Nopeusajot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarno73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarno73

MotOrg ry
Kertokaas lentokenttä ajoissa tutkattuja nopeuksianne!
Lähinnä kiinnostaa vakio busan (gen 2 ) nopeudet,vakiovälityksillä!
Muittenkin vakiolaitteiden tulokset kelpaavat:D !

Itsellä vakio busa - 08,ainoastaan ruisku säädetty(+7 hv) ja rajoittimet poistettu Vittaniemen toimesta!
Hallin kentällä taas olisi tarkoitus huippuja kokeilla. :bisseä:

Oliko esim. peilit poistettu?...,
Mielenkiinnosta kyselen,jotta voi hiukan arvioida omaa km lukemaa...

Peilit, kilvet ym. paikallaan. Sliparit ja Speedohealer ainoat modit, ei säädetty eikä commanderia.

Ekaa kertaa olin silloin kentällä. Tossa on video :D

Edit: ei ollukaan speedohealeria vielä tuolloin.

Hyvin tuo Kawa näyttää kulkevan!
16.6 tuolla taas ollaan, jos tästä ennen sitä kesä tulee :p

tärkein on ajoasento,leuka tankkiin ja kyynärpäät myös,siinä ei peilien poisto auta jos kuuppa on ylhäällä ,kannattaa testata sitä ajoasentoo,esim omalla agv,n potalla ei näe eteen jos leuka on tankissa,puolet halvemmalla nolanilla taas onnistu:thumbup:
menihän toi 304 välit oli 17/45 kun vakio on 18/46 ja oli kans eka lentokenttä kokemus

Viimeksi muokattu:
307,3 km/h Joensuussa 2011. K8 slipariviri gixxeri. Katti pois, Yoshin JapanRace slipari, muuten vakio. Peilit ja kilpiteline pois, vähän madallettu, vakiovälit. Samilla säädetty ECU-Editorilla, rajoittimet poistettu.

K4 Gixeri meni Hallissa 282km/h. Tuplakuplaa lukuunottamatta vakio, ilman peilejä. Jonkun verran oli sivutuulta.

tärkein on ajoasento,leuka tankkiin ja kyynärpäät myös,siinä ei peilien poisto auta jos kuuppa on ylhäällä ,kannattaa testata sitä ajoasentoo,esim omalla agv,n potalla ei näe eteen jos leuka on tankissa,puolet halvemmalla nolanilla taas onnistu:thumbup:
menihän toi 304 välit oli 17/45 kun vakio on 18/46 ja oli kans eka lentokenttä kokemus

tuota ajoasentoa on monesti tullut testattua...,moni vastaantuleva mopoilija/autoilija on
varmasti aatellut,et tolla ei kaikk hissit ylös asti mee :grin:

Joensuu 2011
Hayabusa K9 Yoshimura R77 4-2-1 Fullsystem,vakio välit, peilit pois, 190/55 takanakki ja Samilla Ecueditorilla rajoittimet pois+säädetty pyörä.....315 km/h@1609m!!!Ei madallettu!Ensimmäinen kerta vielä kentällä tolla pyörällä....olin ihan tyytyväinen.Joensuussa taisi 2011 olla todella hyvä keli, koska siinä veti minun jälkeeni joku gen2 myös micron slipareilla, muuten vakio 310 km/h!!

Viimeksi muokattu:
Busa K9 Speedpro:n kokoputki+Vittaniemen säädöt+rajoittimen poisto, madallettu, vakiovälitykset 310km/h. Joku tossa jo mainitsikin ajoasennon tärkeyden. Lisäksi olen huomannut että pienikin vastatuuli pudottaa kympin loppunopeudesta.

