• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nettimoton ilmoituksista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kale
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kale

New member
Kertokaa nyt mulle yksinkertaiselle, että mikä juoni siinä on, kun nettimoton ilmoituksissa on valokuvista sotkettu rekkari näkymättömiin, mutta ilmoituksessa se kuitenkin on kerrottu. Onko siihen joku oikein syykin olemassa, vai minkä takia näin on toimittu aika monessa ilmoituksessa?
withstupid.gif

kuvat ovat web albumeissa, ja ennenkuin pyörää meinattiin myydä, niin ne on sotkettu jo silloin. ei jokainen ota uusia kuvia, kun pyörää myy. toinen vaihtoehto on se, että huijataan ostajaa.

Kertokaa nyt mulle yksinkertaiselle, että mikä juoni siinä on, kun nettimoton ilmoituksissa on valokuvista sotkettu rekkari näkymättömiin, mutta ilmoituksessa se kuitenkin on kerrottu. Onko siihen joku oikein syykin olemassa, vai minkä takia näin on toimittu aika monessa ilmoituksessa?  
withstupid.gif
No ei ne aina ole oikein ne rekkaritkaan ilmoitettu
lookaround_orig.gif

Kuvat on aiemmin julkaistu jossain internetissä eikä ole haluttu rekkaria kaiken kansan näkyville.

Mihin tarvitaan rekisterinumerotietoa jos ollaan pyörää ostamaan?
En itse ainakaan ilmoita oikeaa rekisteriä enkä myöskään katuosoitetta. Kaksi tapausta tiedän jossa pyörä on varastettu kun oli ilmoitettu nettimotossa kaikkine tietoineen, saattaa olla myös sattuma että näin on käynyt. Kyllä se rekisterin näkee kun tulee katsomaan pyörää.

Mihin tarvitaan rekisterinumerotietoa jos ollaan pyörää ostamaan?
En itse ainakaan ilmoita oikeaa rekisteriä enkä myöskään katuosoitetta. Kaksi tapausta tiedän jossa pyörä on varastettu kun oli ilmoitettu nettimotossa kaikkine tietoineen, saattaa olla myös sattuma että näin on käynyt. Kyllä se rekisterin näkee kun tulee katsomaan pyörää.
osoitetiedot saa väestörekisterikeskuksen osoitepalvelusta ellei ole tehnyt osoitteen luovutuskieltoa joten nimi pitää jättää myös ilmoittamatta sekä tietysti puhelin numero ellei se ole salainen.. tietty jos on matti virtanen helsingistä on roistolla aika monta osoitetta kierrettävänä...

Valistakaapa taas tyhmää:
- Onko myytävät pyörät erityisen 'varasherkkiä' eli niiden rekisteriä ei sovi paljastaa?
- Ajeletteko normaalisti siviilissä oikeilla vai väärillä kilvillä?

Näkeehän niitä pyöriä kilpineen vaikka missä miitingissä ja kuinka paljon ja voi sitten hankkia tiedot jne.
baaa.gif

Luulisin että Veli-Virolainen ei ole juurikaan motoristihenkinen luonteeltaan eikä siksi käy tapaaamisissa. Bisnesmielessä on tietenkin helpointa bongata pyörä vaikka nettimotosta ja kaikkine tietoineen helppo hakea :hanuria:sopiva yksilö tarkasta osoitteesta.

Ainakin mopomyymälöiden ilmoituksissa pitäisi olla oikea rekisterinumero. Antaa ainakin miulle rehellisen vaikutelman. Itse ostin mopon keväällä liikkeestä juuri nettimoton ilmoituksen innoittamana. Vaikka entinen omistajakin löytyi rekkarin perusteella, tärkeämpää tietoa oli mopon tarkka vuosiluku, malli ja muu tekninen data. Ei turhaan tarvinnut lähteä Etelä-Suomeen asti mopoa katsomaan  
wink.gif

Lieköhän nuo 'tilaustyöt' ihan oikeasti meillä on tuon luokan ongelma... Suurin osa pyöristä ei ole mitään spesiaaleja (paitsi omistajien mielestä tietysti). Ja toisaalta näkee kommentteja, että nettipalstoilla samat pyörät vain seisovat ikuisuuksia menemättä kaupaksi. Tässähän niille löytyisi vakuutusyhtiöstä ostaja.  
tounge.gif

Enemmän minua ainakin ostajana epäilyttäisi, jos nimetön myyjä myy pyörää väärillä rekisteri- ja osoitetiedoilla. Kyllä kai se nyt jotain julkisuutta edellyttää, jos (laillista) tavaraa yrittää kaupaksi saada.

