Nähtävyyksiä reitillä Milano-Malaga?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NykanVe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NykanVe

New member
Nähtävyyksiä reitillä Milano-Malaga?

Hei.
Kevät talvella ajellaan pyörällä Milanosta Malagan lähistölle ja vuodenajan vuoksi enimmäkseen rannikoa seuraillen. En tuota väliä ole ennen ajanut, joten olen erittäin kiinnostunut saamaan tietoa sattuuko reitin varrelle paikkoja/nähtävyyksiä jotka kannattaa käydä katsomassa, kuten Alhambra Granadassa, ja onko jotain paikkoja joihin ei kannata ajella. (-80 luvulla yöllä Marseillesissa ajaneena voin todeta ettei välttämättä ole turvallisin paikka yöaikaan pyörällä).
 
Barcelonan pohjoispuolella on mukava ja hieno prätkäreitti

Sant Feliu de Guixols - Tossa de Mar


Rantatie Cannesista Saint-Tropeziin


Äläkä unohda Monte Carlo rallin pätkiä...
 
Tiet D2564 ja M2564 Monacon yläpuolella ja pienessä La Turbien kylässä löytyvä museoalue jossa Roomalaisten rakentama "Trophy of Augustus" jos ei jaksa alueelle mennä käppäilemään niin ihan sisäänkäynnin vieressä mainio näköalapaikka 500m suoraan Monacon yläpuolella.
 
Barcelonan pohjoispuolella on mukava ja hieno prätkäreitti

Sant Feliu de Guixols - Tossa de Mar


Rantatie Cannesista Saint-Tropeziin


Äläkä unohda Monte Carlo rallin pätkiä...

Sant Feliu de Guixols - Tossa de Mar voisi sisällyttää reitiin, Cannes Saint-Tropez ajettu viimeksi -88 ja joitakin Monte Carlo pätkiä -86.
Kiitos vinkeistä.
 
Kiitoksia tähän mennessä tulleista vinkeistä. Kovin korkealle ei vielä maaliskuun alussa ehkä tule mentyä, mutta kelin ja lämpötilan näkee kun on paikan päällä. Veikkaan että enimmäkseen ajelemme alavia alueita ja rannikkoa myöten tällä kertaa.
 
Tiet D2564 ja M2564 Monacon yläpuolella ja pienessä La Turbien kylässä löytyvä museoalue jossa Roomalaisten rakentama "Trophy of Augustus" jos ei jaksa alueelle mennä käppäilemään niin ihan sisäänkäynnin vieressä mainio näköalapaikka 500m suoraan Monacon yläpuolella.

La Turbiessa tänään, Trophy of Augustus on ollut vaikuttavan kokoinen ehjänä ollessaan koska on sitä vieläkin.
 
Andorrassa näyttäisi olevan ke-to +20 C lämmintä joten asfalttitiet saattaisivat ola ajokunnossa ja sieltä alas Barcelonaan N-260 mukava mutkatie n.40 km.

Itse ajellut Andorrassa maalis-huhtikuussa aurinkoisella säällä ja hyvin pärjännyt.
Andorra le Vallessa edullisia verovapaita kauppoja ja bensa halpaa. https://www.youtube.com/watch?v=Kt7kS_fZohU
 
Viimeksi muokattu:
Terveiset hiukan täältä ylempää Rhone-Alpesilta. Viikonloppuna kelit olivat aurinkoisia ja alempana laaksoissa lämpöä oli reilusti yli kymmenen. Ylhäällä vajaassa 1200 metrissä olikin sitten jo viileämpää (+2). Sormet kohmettuivat. Lunta on teiden varsilla muttei juuri tiellä, paitsi suljetuilla (yritin päästä vuoren yli Lac du Bourgetille Chamberyyn). 500 kilometriä tuli ajeltua viikonloppuna ja sama suunnitelma seuraavalle, jos vain säät osuvat kohdalle (vaihtelee maaliskuussa nopeasti).

Kerrohan ihmeessä, kuinka matka etenee. Tekisi mieli käydä itsekin tämän vuoden puolella myös Andorrassa ja Espanjassa.
 