Halli 2011

GEN2 -08, V&H alkukäyrästö + Yoshimura R77 pöntöt + peilit ja kilpiteline pois, vakio pleksi + madallus sekä katteiden teippausta, keula liinoilla alas...
18/40 välityksillä (18/43 on vakio välit). 318km/h
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Nesmit/K8/DSC_0751.JPG.html?g2_imageViewsIndex=1

Kyllä sulla pitäisi mennä sen 300 km/h, ajoasento vaan kuntoon ja jos innostut niin nappaa alkuperäinen kilpiteline ja peilit pois...
Tuolta sitten madallussarjaa jos tarvetta: http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi?act=ST;f=22;t=2638

Viimeksi muokattu:

noinhan se on, ihan hyvä neuvo. itse olen vasta 4 x päässyt kokeileen maililla. kypärää en ole saanut tankkiin (koska sitten en näe enää eteeni :sad: ) ja juurikin tuo oikean ajoasennon löytäminen voisi olla "se" tämän kesän juttu...
PC+QS, shift light ja dataloggerin asentelin talven aikana ihan vaan fiilistelyn takia, harrastaa kun voi monella tapaa :)

yhen kuvan olen löytänyt omasta ajoasennosta (halli)

Liitetiedostot

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    26,5 KB · Katselut: 142
noinhan se on, ihan hyvä neuvo. itse olen vasta 4 x päässyt kokeileen maililla. kypärää en ole saanut tankkiin (koska sitten en näe enää eteeni :sad: ) ja juurikin tuo oikean ajoasennon löytäminen voisi olla "se" tämän kesän juttu...
PC+QS, shift light ja dataloggerin asentelin talven aikana ihan vaan fiilistelyn takia, harrastaa kun voi monella tapaa :)

yhen kuvan olen löytänyt omasta ajoasennosta (halli)

Sulla on samanlainen ajoasento kuin mulla ensimmäisessä lentokenttä ajossa Halli 2009. Silloinen pyörä Honda 1000RR-06 Yoshimura RS-5 Slipari.Eka veto 271.Toinen veto....perse ihan taakse "busassa perse kiinni kuuppaan" 286 rajoittajaan.Kovemmin ei tuollainen blade mene noilla vakioväleillä.Olet liikaa "munat kiinni tankissa"!!Ajoasento kuntoon ni kulkee taas ihan uusille lukemille.Eiköhän se 300 mene tänä kesänä sulla rikki:WAZAAP:Onko sulla tossa kuvassa peilit kiinni?

Joensuu 2011 315km/h@1609m:
http://galleria.busanistit.org/v/muut/2011/jns072011/_MG_0851_resize.jpg.html

Viimeksi muokattu:
Itse vedin 2011 Hallissa 750 -01 gixerillä 275km/h. Oli mielestäni sillon ihan hyvä veto kun oli huonokuntosen ilmansuodattimen takia vielä muutama hevosvoima kateissa, olosuhteet oli kyllä hyvät. En kuitenkaan sen vedon jälkeen viitsinyt lähteä yrittämään parannusta, kun woblaus +300 mittarinopeudessa nosti adrenaliinitasot kattoon :) Toki se mahdollinen parannus olisi voinut olla maksimissaan luokkaa 1-5km/h.

Nyt olisi pyöränä vakio zx12r, mutta tuskin tänä kesänä tulee testailtua. Pientä laittoa, ehkä sitten voisi kokeilla. Myös kun painoa ilman varusteita +100kg, niin ei aerodynaamisesti menisi pyörän päälle vaikka kireä nahkapuku olisikin ja ajoasento suhtkoht hyvä. Tavoitteeksi ainakin parantaa omaa ennätystä, jos tuolla joskus kentälle menee. Pitäisi olla vakaampikin tälläinen massiivinen pyörä ajaa noita lähemmäs 300 nopeuksia, gsx-r oli 185kg märkänä ja muuttui todella epävakaaksi varsinkin sivutuulessa jossain 300 mittarinopeuden tuntumassa(260-270 välissä). Kunnollisella ohjausiskarilla tosin olisi varmaan mennyt hieman vakaammin.

Niin ja tajuttoman nopeahan tuo gen2 busa on kulkemaan, jos yhtään on ajoasento kunnossa. Viime kesänä Joensuussa menivät maililla lähes poikkeuksetta +300 ilman rajoitinta.

Viimeksi muokattu:
Back