Voipi kääntyä tuo ajatusmalli itseäänkin vastaan. Eipä tulisi mielenkään aloitella kaupan hierontaa jonkun tuntemattoman kanssa tuntemattomasta pyörästä, jos vielä puhnokin on salattu
lookaround_orig.gif
Jo pelkkä lisäkysely edellyttää, siis meikulla, nimen ja kilven näkymistä ilmossa.

-hh-

Lieköhän nuo 'tilaustyöt' ihan oikeasti meillä on tuon luokan ongelma... Suurin osa pyöristä ei ole mitään spesiaaleja (paitsi omistajien mielestä tietysti). Ja toisaalta näkee kommentteja, että nettipalstoilla samat pyörät vain seisovat ikuisuuksia menemättä kaupaksi. Tässähän niille löytyisi vakuutusyhtiöstä ostaja.  
tounge.gif

Enemmän minua ainakin ostajana epäilyttäisi, jos nimetön myyjä myy pyörää väärillä rekisteri- ja osoitetiedoilla. Kyllä kai se nyt jotain julkisuutta edellyttää, jos (laillista) tavaraa yrittää kaupaksi saada.
No voi se ollakin ongelma, jos Viron pojat suosii esim. tiettyjä pyörämalleja. Nettimotosta on helppo kartoittaa ne uudehkot R1:t jotka on hyvien yhteyksien päässä Länsisatamasta.

Voipi kääntyä tuo ajatusmalli itseäänkin vastaan. Eipä tulisi mielenkään aloitella kaupan hierontaa jonkun tuntemattoman kanssa tuntemattomasta pyörästä
Mitä väliä tuolla on jos niitä tietoja ei netissä ole? Eihän lehtien myynti-ilmoituksissakaan ole rekkarinumeroa ja myyjän nimeä!

Ja kaupanteossa tarkistetaan kuitenkin, että paperit, myyjä ja pyörä täsmää eli myyjä on myymässä omaa pyöräänsä (myyjän henkkarit vs rekisteriote vs pyörän runkonumero).

Kun nyt katson näitä kommentteja niin huomaan että moni ei ilmoita nimimerkkinsä alla olevaan kohtaan asuinpaikkakuntaansa mutta silti mopomyyjältä sitä vaativat
omg.gif

moni ei ilmoita nimimerkkinsä alla olevaan kohtaan asuinpaikkakuntaansa mutta silti mopomyyjältä sitä vaativat
Ei nyt ehkä ihan relevantti rinnastus... Toisessa sentään lyödään tuhatlappusia pöytään, niin saattaa olla kiinnostusta esim. selvittää pyörän tietoja ja historiaa etukäteen, kuten Zambo Rock esim. tuossa edellä esitti. Ei nyt tietysti mitään tallin osoitetta tarvi kertoa, mutta olen kyllä harmaahukan kanssa samoilla linjoilla, jos itse olen ostajana.

Jos varas haluaa sen pyöräsi varastaa juuri nettimoton kautta, niin sitten pitäisi myydä nimimerkillä ja prepaid-liittymällä.

Joskus oon peittänyt myynti-ilmosta rekkarin, joskus taas en.
Tosin tähänkin mennessä POTENTIAALISET ostajaehdokkaat ovat osanneet kysyä rekkaria esim. sähköpostilla tai puhelimessa.

sanoi:
Moottoripyörävarkaat jäljittivät saaliinsa nettikaupan avulla

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/181322.shtml
Lainaus aamulehdestä:

Moottoripyörät olivat rekisteröimättömiä sekä motocross- ja endurokäyttöön tarkoitettuja.

Eli tää uutinen ei nyt oikein täsmää ton kilven peittämisen kanssa.
Kyllä allekirjoittaneelle antaa luotettavamman kuvan myyjästä, jos rekisterinumero on esillä.

Back