Nokkaketjun kiristin GPZ500S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raisa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

raisa

New member
Kawa GPZ500S mallin tyyppivikoihin lukeutuu tuo nokkaketjun kiristin tai tarkemmin se pituus. Mistä tiedän onko omaan pyörääni vaihdettu jo tuollainen uudenmallinen, pitempi kiristin?
omg.gif

Onko vuoden -95 mallissa jo valmiina tuollainen uudenmallinen kiristin?

Kiitoksia
bowdown.gif

Ole huoleti vaan sen kiristimen kanssa itellä samanlainen mutta vanhempi peli ja hyvin pelittää....
sport05.gif

Mulla on sellanen käsitys, että vaihtokuntoisen kiristäjän tunnistaa äänestä. Jos kone käy kylmänäkin ilman ylimääräisiä kilkkeitä, niin älä huoli suotta.
cool.gif
Varsinkin, jos toi sun pyöräs on noinkin uusi(jossain aiemmassa topicissa mainitsit sen olevan mallia -89?).

Pyörä on mallia -89, mutta saisin hommattua 20E:lla -95 mallisen pyörän kiristimen. Ajattelin vaan kun uusi maksaa 130E (sumekolla) niin olisi ainakin tosi halpa.

Taidan ostaa tuon ja verrata tuohon omaani. Sillähän se selviää.
smile_org.gif

Uudessa se tappi on sellainen hammastettu tanko, missä kiilapala estää kiristimen löystymisen. Tosi yksinkertainen.
Vanhemmassa oli joku ihan käsittämätön ruuvisysteemi... Jotenkin niin, että kun kiristimen perässä olevaa ruuvia ruuvataan kiinnipäin, niin silloin kiristintappia voi painaa sisäänpäin, tai jotain... Hämärä systeemi. Veikkaisin, että -95:ssä olisi jo uusi, mutta kannattaa katsoa, että siinä kiristimessä tosiaan on sellainen hammastettu se tappi. Sen näkee ihan selkeästi.

Selvä juttu. Tuo auttoi jo paljon. Huomenna jos kelit sallivat haemme tuon "aarteen" kotiin.
062802jumpie_prv.gif

Ajettavaa tulee yli 200 km, mutta  ajamista vartenhan se on hommattu.
062802moto_prv.gif

semmoinen pien pointti et itse en ostais vanhaa itselle tuli vika zzr600 tosin mut kumminki hammastettu tanko löystyi jostain syystä irtos nokka-akselin toisen rattaaan pultti ja korjaus maksoi kyl hiukan enemmän kuin uusi kiristin vain139e........

ja jatkan viel sen verran et sit ku toi mun pyörä rupes kilisee ni sellaista pyörää ei kukaan osta ees vahingossa pitää meinaan sen verran kovaa metelii......

Back