Vakawa
New member
Kevät huoltoa tässä pikkuhiljaa pitäisi suunnitella. Mopona on Kawa -84 750 gpz ja kone 8-venainen ilmajäähdytteinen.
Vähän pukkaa öljyä tuosta nokkaketjun kiristimen ja lohkon välistä. Vuotoa pitäisi tilkitä ja ajattelin samalla perehtyä nokkaketjun säätöön. Miten siis säädetään nokkaketjun kiristäjää vai lieneekö automaattinen säätö. Säädin on malliltaan sellainen murkula kaasareiden alla, jossa oikeassa kyljessä pari ruuvia.
Huomasin tulppien nokeentuvan ja kulutuksen pyörivät yli kahdeksassa litrassa satasella. Kauden vähäiset ajot olivat lähinnä taajama-ajoa ja suht rauhallista maantieajelua. Seosta on edellisen omistajan mukaan säädetty pari kierrosta rikkaalle normaalista, dynojetin suutinten asennuksen yhteydessä tehdystä säädöstä.
Auttaisiko seoksen laihentaminen nokeentumiseen ja kulutukseen? Mistä Mikuneista löytyy oikea ruuvi ja mihin suuntaan kiertämällä seos ohentuu.
Tankin pohjassa oikealla puolella on pyöreä "potero" josta johtaa hukkaletku ulos. Tarkoitus?
Vähän pukkaa öljyä tuosta nokkaketjun kiristimen ja lohkon välistä. Vuotoa pitäisi tilkitä ja ajattelin samalla perehtyä nokkaketjun säätöön. Miten siis säädetään nokkaketjun kiristäjää vai lieneekö automaattinen säätö. Säädin on malliltaan sellainen murkula kaasareiden alla, jossa oikeassa kyljessä pari ruuvia.
Huomasin tulppien nokeentuvan ja kulutuksen pyörivät yli kahdeksassa litrassa satasella. Kauden vähäiset ajot olivat lähinnä taajama-ajoa ja suht rauhallista maantieajelua. Seosta on edellisen omistajan mukaan säädetty pari kierrosta rikkaalle normaalista, dynojetin suutinten asennuksen yhteydessä tehdystä säädöstä.
Auttaisiko seoksen laihentaminen nokeentumiseen ja kulutukseen? Mistä Mikuneista löytyy oikea ruuvi ja mihin suuntaan kiertämällä seos ohentuu.
Tankin pohjassa oikealla puolella on pyöreä "potero" josta johtaa hukkaletku ulos. Tarkoitus?