Nahkapuvun mitoitusta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hemppa

New member
Tarkoituksena olisi kenties tilata ulkomailta nahkapuku, joko Dainese tai Alpinestars, 2-osainen.

Onko kellään kyseisiä merkkejä kooltaan 46 tai 48?
Jos kyllä, niin minkäkokoisilla raameilla?

Mulla on tuore Dainesen takki, flash2, koko 50 on oikein tiukka, yhtään pienempi ei ois hyvä. Hihat sais olla 1,5cm pitemmät. Olen 69kg 175cm ja pikemminkin "siroluinen" kun "jysky" Mutta hyvä takki!

En halua masentaa, mutta kyllä tuo nahkapuku kannattaisi ensin kokeilla jossain paikallisessa liikkeessä niin saat varmasti oikean kokoisen. Itsellä on A-Star Stunt takki ja Track byysät. Takki 54 ja housut 56, ja sopii kuin teetetty. Pituutta on 178 ja painoa varmaan 95. Ongelma oli eri merkkien housujen kanssa kun reisi oli liian piukka, mutta nyt löytyi sopivat, joten vakavasti suosittelen liikkeessä kokeilua.

-C9B5R4-

Hommasin just Vanuccin 2-os puvun koko 50. Sopii kuin nakinkuori tällaselle 175/65 kepille jolla hiukan elintasovatsaa (=lue keikuvatsaa). Arvelin aluksi laittaa 48 mutta onneksi ei tullut laitettua..  
biggrin.gif

sanoi:
En halua masentaa, mutta kyllä tuo nahkapuku kannattaisi ensin kokeilla jossain paikallisessa liikkeessä niin saat varmasti oikean kokoisen.

Näin itsekkin pähkäilin, mutta todellisuus iski vastaan; suomalaisista kaupoista ei tahdo löytyä itselleni sopivaa.
sad_orig.gif

Dainesea sekä Alpinestarsia on saatavilla koosta 44 lähtien, mutta suomessa pieniä kokoja ei näytä kellään olevan, ja ainakin Dainese 48 oli housujen osalta liian iso(väljä), takki jotakuinkin sopiva.

Eli kun näyttää siltä että sovittamatta joudun ostamaan, niin tottakai tilaan ulkomailta halvemman hinnan takia.

Itsellä Dainese Fluid 2-osainen koossa 48. Oma koko 173 cm pituutta ja 65 kg painoa, enkä siis ole todellakaan käynyt salilla... Hihat ja lahkeet ihan ok, puku menee kohtuuhelposti päälle ja selkäpanssarikin mahtuu mukaan. Ei ole ainakaan liian pieni mulle. Italianmerkkinen duunipukuni on kokoa 46 ja just sopiva, eli sen mukaan voi olla hyvä miettiä nahkojenkin kokoa.

sanoi:
Eli kun näyttää siltä että sovittamatta joudun ostamaan, niin tottakai tilaan ulkomailta halvemman hinnan takia.

Dainesellahan taitaa olla (melko) kiinteät hinnat ympäri euroopan, eli et säästä varmaan mitää että tilaat ulkomailta(Paitsi ehkä aikaa jos joutuu alkaa Suomeen asti tilailemaan oikeata kokoa)
Itse ostin n.2kk sitten Dainesen Vulcan-takin Stormilta, jonka ovh.-hinta sama kuin esim. www.mlol.de sivuilla, eli 409€.
Stormilta sain kumminkin tingattua hinnasta yli 50€ pois, mitä et varmaan mlol:ilta saa... + Stormilla oli erittäin asiantunteva ja hyvä palvelu!Pointsit sinne...
cool.gif
Näin ensikertalaisena nahka-asusteen ostajana oisin päätynyt aivan väärään kokoon ilman opastusta!
withstupid.gif
biggrin.gif

Joo, kyllä tiedossa on että Dainesen hinnat ovat melkolailla samat kaikkialla euroopassa, Alpinestarsissa eroa jo onkin.

Mutta edelleen, kun suomalaisilla kauppiailla ei kokoja ole, joutuisivat hekin tilaamaan ulkomailta(jos edes tilaavat), joten miksen tilaisi suoraan...?

Mulla on Dainesen T-age 2-osainen ja Talos IV 1-osainen molemmat kokoa 48. Pituutta 173 ja painoa 65.. hartioista aika tiukka, mut vyötäröllä vähän löysää. Hihat ja lahkeet ihan jämptit. T-ageen mahtuu alle pari ohutta paitaakin, mut talokseen ei viiti ees yrittää..

Dainesea sekä Alpinestarsia on saatavilla koosta 44 lähtien, mutta suomessa pieniä kokoja ei näytä kellään olevan, ja ainakin Dainese 48 oli housujen osalta liian iso(väljä), takki jotakuinkin sopiva.

Kai sinä testailit pöksyjä mopon päällä istuen / kyykyssä keikkuen? Meinaan mulla nahkahousut ovat hieman isohkot seisoessa, mutta ajoasennossa sopivan napakat.

Asu: IXS Bantan, koko 50
Mies: 170 cm, 68 kg, normivartalo (eli hieman elintasokumpua)

Juuri ja juuri saa uutena takin päälle selkäpanssarin kanssa. Kyllä se siitä varmaankin venyy... (ei metriäkään ajettu puku, ulkomailta tilattu sekin mutta messuilla sovitettu malli)

Back