Neuvokaas tyhmää bemu-ukkoa

pozo izquierdo

New member
Morjens toverit,

uskaltaudun täältä kyselemään vahän alan miehiltä neuvoja. Nimittäin ensi loppukesänä olisi taas tarkoitus käydä rapakon takana ajamassa parissa viikossa muutama tonni - tällä kertaa enempi keskilännessä ja itärannikolla.
Tähän asti siellä on kierretty omalla LoTjalla ja viime kesänä vuokraWinkulalla yhteensä vajaat parikymmentä tuhatta km. Haaveiltiin tulevalle reissulle Victoryä, mutta eipä enää irtoa Eagleridersiltä moisia kapineita. Nyt voisi varovasti jopa harkita sitten semmoista HD-reissuakin kun nuo Bemun K 1300 GT:tkin ja Hondan ST 1300:kin on vanhalle miehelle liian kyykkyjä...

Elikkäs mitäs Kiljuvaa Kotkaa tai jotain muuta kirjainyhdistelmää pitäsi Harrikan tyypiksi vuokraamolta kysyä, jotta siitä löytyisi tämmöiselle poispilatulle sohvakuskille edes musavehkeet ja lämmitettävää satulaa ynnä kahvoja? Eikä ne jonkunlaiset (ABS)-jarrutkään olisi pahitteeksi. Kolmet laukut tietysti pitäisi olla.
Ilman espressokeitintä ja poreallasta ajattelin kyllä tuommoisen pari viikkoa kestää nipin napin...
tounge.gif

Vinkeistä kiittäen

pozo

062802moto_prv.gif

Mulla on FLHT, mutta sulle kauppaisin Ultra mallia FLHTU.
Siinä olis jotain varusteita mankka, vakkari, kypäräpuhelimet, ja hyvä yläkate. Polviin käy kyl tuuli polvisuojien yläpuolelta jos ajelee farkuilla ja on kylmää niin alkaa polvet paleleen.

Toinen käypänen peli olis Road kinki erot lähinnä katteissa,
ajoltaan letkeitä touring runkoisia vehkeitä molemmat.

Sitten vielä vuosimalli sais olla -07 tai uudempi silloin tuli isompi kone 1584cm3 edellinen oli 1450cm3 ja nuhasempi.
Nämä olis ainakin mun suosikit.

Sit noista molemmista on vielä montaa mallia matalaa, pehmeetä laukkua ja kovvaa.

Kesällä 2008 ajeltiin viidessä päivässä 2650km vuokra-Road King Standardilla(FLHR) Jenkkilöissä. Pyörä oli helvetin mukava ajaa. Mukavin laite millä mä olen reissua tehnyt! ABS-jarrut ovat Jenkeissä lisävaruste, eli tuossa meidän vuokraamassa pyörässä niitä ei ollut, mutta hyvin tuo silti pysähtyi, vaikka pysäytettävää onkin melko lailla. Standardissa on kaks kovaa lukittavaa sivulaukkua ja tarakalla meillä oli merimiessäkki. Hyvin noilla pärjäs ja vaatteet pysyivät laukuissa kuivina, vaikka välillä satoi niin kovin, että oli pakko pysähtyä tien varteen, kun en enää nähnyt mitään...

Pidettiin matkanopeutena noin 100-120 ja siinä vauhdissa iso pleksi toimi hyvin, enkä mä olisi halunnut kovempaa amerikan teillä ajellakaan. Pyörä tuntui huomattavasti nuhaisemmalta kuin oma Dyna(TC 88) about samalla lastilla, mutta onhan King raskaampi ja omassa on hengitystä parannettu... Sen verta kovin Kingiin tykästyin, että nyt tekis mieli oma Dyna moiseen vaihtaa!
tounge.gif

Elikkäs mitäs Kiljuvaa Kotkaa tai jotain muuta kirjainyhdistelmää pitäsi Harrikan tyypiksi vuokraamolta kysyä, jotta siitä löytyisi tämmöiselle poispilatulle sohvakuskille edes musavehkeet ja lämmitettävää satulaa ynnä kahvoja? Eikä ne jonkunlaiset (ABS)-jarrutkään olisi pahitteeksi. Kolmet laukut tietysti pitäisi olla.
Ilman espressokeitintä ja poreallasta ajattelin kyllä tuommoisen pari viikkoa kestää nipin napin...
tounge.gif

Vinkeistä kiittäen

pozo

062802moto_prv.gif
rajaa haku malleihin, joiden mallimerkintä alkaa kirjaimilla FLH.
näistä valitset mallin jonka mallimerkinnässä on eniten kirjaimia.
kovin vikaan et voi tällä menetelmällä mennä.

edit: hd:n sohvista kaikista sohvamaisimpia ovat electra glide ultra -mallit (ellei trikeä oteta lukuun). Malleihin mittä perälaukkua ei ole vakiona, niin se on saatettu asentaa lisävarusteena. HD-kielessä perälaukku kulkee nimellä TourPack©.

Back