• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Naula renkaasta läpi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dantez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Dantez

New member
Pistetäänpäs viestiä nyt kun on vähän rauhotuttu. Pilot road 2 ei nähtävästi pidä ilmoja enään sisällä. Vähän syö miestä kun renkaassa suurin osa pinnasta vielä jäljellä. Puoltoista vuotta sitten syksyllä vaihdoin renkaan kun oli ruuvi menny läpi. Sillon onneks oli jo vaihtokunnossa muutenkin rengas. Olis edes käyny tuuri että olis menny etusesta läpi kun se lähestyy vaihtoikää mutta ei prkl
mad.gif
 
^^kyllähän sekin olis vaihtoehto mutta kun siitä ei hirveesti suosituksia kuule ja en haluais päätyä uutisiin kun rengas pamahti jne. Ei se uus rengas vararikkoon vie edes tällästä opiskelijaa mutta kyllä siitä hermonsa saa meneen
wink.gif
 
Pistetäänpäs viestiä nyt kun on vähän rauhotuttu. Pilot road 2 ei nähtävästi pidä ilmoja enään sisällä. Vähän syö miestä kun renkaassa suurin osa pinnasta vielä jäljellä. Puoltoista vuotta sitten syksyllä vaihdoin renkaan kun oli ruuvi menny läpi. Sillon onneks oli jo vaihtokunnossa muutenkin rengas. Olis edes käyny tuuri että olis menny etusesta läpi kun se lähestyy vaihtoikää mutta ei prkl  
mad.gif
Oliko kyseessä oikein naula vai olisiko näitä parkkihallien betonilattioista irtovia raudoistuslankoja?

Itseltä meni kanssa parit roadit ennen kuin huomasin että mistä se naula tulee.  Kannattaa ajella hissukseen noita betonipintoja.
 
No ei siinä mitään kantaa näkyny. Tarvii pyytää todistusainesto nähtäväks kun kerkee sen viemään liikkeeseen. Muistaakseni en missään betonilla oo ajanu justiinsa... Tarvinnee pistää telaketjut seuraavaks niin ei rautaromu häiritte
biggrin.gif
 
^^kyllähän sekin olis vaihtoehto mutta kun siitä ei hirveesti suosituksia kuule ja en haluais päätyä uutisiin kun rengas pamahti jne. Ei se uus rengas vararikkoon vie edes tällästä opiskelijaa mutta kyllä siitä hermonsa saa meneen  
wink.gif
Jovainpaappa !
sport05.gif


Ihan rauhassa sellainen "mato" siihen jos vain on kulutuspinnalla se reikä ! Huolellisesti kun sen madon sinne asennat niin ei se mihinää "paukahda"...

Nimim: madolla 2-päällä / max. 200km/h / 7000km, tosin ei kaikkia noita yhtäaikaa mut kuitenkin !
 
No en minäkään uskalla mennä Finnairin koneeseen. Ikinä ei ole tippunut, mutta en halua olla ensimmäinen kenen alla tippuu. Logiikka ihan sama.
 
Osta uus kumi tai paikkaat sen vanhan,mitä sitten valitsetkin niin ei se nytt niin iso homma ole et tarvii sitä henkistä apua täält  
wink.gif


Ite vaihdan renkaat (monta kertaa vuodessa) ja paikkaan tarven vaatiessa enkä nytt silti siitä jaksa kirjoitella,näitäkin juttuja löytyy varmaan muutama kymmenen foorumista jo ennestäänkin?

Ja jos sulle kestää renkaat noinkin kauan hyvällä pinnalla niin ajelet aivan liian vähän  
tounge.gif
 
^^kyllähän sekin olis vaihtoehto mutta kun siitä ei hirveesti suosituksia kuule ja en haluais päätyä uutisiin kun rengas pamahti jne.
Montako sellaista uutista olet elämäsi aikana lukenut?
No en oo lukenu ja jos mulle niin kävis niin tuskin sitäkään uutista lukisin
biggrin.gif
Haittaako tuo sitten mittee?

Eiku, voithan toki katsoa, mitä se naula on siitä kumista rikkonut. Jos ei ole muuta kuin yksi selvä pistojälki ja rengas muuten eli sen tukirakenne ei ole mitenkään vaurioitunut, mikä siinä voisi poksahtaa. Se paikka vai? Kun ei se sen naulan kanssakaan poksahtanut? Hissun kissun tubelesi aina tyhjenee, luulen. Nuo sisukumilliset ovat kaiketi arvaamattomampia ja saattavat äkkipoksuakin.

edit: käsittääkseni se paikka on ihan sitä samaa kumia, mitä se rengaskin. Paikka vulkanisoidaan paikalleen, joten se sulaa osaksi rinkulaa. Jos kudokset, punokset, pinteet ja jänteet sekä pitkittäis- ja poikittaisvyö ovat ehjät, niin ilman on suorastaan pakko jäädä sen paikkanappulan varjonpuolelle.
 
