ole säästellyt

Mulla olisi toinen kysymys siihen liittyen onko järkeä käyttää rahaa paljon,vai onko niissä vain
valmistajilla paremmat katteet?Ajattelin lähinnä että onko järkeä sijoittaa johonkin alpine starin pukuun 1800 euroa?
Kuun joitain ixs:in pukuja saa 700 euroon?
Jos tuota hintapolitiikkaa miettii, niin kannattaa ehkä kysellä käytettyjä pukuja täältä, mp-foorumilta ja SRRA:n foorumilta. Voit löytää todella hyvän ja vähän käytetyn (lähes uuden/uuden) puvun miljoona kertaa halvemmalla ku kaupasta.

Kannattaa myös tsekata saksanmaan nettikaupat ja vastaavat. Esim Mlol.de. Kyseisestä puljusta irtoaa Alpinestarin ja Dainesen pukuja halvemmalla kuin suomesta. Käyt vaan sovittamassa oikean koon paikallisella jälleenmyyjällä..

Kannattaa toki sovittaa useampia merkkejä ja malleja, että löytyy juuri sinulle hyvin istuva puku.
smile_org.gif

öö tuota.. mlol:ssa maksaa dainesen lacuna seca yli 50e enemmän kuin stormilla on _lähtöhinta_ .. joten.. kyseisessä firmassa voi yleensä hieman tinkiä
blush.gif

öö tuota.. mlol:ssa maksaa dainesen lacuna seca yli 50e enemmän kuin stormilla on _lähtöhinta_ .. joten.. kyseisessä firmassa voi yleensä hieman tinkiä  
blush.gif
dainesen kamat kannattaakin melkein ostaa suomesta. Ellei sitten mlollilla ole jotain hyviä tarjouksia angebote osiossa. Alpinestarseissa taas hintaeroa syntyy

Jos pukeudut nahkaan, niin se on Dainese. Se oikea.
inlove.gif
Köyhän ei kannata ostaa paskaa...

Itse ostin dainesen 2-os. puvun stromilta tossa keväämmällä 450,-, oli joku poisto, eli niitäkin kannattaa kytätä. Mulle tuo on ainakin ollut ihan hyvä ja hintaansa nähden jopa erinomainen ostos! Istuu päälle erittäin hyvin, ei ahista eikä ole liian väljä, eikä hiotakkaan kauheasti. Samalla hommasin wave2:n...

Käytiin jossain kisoissa katselemassa kalustoa, ja kuljettajien varusteita. Mielekiinnolla käytiin samalla katsomassa erästä Berikin nahkapukua, jollainen sattuu myös kaverillani olemaan. Puku on Brikin halvimpia malleja. Kaverin puku on kuin pakasta vedetty, mutta varikolla roikkunut yksilö oli kuljettajan mukaan kaaduttu 5-6 kertaa. Puku oli yhä aktiivisessa käytössä, ja asfaltinjälkiä lukuunottamatta todella hyvässä kunnossa. Vain noin 5 cm pätkä saumaa oli revennyt, ja sekin stretch palan kohdalta, eikä suojaavuutta heikennä lainkaan.

Kun hetken ihmettelimme, miten tuo puku kestää, ja olisiko se kengurunnahkainen puku parempi, kertoi kyseinen kuljettaja kokeilleensa sitä kengurunnahkaista kalliimpaakin pukua. Se meni kuulemma jo toisella kaadolla käyttökelvottomaksi. Nahka on kai jo liiankin pehmeätä. Toki se on mukavampaa päällä, ja minulle riittää, ettei puku heti kerrasta ratkea.

Kun hetken ihmettelimme, miten tuo puku kestää, ja olisiko se kengurunnahkainen puku parempi, kertoi kyseinen kuljettaja kokeilleensa sitä kengurunnahkaista kalliimpaakin pukua. Se meni kuulemma jo toisella kaadolla käyttökelvottomaksi. Nahka on kai jo liiankin pehmeätä. Toki se on mukavampaa päällä, ja minulle riittää, ettei puku heti kerrasta ratkea.
Itsellä on juurikin tuollainen Kengurun nahkainen Berik ja käsittääkseni se kengurun on kestävämpää nahkaa josta syystä puvut on ohuempia. Tosin taas se kenguru ei juurikaan muotoudu niin siitä syystä melkein väittäisin sen normi nahan muotoutuvan paremmin oikeaksi. Ja tuurissahan se pitkälti on että kun kaatuu "laahaako" se sama kohta monella kertaa vai onko kaatumiset erillaisia.

Vielä ei ole tuota pukua kaaduttu ja toivotaan ettei tarvikkaan kokeilla.

Selkäsuojasta vielä sen verran että itsellä oli edellinen Spyken puku jossa oli kyttyrä selässä mutta kun kaadoin viimeksi niin menin sitten osittain alaselällä asfalttia pitkin ja onneksi oli tuo selkäsuoja lisäksi sillä kyttyrä ei olisi sitä suojannut..

onneksi oli tuo selkäsuoja lisäksi sillä kyttyrä ei olisi sitä suojannut..
Kyttyrä ei olekaan ensisijaisesti selän suojaamista varten. Aina kannattaa käyttää erikseen siihen tarkoitettua suojaa.
Juurikin tätä itsekkin arvoin että ostaa vai ei ostaa vielä erillenen aikoinaan mutta onneksi näin niin ei tarvinut vahingosta viisastua. Varmaan tässä tapauksessa ainut "todellinen" hyöty siitä oli ettei tullut kypärää hakattua asfalttiin kun mentiin pyörimällä liukumisen sijaan.

eiköhän se kyttyrä myös toimi tavallaan kypärän kaverina kun liu'utaan selkäliukua, ei turhaan niska väänny niin paljon .. ?

Itse olen kaatunut n.50km/h vauhdista Swift puvullani ( powerbikestä hain) ja ainoa mistä sen huomaa on vaalennut takamus.. en edes haluaisi kokeilla samaa 200 vauhdista, mutta minipyöräilyyn tuo on aivan loistava hankinta!..

Back