Viimeksi muokattu:
La Turbien jälkeen ajelimme Nizzaan yöksi ja siitä jatkoimme rantatietä Antibes, Cannes, Saint-Tropez. Cannes-Saint-Tropez välillä olikin yllättäen todella mukavaa mutkapätkää ajella pyörällä.
Siitä Marseille ja suuntana Carcassonne. Vaikuttavan kokoinen linna, suosittelen. Siitä sitten osin rantaa osin sisämaata myöten Benalmadenaan.
Matkalla yövyimme mm. Granadan yläpuolella mielenkiintoisessa luolamajoituksessa jossa todella edulliset ateriat. Alkuun baaritiskillä majoituspaikan oma olut ja emännälle 4 cm Kermalikööriä (juoman syvyys lasissa). Sitten iso alkusalaatti emännälle ja illallismenu (iso salaatti, pääruoka ja jälkiruoka +kahvi), itselleni juomaksi toinen olut sekä aamulla todella monipuolinen aamiainen kahdelle sekä pöydästä 1,5 L vesipullo pyörään mukaan. Kauhulla menin maksamaan illallisen juomineen sekä aamiaisen. 10€, kertasin vielä mitä kaikkea olimme syöneet ja juoneet ja varmistin että onhan kaikki mukana laskussa, kuulema oli. Varmaan yksi edullisimmista aterioista mitä viimevuosina saatu ja palvelu oli ERITTÄIN hyvää ja ystävällistä.
Kun saavuimme 14.3 Benalmadenaan kylän elämä näytti aivan normaalilta ihmiset ravintoloissa, liikkeet avoinna. Mutta yöllä alkoi ulkonaliikkumiskielto ja elämä loppui. Vain kaupat auki.
1,5 viikkoa asustelimme villassa ja kolmesti kävimme kaupassa. Onneksi oli hienot maisemat rinteessä 260m korkeudella merenpinnasta olevasta majoituksesta ja uima-altaan vierellä viihtyi hyvin. 4 päivää ennen paluulentoamme Norwegian ilmoitti että paluulentomme on peruttu.
Seuraavana päivänä saimme KLM:n kautta varattua paluulennot Amsterdamin kautta 14 tunnin vaihtoajalla :(. Mutta koska lennon toteutuminen epävarmaa jouduimme Plan B:nä etsimään lähistöltä asuntoa, jos joudummekin jäämään Aurinkorannikolle viikoiksi tai kuukausiksi. Fuengirolassa asuvan kiinteistövälittäjän avulla löysimme asunnon, jonka saisimme käyttöömme jos paluulento perutaan ja lentoliikenne lopetetaan.
Lentoa ei peruttu, joten lähtöpäivänä ajoimme pyörän Malagaan rekkaterminaaliin suomeen kuljetettavaksi ja siitä emännän kanssa 2 taksilla lentokentälle. Eivät ottaneet kyytiin kuin 1 hlö/taksi.
Loppujen lopuksi välilaskusta johtuen olimme kotona vuorokausi suunniteltua myöhemmin.

Muuten kyseinen Suomalaisen henkilön pitämä terminaali myös säilyttää pyöriä esim. talven yli. Voit ajaa syksyllä Malagaan, jättää pyörän sinne säilytykseen ja lentää keväällä paikan päälle ja noutaa pyörän. Voi myös tulla kesken talven ajelemaan, jolloin säilytys on 50 kalliimpi mutta ennen saapumistasi he pesevät pyörän ja lataavat akun jolloin pyörä on valmiina kun tulet paikalle. Tämän talven säilytyshinta oli kuulema 400€ ja on ollut sama jo useamman vuoden.
 
La Turbien jälkeen ajelimme Nizzaan yöksi ja siitä jatkoimme rantatietä Antibes, Cannes, Saint-Tropez. Cannes-Saint-Tropez välillä olikin yllättäen todella mukavaa mutkapätkää ajella pyörällä.

Tuo Nizza Cannes väli rantaa myöten on suht tavallista tylsää city-liikennettä. Jos kuka joskus menee samaan suuntaan, niin Nizzasta kandee ajella Gourdonin kylään, sieltä alas Grassen kautta Cannesiin niin saa vallan perkuleen upeaa mutkaa sen verta että on paita märkänä. Gourdon nousee vuorien laaksoista ylös 730 metrin korkeuteen, joten maisemat on henkeäsalpaavat.
 