Koko kesän ajellu takarenkaassa paikkaus vaahdot sisällä ja hyvin toiminu! Nyt siis ei ole kysymys mistään itsestään paineistavasta vaahdosta joka lyödään tien päällä kun rengas on puhki.

Keväällä olin ehtinyt ajaa uudella takakumilla alle 500km ja ruuvi pystyssä! Monet liikkeet kiersin, mutta kukaan ei suostunut paikkaa laittamaan. Lopulta joku fiksu sanoi, että laita vaahdot sisään-->paineet-->ajat väh. 50km--->Ja homma toimii! Eikä se kaveri paskaa puhunut
thumbs-up.gif


Nyt painettu menee about 6000km eikä tunnu missään!
062802moto_prv.gif
 
Hei! Yksi viikonloppu kotona, jolloit vältät baariin menoa, ei muuta kuin uusi rengas alle, se on sitä säästöä se, ei tarvii miettii ja jännittää, että mato häipyy, odotellaan vaan rauhassa sitä uutta ruuvia siihen uuteen renkaaseen, ei muuta kuin keula pystyyn ja menoks!!!!
wink.gif
 
Rengasta ei tarvitse irrottaa vanteelta paikkausta varten, mutta järkevää olisi kurkata sisälle jos ei ole tietoa kuinka pienellä rengaspaineella rengas on pyörinyt. Jos tubeleskalvo on päässyt "kiehahtamaan" voi renkaan rungossakin olla jotain vaurioita. Ja jos tubeleskalvo on vaurioitunut, ei renkaasta tietenkään tule pitävää vaikka siihen tunkisi kuinka monta matoa. Itse vaihdoin reilu viikko sitten uuden renkaan ja kolmen päivän ikäisenä siihen tuli naula. Korjasin sen madolla, ja en avannut rengasta koska tiesin ettei ollut "tyhjänä" pyörinyt. Itse olen ollut kumiukkona viisi vuotta, joten jonkin verran luulen omaavani tietoa asiasta, mutta jos joku ei ole koskaan asiaan perehtynyt, niin lienee parempi antaa kumiliikkeen tehdä päätökset. Ja täälläkin on vaikea sanoa, mitä tehdä, kun ei ole ko. rengasta nähnyt. Mutta mato on ihan ookoo paikka, oikein käytettynä
 
Renkaan paikkaus onnistuu kyllä tubeless paikkaussarjalla.
Niitä saa esim. Biltemasta ( tuotenumero 82573 ) ja Motonetistä.
Rengasta ei tarvitse irrottaa vanteelta paikkausta varten.
Tuolla kerrotaan miten homma käy
http://www.team-bhp.com/forum....re.html

Rengasliikkeet eivät kuitenkaan halua paikata renkaita tubeless paikoilla vaikka se on ihan toimiva homma. Paikka kestää renkaan iän, kokeiltu on.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Renkaan paikkaus onnistuu kyllä tubeless paikkaussarjalla.
Niitä saa esim. Biltemasta ( tuotenumero 82573 ) ja Motonetistä.
Ja, ei malta olla sanomatta, kaverilta, jolla on laadukas BMW.

Käsittämätöntä, että nykyään saa kuluttajille myydä moottoripyöriä, joissa ei ole satulan alla renkaanpaikkaussarja hiilihappopatruunoiden kera. Tähän kuulemma syyllistyy nykyään jopa kunnianarwoisa Baijerin Konepaja.
 
Käsittämätöntä, että nykyään saa kuluttajille myydä moottoripyöriä, joissa ei ole satulan alla renkaanpaikkaussarja hiilihappopatruunoiden kera.  Tähän kuulemma syyllistyy nykyään jopa kunnianarwoisa Baijerin Konepaja.
Heh, se BMW:n työkaluihin kuulunut paikkaussarja oli kyllä aika onneton. Paikat oli kai kovettuneet ajan myötä korpuiksi, kun kerran yritettiin niitä käyttää.

Heitin BMW paikat menemään, mutta säästin ne painepullot.
Sittemmin olen käyttänyt esim. Bilteman paikkoja omaan ja kavereiden pyöriin. Ja paikat on aina reissussa mukana.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Koko kesän ajellu takarenkaassa paikkaus vaahdot sisällä ja hyvin toiminu! Nyt siis ei ole kysymys mistään itsestään paineistavasta vaahdosta joka lyödään tien päällä kun rengas on puhki.

Keväällä olin ehtinyt ajaa uudella takakumilla alle 500km ja ruuvi pystyssä! Monet liikkeet kiersin, mutta kukaan ei suostunut paikkaa laittamaan. Lopulta joku fiksu sanoi, että laita vaahdot sisään-->paineet-->ajat väh. 50km--->Ja homma toimii! Eikä se kaveri paskaa puhunut
thumbs-up.gif


Nyt painettu menee about 6000km eikä tunnu missään!  
062802moto_prv.gif
öö.. eli mimmosista vaahdoista nyt sitten on kyse?

En tiedäkään muita kuin niitä painepurkkei.. jotka just tarkotettu siihen, et ei jää tien päälle.
 
Back
Ylös