Ei kuulkaa naurata meikäläistä yhtään...tai no, ehkä jo nyt kaksi ja puoli vuotta myöhemmin
Sattui nimittäin Parkanon Mäkkärin (tai Hesen, kumpi siellä nyt onkaan) pihassa meikäläiselle MELKEIN noin, mutta onneksi toiseen suuntaan.
Olin oppinut vihonviimeisen tavan tuon viksun sähköisen keskituen kanssa: Painetaan nappia, pyörä nousee keskituelle ja siinä samalla voi itsekin nousta pyörän vierelle. Vaan kun luiskahti huomaamatta peukalo pois napilta ja keskituki napsahtaa takaisin yläasentoon. Siinä seison muina miehinä pyörän vierellä kun se yhtäkkiä alkaa nojata meikäläistä päin. Viereisessä parkkiruudussa uudennäköinen Volvo V 70. En tiedä kuinka monta kymmentä astetta pyörä oli jo kenollaan kun otsasuonet pullistellen koetin varjella sitä kaatumasta ja takalaukku oli jo kymmenen sentin päässä Volvon takaovesta.
Olin juuri antamaisillani periksi kun pikaruokalasta ryntää kaveri avuksi ja yhdessä saamme mopon taksin pystyasentoon ja minä sivutuen alle. Kundi oli ikkunasta nähnyt rantautumiseni ja äkkäsi oitis, että tuo pyörän kaato naapuriauton päälle ei kuulu koreografiaan.
No, toiseen suuntaan jos olisi lähtenyt olisi käynyt kuin tuossa videopätkässä. Siellä puolella olisi kyllä ollut tilaa, mutta olishan siinä ollut turhan hyvä show ravintolayleisölle...Ei sen puoleen etteikö nytkin ollut.
Ja lopetin siihen paikkaan tuon keskituen toiminnan kanssa samanaikaisen pyörän päältä nousemisen...
t. pozo