• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nevada Classic 750 IE

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kime40
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kime40

New member
Tervehdys

Pari kesää Er-5 ajettu, ja tehot riittää mulle mainiosti, mut nyt
katseet suuntautuu Nevada Classic 750 IE:hen. Kyseisen pyörän omistajilta kaipaisin käyttö kokemuksia. Hyviä puolia, vikoja...  Uuden takuu, huoltoväli, minkälainen matka-ajossa,
onko tekniikaltaan yhtä luotettava kuin japsi pyörät.

Moto Guzzeja ei muutenkaan näy paljoa (Suomessa), nyt menneenä kesänä taisin nähdä kaksi kappaletta.

Paljonkohan niitä oikeastaan on Suomessa kaikkiaan?

Tosta mallista (joka muuten taitaa olla aivan aito vm. 2004?) on netissä ylistäviä arvioita, kivalta vehkeeltä tuntuu sikäli, että on kevyt (toisin kuin tuon tyyppiset yleensä).

Tervehdys

Pari kesää Er-5 ajettu, ja tehot riittää mulle mainiosti, mut nyt
katseet suuntautuu Nevada Classic 750 IE:hen. Kyseisen pyörän omistajilta kaipaisin käyttö kokemuksia. Hyviä puolia, vikoja...  Uuden takuu, huoltoväli, minkälainen matka-ajossa,
onko tekniikaltaan yhtä luotettava kuin japsi pyörät.
Itse veivasin pari kesää tuolla ruiskumallilla. Komeasti voi tankillisen kerralla istua puutumatta satulassa. Itsellä siinä oli korkea pleksi joka paukutti kypärään pyörteitä. Jos pidempään olisin pitänyt, niin olisin viritellyt sitä vähän vähemmän pyörteileväksi. Ei vikoja, ei ongelmia. Sopivan pirteä ajella kaksipäälläkin. Potkua piisaa ohituksiin ja kulkee riittävästi kotoisille teille. Mutkatielläkin ihan mukava.
Itse vaihdoin sen isompaan guzziin. Nyt alla V11 Sport. Sopii paremmin mun ajoihin. Ja taas talven aikana äänet ja kulku kovenee, kun putket on päivitetty ja PC paikallaan.
Tykkäsin kyllä Nevadasta kovasti. Tasainen käynti, toki twini aina vähän jyskyttää, mutta matka-ajossa ei kädet puutunu. Kardaani, eli eipä tartte kettinkien kans tepuloida. MotoItaliasta saa aina apua ja neuvoa. Ja kuten mainittiin, vastaan tuleville guzzeille voi aina nostaa kättä, ellei vielä ole tuttu, niin muutamaan kokoontumiseen kun jaksat mennä, niin sitten on. Huoltoväli taisi olla 7500km. Ja sen saa tehtyä itsekin, kaikki on tyrkyllä ja apua saa gruppon palstalta. Taitaapa siellä olla huolto-ohjeetkin... Kysy lisää jos tarvetta on.

edit: Niin ja vähintään yhtä luotettava kuin japanialaisetkin on. Aina napista käyntiin ja eikun ajamaan.

Kätevä pyörä ajaa. Taittuu kadunkulmiin, maantiellä tukeva aina 150 asti. Pitkitäiset urat  tuntuu(Mezet alla). 2 päällä ruutia ei kovin paljon liikaa(100+60). Vilkkua käytettäessä äänimerkki tulee annettua varsin helposti.

Moto Guzzeja ei muutenkaan näy paljoa (Suomessa), nyt menneenä kesänä taisin nähdä kaksi kappaletta.

Paljonkohan niitä oikeastaan on Suomessa kaikkiaan?
Viime vuonna rekisteröitiin muistaakseni 78 kappalaletta, joten yhtä Guzzia kohti myytiin esim. 6 bemaria, 8 Harrikkaa ja 23 Hondaa tai Jammua. eli ei mitään tusinatavaraa minkä pitäisi lisätä omistamisen iloa.

Back