• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

No mikäs vanhukselle tuli?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ijasj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ijasj

New member
Niin eli FZ yamaha on kyseessä. Lämpöiseksi kun ajaa, niin tyhjäkäynti jää 3000rpm ja laskee siitä sitten jonkin ajan kulttua normaaliin. Venat on talvenaikana säädetty.
 
Saisko ilmaa jostakin kaasarien ja syliterin väliltä kurkkujen jompi kumpi pää vuotaa. Ainakin se aiheuttaa moista
 
Saisko ilmaa jostakin kaasarien ja syliterin väliltä kurkkujen jompi kumpi pää vuotaa. Ainakin se aiheuttaa moista
Voipi varmaan saada. Piti mennä talliin kokeileen, kun tuo vekotin oli käynnissä ja suihkutteli Startpilot merkkistä ainetta, niin meinasi sammua???
Mun mielestä, kyllä olisi kierrokset pitänyt nousta
withstupid.gif

No, huomenna ilmanputsarikotelo pois ja jotain "mössöä" jokapaikkaan mistä ylimääräinen ilma voisi mennä.
 
Suihkutitko sä sitä kurkkujen päälle vai ? Jotakin öljyä on joskus kuullut käytettävän vuotojen etsintään eli se ilmeisesti tukkiin vuodon hetkeksi jolloin käynti muuttuu mutta miten lie onnistuu jos se tekee sitä vaan kuumana
confused_orig.gif
 
Ainakin autojen kanssa toimii toi samainen kikka. Amazonista paikallistettiin juuri vuotokohta imusarjan tiivisteeseen kaatamalla vettä päälle. Oireet ihan samat. Lämpösenä tyhjäkäynti noin 3000 rpm, kylmänä ihan OK...
 
Ootteko kuitenkin säätäneet tyhjäkäynnin lämpimänä, ja silti se pomppii 3000:n?
 
On se tyhjäkäynti lämpöisenäkin ok, mutta jää hetkeksi tuonne 3000 ja laskee sieltä sitten kyllä ihan normaaliin.
 
Synkat ja säädöt kohdilleen niin helpottaa... Ihan ekana kannattaa tarkistaa synkat ja jos ei korjaannu niin sitten seokset kohdalleen...
 
Joo, täytyy käydä katsomass synkat. Tosiaan, venttilithän tuli säädetyä talven pimeinä iltoina, joten tuo voipi olla syynä?
 
gepazivanhuksella oli vuosi sitten tuota tismalleen samaa vaivaa, ongelma poistui kaasareiden "yleishuollon" jälkeen. siis kaasarit auki, lähinnä putsaus ja tarkastelua, takasin päälle ja ajoon... jotain likaa siellä oli ollut.
 
Ohimennen kyselisin että onko normaalia että lämpimänä (90c)kierrokset on 2000rpm ja kylmänä alta (60c) on siinä 1000rpm... ?
confused_orig.gif
 
Sitten vielä semmonen "tyhmä" kysymys että mistä saa säädettyä R1 vm98 tyhjäkäyntiä? Service manualia olen selaillut mutta ei vaan ole osunut silmään..
withstupid.gif
 
Back
Ylös