• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Noloin pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puruskai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

puruskai

New member
Noniin, pyörä talutettu talvisäilöön, nyt on sitten koko talvi aikaa miettiä syvällisiä
biggrin.gif
Tuli mieleen omat pyörät mitä olen omistanut, ja siitä kysymys juontaakin. Eli mikä on sellainen moottoripyörä minkä olet joskus ylpeänä omistanut mutta et nyt koskisi pitkällä tikullakaan?

Tiedoksi, tämä kysymys on huumoria. Toivottavasti kukaan ei nöksähdä jos oma nykyinen pyörä listalle pääsee. Maku, arvot, asenteet ja maksukykykin muuttuu vuosien saatossa.

Avaan pelin vastaamalla:

Yamaha Virago 535
smile_org.gif

*KÖH-KÖH*

a%201978%20ktm%20250%20gs6%20gf.jpg

Parhaalla kerralla oli runko kolmesta eri paikasta murtunut, kun linkutin sillä kotiin.

KTM 250 GS vm. 1978  
tounge.gif

Aprilia Red Rose eli 125cc 2t custom.  
crazy.gif

Tätä ennen oli tosin Aprilia Futura, jonka onnistuin ajamaan lunastukseen eli en aloittanut "mp"-uraani red rosella.

Suzuki_TS125ER_01.gif

Suzuki TS 125 ER. Olin ylpeä Tessusta mopon jälkeen, mutta kun kaikilla muilla oli paljon uudemmat, niin se muuttui noloksi. Asiaa ei auttanut jo lähtökohdaltaan lussu ja äänekäs ja lisäksi väljä kone, jolla sai tuurilla huipuiksi 80 ja vastatuuleen, ylämäkeen ja kaksipäällä 60  
sad_orig.gif

Olisinpa silloin tiennyt, mitä tiedän nyt, niin olisi saanut Suiza kummasti paukkuja
cool.gif

Suzuki TS 125,kun piti narun kireällä=kierroksia pirusti kai se vähän yli sataa kulki?  
blush.gif

Toinen muistuu mieleen Suzuki 1400 Intruder vm kait -93,vetelärunkoinen,jarruton skeida. Kesän ajelin/"kärsin"(vajaan) Intikalla. Mm poltin sääreni pakoputkeen,toisen kerran ajohousujen lahkeen!!!  No sitten laitettiin suutarilla molempiin lahkeisiin nahkapaikat.
Vielä:
ko mp:llä ajoasento oli kuin sirkuspellellä. Kaveritkin nauroivat!

Ps 27 mp:n jätkä. !9 moto-cross/enduro.

Noloudesta en tiedä, mutta K-750 vm -64.
Mutta silloin se tuntui hauskalta peliltä. Ei sillä kovin pitkiä lenkkejä tehty.

Nykynen, Orkku, FZ1-S -09. Miksi? No siksi että se on koko ajan ruvella
tounge.gif
Toisiks noloin 600 Intikka vm 95.... Ajoin sillä kokonaiset 3 vkoa v. 2009 kun alotin tän maailman parhaan harrastuksen uudestaan yli 10 vuoden tauon jälkeen.

Ylpeänä en ole omistanut yhtään pyörää, mutta eka; Suzuki A100 oli vetelä, laiska, hidas ja muutenkin onneton ajettava.

Noloja ei ole ollutkaan, mutta jos ei muita vaihtoehtoja olisi ollut kuin ensimmäinen moto ER-5, niin eipä olisi harrastus pitkään kestänyt.

Omistin kolmen tunnin ajan kiinalaisen moposkootterin. En kyllä ajanut, mutta kärryyn työnsin. Kärrystä sentään pudotteli jo seuraava omistaja.

Aloittajan oikeudella, tuohon Viragoon liittyen kerron yhden muiston mikä tuli mieleen. Sitä lähisuvun kanssa ihasteltiin vuonna -92, ensimmäinen moottoripyöräni ja niiiiiiin hieno. Sitten samana kesänä olin Itävallassa kesätöissä ja kyllä, menin lautalla Gdanskiin ja siitä ajaen Itävaltaan Viragolla. Menomatkalla yksin jossain Puolassa teltta lainehti vettä ihan hitosti. Sitten toisessa kaupungissa, Byzgostztz tai sinne päin, oli ongelma kun koko kaupungista ei löytynyt hotellia missä olisi lukittu parkkitila.. mopo oli sitten ravintolan takahuoneessa ja minä jossain jätti kolhoosi-opiskelija-asunnossa.. Dollarit ei kelvannetkaan enää missään. Unkarissa loppui bensa motarilla. Balatonjärvellä sai emäntä ajaessa lämpöhalvauksen.... Elämysmatkailua kauan ennen kuin sana yleisesti käyttöön tuli ja Viragolla!
biggrin.gif

Se kaksi kuukautta mitä siellä olin niin tuli kesätöiden lomassa pientä reissuakin heitettyä.

Silloisen tyttöystävän kanssa kaksi päällä vingutettiin jotain alppienylitystietä. Ykkösellä kiersi kovasti mutta kakkosella ei riittänyt vääntö ylämäessä. Pysähdyttiin sitten Hochalpenstrassella johonkin levähdyspaikalle muiden motoristien joukkoon.. (ekaa kertaa ikinä
smile_org.gif
). Kaikki (pääasiassa bemarikuskeja) tuli kattomaan että ei helvetti tuolla voi täällä ajaa. Missä siinä on tankki? Kyllä voi =D Vasta silloin tajusin että hei, XV535 ei ole matkapyörä kun olin ollut niin tohkeissani. Moottoritiellä muuten tankkausväli oli 140 km... oli aika haasteellista suunnitella kartasta reittejä sen mukaan missä varmasti pääsee tankkaamaan.

Mutta se oli sitä aikaa! Nyt on nyt
smile_org.gif

Ai, että noloja? Ei sellaisia ole ollut. Silloin joskus vuosikymmeniä sitten ne olivat juuri parhaita, mihin rahat riittivät (S65, CB100, XL250) Tänään muisteltuna ne ovat hienoja muistoja. Nykyinenkin on ainoana paras, mitä itsellä on nyt.

Virago 535 nolo pyörä? Kaikkea sitä kuulee. Hyvän kun löytäisin halvalla, ostaisin saman tien pois. Nuo perkeleet vain kun tuntuvat pitävän hintansa turhan hyvin.

Ensimmäisenä tulee nolosta pyörästä mieleen huonolla maulla täystuunattu "melkein uusi" 1000cc fighteri.

Itse en ole noloa pyörää omistanut, 50cc moposkootterikin keräsi laivarannassa vain kunniaa, tosin oli meitä kaksi aikuista miestä niiden skootterien vieressä seisomassa. Kyllä silläkin Riikaan ajoi kun jaksoi istua.

Back