La Turbien jälkeen ajelimme Nizzaan yöksi ja siitä jatkoimme rantatietä Antibes, Cannes, Saint-Tropez. Cannes-Saint-Tropez välillä olikin yllättäen todella mukavaa mutkapätkää ajella pyörällä.
Siitä Marseille ja suuntana Carcassonne. Vaikuttavan kokoinen linna, suosittelen. Siitä sitten osin rantaa osin sisämaata myöten Benalmadenaan.
Matkalla yövyimme mm. Granadan yläpuolella mielenkiintoisessa luolamajoituksessa jossa todella edulliset ateriat. Alkuun baaritiskillä majoituspaikan oma olut ja emännälle 4 cm Kermalikööriä (juoman syvyys lasissa). Sitten iso alkusalaatti emännälle ja illallismenu (iso salaatti, pääruoka ja jälkiruoka +kahvi), itselleni juomaksi toinen olut sekä aamulla todella monipuolinen aamiainen kahdelle sekä pöydästä 1,5 L vesipullo pyörään mukaan. Kauhulla menin maksamaan illallisen juomineen sekä aamiaisen. 10€, kertasin vielä mitä kaikkea olimme syöneet ja juoneet ja varmistin että onhan kaikki mukana laskussa, kuulema oli. Varmaan yksi edullisimmista aterioista mitä viimevuosina saatu ja palvelu oli ERITTÄIN hyvää ja ystävällistä.
Kun saavuimme 14.3 Benalmadenaan kylän elämä näytti aivan normaalilta ihmiset ravintoloissa, liikkeet avoinna. Mutta yöllä alkoi ulkonaliikkumiskielto ja elämä loppui. Vain kaupat auki.
1,5 viikkoa asustelimme villassa ja kolmesti kävimme kaupassa. Onneksi oli hienot maisemat rinteessä 260m korkeudella merenpinnasta olevasta majoituksesta ja uima-altaan vierellä viihtyi hyvin. 4 päivää ennen paluulentoamme Norwegian ilmoitti että paluulentomme on peruttu.
Seuraavana päivänä saimme KLM:n kautta varattua paluulennot Amsterdamin kautta 14 tunnin vaihtoajalla :(. Mutta koska lennon toteutuminen epävarmaa jouduimme Plan B:nä etsimään lähistöltä asuntoa, jos joudummekin jäämään Aurinkorannikolle viikoiksi tai kuukausiksi. Fuengirolassa asuvan kiinteistövälittäjän avulla löysimme asunnon, jonka saisimme käyttöömme jos paluulento perutaan ja lentoliikenne lopetetaan.
Lentoa ei peruttu, joten lähtöpäivänä ajoimme pyörän Malagaan rekkaterminaaliin suomeen kuljetettavaksi ja siitä emännän kanssa 2 taksilla lentokentälle. Eivät ottaneet kyytiin kuin 1 hlö/taksi.
Loppujen lopuksi välilaskusta johtuen olimme kotona vuorokausi suunniteltua myöhemmin.

Muuten kyseinen Suomalaisen henkilön pitämä terminaali myös säilyttää pyöriä esim. talven yli. Voit ajaa syksyllä Malagaan, jättää pyörän sinne säilytykseen ja lentää keväällä paikan päälle ja noutaa pyörän. Voi myös tulla kesken talven ajelemaan, jolloin säilytys on 50 kalliimpi mutta ennen saapumistasi he pesevät pyörän ja lataavat akun jolloin pyörä on valmiina kun tulet paikalle. Tämän talven säilytyshinta oli kuulema 400€ ja on ollut sama jo useamman vuoden.

Onko tähän yhteystietoja??
 
Jos terminaalia ja säilytyspalveluja tarkoitat niin on. Webbisivuja ei ole, mutta puhelin numerot löytyy.
Juha Leikman +34 694 446 154
Jussi Pikkarainen +34 693 498 899.
Ja sijaitsee osoitteeessa Calle Diodoro 9, 29196 Malaga. Matkaa linnuntietä lentokentän lähimpää kulmaan 1,5 km ja maantietä myöten terminaaliin 9 km.
 
Back
Ylös