Ninja ZX 12 R:ään laukut?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP-800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JP-800

MotOrg ry
Kuulin, että 12 R:ään olisi myös mahdollista saada kovat laukut kiinni?? Tarkempaa tietoa? Jos näin on niin 12 R nousee varteenotettavien vaihtoehtojen rinnalle seuraavassa pyörän vaihdossa.

Kuulin myös että 12 R olisi rajoitettu ja siitä pystytään rajoitin ottamaan helposti pois. Max. vauhti kuulemma nousee 340 km/h? Tornihuhua vai perää?
 
Taitaa saada nyt tai ainakin kohta busaan ja kawaan kovat laukut. Hinnoista en mene sanomaan mitään. Rajoitin on joo helppo ohittaa, mutta ei se silti mene 340 kuin mittariin eli 300 pintaan todellista.
 
Tämän vuoden Bike - lehdessä sanotaan, että ko. pyörä menisi jo vakiona 295 km/h...
 
Aika marginaalista ja pyöräkohtasta eroa. Voin kuitenkin vakuuttaa ettette jää Hayabusalla jalkoihin.
smile.gif
 
Vakio taitaa olla se rajoittamaton. Rajoittajalla muistaakseni 280km/h. 340km/h todellisiin nopeuksiin vaaditaan jo ihan törkeitä tehojoa, eikä kawa ole käsittääkseni uudistunut konepuolella juurikaan. Yks videonpätkä kun turbohayabusa ajaa 350 todellista ja siinä on sentään yli 350hv
smile.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JP-800 @ Touko. 01 2002,23:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">>Kuulin, että 12 R:ään olisi myös mahdollista saada kovat laukut kiinni?? Tarkempaa tietoa? Jos näin on niin 12 R nousee varteenotettavien vaihtoehtojen rinnalle seuraavassa pyörän vaihdossa.

Ei, älä! Osta joku muu pyörä jos laukut aiot kiinni laittaa. Esim. XX tai joku edes hieman soveliaampi laukkuihin. Mitä ihmeen tarvetta ostaa pyörää joka menee lähes 300km/h ja sitten laittaa siihen laukut? Anteeksi, minä en vaan millään ymmärrä!
crazy.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
> Jos näin on niin 12 R nousee varteenotettavien vaihtoehtojen rinnalle seuraavassa pyörän vaihdossa.

Ei, älä! Osta joku muu pyörä jos laukut aiot kiinni laittaa. Esim. XX tai joku edes hieman soveliaampi laukkuihin. Mitä ihmeen tarvetta ostaa pyörää joka menee lähes 300km/h ja sitten laittaa siihen laukut? Anteeksi, minä en vaan millään ymmärrä!
crazy.gif
 
Meinaatsä siis ihan tosissaan tuota nopeusluokkaa??? Mulle sä sanoit, että älä vaan laita laukkuja ja pyörä oli sentään ST4s Ducatin matkamalli...
biggrin.gif


Nyt se sitte havittelee laukkuja jo kuurakettiin
baaa.gif


Sä voit ajaa edeltä tai pari kertaa eestaas ilman laukkuja ja mä tuon ne Tuutilla perässä
xmas.gif


Eiks tuo ole parempi ratkaisu???
confused.gif


t. Tuutista Turbo ja kuskista urpo
music.gif
 
Laukut on jo kauan aikaa sitten kuolleet ja kuopattu...

SEURAAVAAN PYÖRÄÄN EI TODELLAKAAN TULE LAUKKUJA!
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (italowestern @ Kesä. 21 2002,00:38)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Vaimolle se entinen niin ei vingu ilman...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Nimenomaan...
wink.gif
Onkos kortti jo?!
biggrin.gif
 
Jos mennään näin järkevällä tasolla, niin power commanderilla ja sovitetulla putkistolla saa jotain aikaiseksi kaksitoistaselle, mutta todenhan näyttää vasta tehonmittauspenkki.

Itse rakensin kawaan "toisen pakoputken" eli vasemmalle puolelle identtisesti pakoputken kanssa tavarankuljetusputkilon. Rojua mahtuu kyytiin noin 15 litraa. Myös paikallisella pajalla teetetty tavarateline toi lisää kaivattua kuljetustilaa tähän muoviluotiin. Teline on ihan siisti 22 millisestä rosterista tehtynä. Ylimääräisenä on nyt tosin sitten Hepco&Beckerin takasatulan ylle tuleva "räkki".

Sivulaukkujen kiinnittämiseksi kaksitoistasen perä vaatii melko mielikuvitukselliset rakenteet. Luulisin, mutta olenhan maalta.
 
Kyl siihenkin on kovat sivulaukut saatavilla... en vaan millään muista niiden nettisivujen osoitetta, mistä löytyy, mut löytyypähän kuitenkin.

Ne on jotain design-malleja ja niitä saa kaikissa väreissä... oli aika ufon näköisiä, mut kuitenkin tosi virtaviivaisia. Hintakin taitaa olla ihan kohdallaan
crazy.gif
 
Olisko ollut Corbin se laukkujen valmistaja. Ovat testanneet suola-aavikolla laukkujen kiinnipysyvyyttä ja +250 muistaakseeni luvataan. Aerodynaamisesti oikein tehty ja kunnon kiinnikkeet. Maksavat vaan maltaita.
 
Oishan nuo siistit kunhan vain ois ylimääräistä rahaa, taidan kuitenkin hankkia joskus pehmeät laukut.
 
juu, just corbin tekee muihinkin prätkämalleihin aerodynaamisesti muotoiltuja laukkusarjoja, jotka istuvat hyvin ja saumattomasti, kuin integroidunnäköisesti myös zx12r kawioon.

ilman rajoittajaa, vaparina, vm. 2000 on saatu kulkemaan 306kmh, peilit ja vilkut normaalisti kiinni ollessa, tosin oli putki ja pc-asennettuna.

ilokaasuilla kimmo sai sen sitten menemään ainakin 316kmh, enemmänkin...


ja ahtimella senkin saa menemään yli 400kmh, jos haluaa ja malttia piisaa, siis hoppua...

ihan vakioille on mittailtu eri lähteissä 293-308kmh, viimeisin lukema on suola-aavikolta...

kova matkapeliksi ois mokoma, ja laukut jos haluaa, niin corbin ja ehkä backsterkin ovat vaihtoehtoina..
 
Vielä palatakseni tuohon laukkuasiaan. Saako siis tuohon 12R:n kiinni takalaukkua (kovaa sellaista)?

Itse ajelen isolla ZZR:llä ja kova hinku olisi vaihtaa 12R:ään, mutta siihen pitäisi saada tarvittaessa kova takalaukku kiinni. Laukun kanssa en ajele huippuja, joten tuo vauhtikestävyys ei ole kriteeri. Se kulkee mukana ainoastaan työkeikoilla, jos pitää roudata vaihtovaatteita, ym roinaa matkassa...
 
tuossa keväällä näin yhden 12r:n kovan takaboksin kanssa, kaksipäällä vielä ajelivat joten sekään ei ongelmana. valmistajaa tai muita en osaa sanoa mutta ihan siisti oli, tosin en tiedä sopiiko pyörään laukku mutta..
 
Back
Ylös