• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Neulojen nosto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Qwert
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Qwert

New member
Vaikuttaisi, että mopo kävisi aavistuksen laihalla. Tasakaasulla kaupungissa ajellessa (n.2500-4500rpm) tuntuu kuin moottori jarruttaisi tai miten sitä nyt kuvailisi, sellaista tökkimistä/nykimistä. Kaasuun vastaa normaalisti ja vääntöä löytyy hyvin läpi kierrosalueen. Maantienopeuksissa 80-120km/h ongelma ei ilmene tai sitä ei tunne, kierrokset ovat tuolloinkin n.3500-5000. Ainoastaan tuollaisessa kaupunkikruisailussa tuon huomaa.

Onnistuuko perus tumpelolta tuo neulojen nosto vai onko syytä jättää homma ammattimiehelle? Pitääkö neulojen noston jälkeen tehdä joitain muita säätöjä kaasareihin vai voiko hyvällä tuurilla (siitähän tässä tulee kuitenkin TAAS olemaan kyse  
bawling.gif
) seokset osua kohilleen pelkästään tuolla?

Pyörä Kawa zrx1200. Asennettu slipari, Dynojet suutinsarja ja KN-filsu.
 
Kokeile ensin avata seosruuveja 1/8 - 1/4 kierrosta. Mikäli ei auta, on neulojen nosto suht' helppo homma; kaasarien kannet irti (tai koko kaasaripaketti irti, jos ei sovi työstämään paikallaan ollessa), luistit ulos, lukkorikka neuloissa pykälää alemmas ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Joudut tod. näk. sulkemaan seosruuveja jonkin verran neulannoston jälkeen. Minkä verran, se selviää kokeilemalla.
 
Varasin ajan Korpiaholle. Uskaltaapahan sitten ajella huollon jälkeenkin vielä mopolla.  
wink.gif

Olisi vatinut koko kaasaripakan irroittamista, että saa myös keskimmäisten kaasarien kannet auki. Monenmonta letkua (joiden merkitys JOKSEENKIN epäselvä) olisi joutunut irroittamaan tuossa hommassa. Alkoi pelottamaan.
Jätän seosruuvien pyörittelyt ammattilaiselle ja jatkan itse räkäpallojen pyörittelyä, tässä kun olen avopuolisoni mukaan jo hyvinkin ansioitunut.  
kaboom.gif
kynttila.gif
 
Varasin ajan Korpiaholle. Uskaltaapahan sitten ajella huollon jälkeenkin vielä mopolla.  
wink.gif

Olisi vatinut koko kaasaripakan irroittamista, että saa myös keskimmäisten kaasarien kannet auki. Monenmonta letkua (joiden merkitys JOKSEENKIN epäselvä) olisi joutunut irroittamaan tuossa hommassa. Alkoi pelottamaan.
Jätän seosruuvien pyörittelyt ammattilaiselle ja jatkan itse räkäpallojen pyörittelyä, tässä kun olen avopuolisoni mukaan jo hyvinkin ansioitunut.  
kaboom.gif
kynttila.gif
Juuri tuolla (Korpiaholla) näin miten asiansa osaava ammattimies nosti neuloja irrottamatta kaasareita omasta ReXistäni...
bowdown.gif
Homma onnistui, mutta vaati taipuva vartista ruuvaria ja puolien irrottamisen+kotvasen aikaa ähellystä! En olis moiseen itekkään ryhtynyt. Turvaudun aina ammatilaisiin jos ongelma on sellainen, että "kokeilemalla" saatan aiheuttaa enemmän vahinkoa...
 
Homma onnistui, mutta vaati taipuva vartista ruuvaria ja puolien irrottamisen+kotvasen aikaa ähellystä! En olis moiseen itekkään ryhtynyt. Turvaudun aina ammatilaisiin jos ongelma on sellainen, että "kokeilemalla" saatan aiheuttaa enemmän vahinkoa...
Nokkelana ajattelinkin ensin irroittaa nuo puolat pois tieltä...mutta, mutta. Mitenkä ihmeessä onnistuivat saamaan nuo puolat taas irti ilman kaasarien irroittamista??  
omg.gif
Puolathan on kiinnitetty tuohon kaasarien yläpuolelle runkoputkiin. Tilaa tuohon väliin jää n.3cm. Tuonne väliin pitäisi päästä ruuvin kantaan kiinni, kun päälipuolelta kiäntää mutteria.
No, ehkä juuri tällaiset asiat erottavat ammattilaisen pastillinpyörittäjästä.
 
Nokkelana ajattelinkin ensin irroittaa nuo puolat pois tieltä...mutta, mutta. Mitenkä ihmeessä onnistuivat saamaan nuo puolat taas irti ilman kaasarien irroittamista??  
omg.gif
Puolathan on kiinnitetty tuohon kaasarien yläpuolelle runkoputkiin. Tilaa tuohon väliin jää n.3cm. Tuonne väliin pitäisi päästä ruuvin kantaan kiinni, kun päälipuolelta kiäntää mutteria.
No, ehkä juuri tällaiset asiat erottavat ammattilaisen pastillinpyörittäjästä.
Eikös se oo ihan tavallisilla pulteilla kii? Enpä tosin kattonu nii kauhian tarkkaan, kun tuo kaveri niitä irrotti. Seisoin vaan vieressä ja yritin parhaani mukaan olla pois tieltä...
tounge.gif
Hmmm...nyt kun tarkemmin aattelen , niin saatto olla, että irrotti vain puolan piuhat ja löysti puolan pultteja sen verran, että sai niitä vähän siirtymään... Ou fak! En mä enää muista.... Tätä se on kun on sama kupoli kesät ja talvet!
sad_orig.gif
 
Hmmm.. kertokaahan onko seosruuvi Englanniksi kutsuttuna pilotscrew tms.? Englanninkielisestä manuaalista saa mitään selvää
smile_org.gif
 
Back
Ylös